/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Dropbox på smartphone - kopier af filer
Fra : peternielsen2
Vist : 409 gange
200 point
Dato : 16-05-13 09:09

Hej

Jeg har lige købt en samsung galaxy s4 og den har jeg selvfølgelig koblet til dropbox. Men der bliver oprettet kopier af alle mine office filer og pdf filer i dropbox. Det bliver skrevet med lille og med (1) efter filnavnet. Hvis jeg sletter de ekstra filer så bliver de bare oprettet igen.

Hvad kan jeg gøre for at den holder op med dette. Jeg skal selvfølgelig bare unlinke dropbox fra min smartphone, men jeg vil jo gerne kunne se filerne der.

Håber at det er en som kan hjælpe, for det er meget irriterende.

Hilsen Peter

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-05-13 09:18

Kunne tænke mig at det er en kopi, af samme filer som du måske har på din pc?
Prøv at omdøb filerne

Kommentar
Fra : peternielsen2

Dato : 16-05-13 09:27

Hej

Ja det er kopier af de filer jeg har i min dropbox. Og de ligger både på min pc og kan hentes ned på telefonen og ipad. Når jeg gemmer en ny fil i dropbox fra computeren, så opretter min telefon hurtigt en kopi af denne fil. Så ved ikke helt hvad du mener jeg skal omdøbe.

Hilsen Peter

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-05-13 09:34

Det er sikkert fordi at den fil du ændre på i din phone - hedder det samme som den eksisterende som du på din pc.
DU kan se det ved at åbne begge filer, den der har fået tallet 1 er af nyere dato end den gamle.
Men hvorfor den gør det, er nok et andet spørgsmål, men det må have noget med synkronisering at gøre, for den skulle jo gemme UDEN 1 tal på.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-05-13 09:36

Har du forresten importeret filer fra din pc eller fra dropboks, du skal sikkert hente dem fra dropboks, så kan det være den kan genkende filerne.

Kommentar
Fra : peternielsen2

Dato : 16-05-13 12:03

Hej

Jeg har slet ikke åbnet eller ændret nogle filer endnu fra min smartphone. Den lavede kopierne af sig selv da jeg satte dropbox ind på min smartphone. Jeg har kigget på dropbox.com på min personlige side og kan se at der er koblet 2 apps til telefonen. Den ene er Samsung device og den anden er OfficeSuite. Har først installeret OfficeSuite efter den begyndte at lave kopier så tror ikke at det er den.

Hilsen Peter