/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
bilkøb ?
Fra : holm10
Vist : 358 gange
100 point
Dato : 08-06-03 23:21

Vi står og skal bruge en ny bil til max. 60 t.kr, vi vil gerne have noget forholdsvis nyt med ikke for mange km på tælleren.
Vi har kigget på en Renault Megane 1,6 fra 97 der har kørt 117 t.km til 60 t.kr, det andet emne er en Fiat Punto fra 1998 der har kørt 104 t.km til 53 t.kr. Da jeg altid har været lidt glad for VW, trods regninger, har vi kigget lidt efter en Golf 3 eller vento og kan jo godt se at de er dyre i forhold til andre biler vi har kigget på når man tager alder og km i betragtning. Spørgsmålet er så om det kan svare sig at betale den højere pris for en Golf eller Vento istedet ?

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 08-06-03 23:32

jeg tvivler, og jeg vil gå efter megane, hvis den da ser ud til at være iorden.....

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 08-06-03 23:35

http://www.mandagsbil.dk/ her kan du se hvad andre har gjort af erfaringer med forskellige mærker..

Kommentar
Fra : holm10

Dato : 09-06-03 07:43

Det lyder meget godt med en Megane, men den er ifølge mine kilder ufattelig dyr i reservedele hvilket også afspejler sig i forsikringspræmien. Kan bilen tåle nogle km, da den dagligt skal køre ca. 100 km uden de stor problemer.

Kommentar
Fra : Steenk1

Dato : 22-06-03 00:39

prøv toyota carina e, toyota holder bare bedre.

Kommentar
Fra : jyden11

Dato : 10-07-03 03:10

Ja Toyota carina ,har haft en 1994 i 4år uden problemer og bilen havede kørt 195000km ved salg,og jeg købte
naturligvis en Toyota igen,men husk undervognsbehandlingen det gælder de fleste biler.