/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Gratis website program til opskrifter?
Fra : henord
Vist : 744 gange
10 point
Dato : 15-05-13 21:28

Findes der et godt gratis website program af den type der bruges til madopskrifter. Altså hvor brugerne kan rate vejledningerne, kommentere den mm. ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-05-13 21:38

Så skal du have fat i noget CMS/ PHP og det koster.

Du kan hente noget her, gratis. Men om det kan bruges til dit behov?
Det du finder, skal uploades til din egen hjemmeside og indstalleres derfra.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-05-13 21:38
Kommentar
Fra : henord

Dato : 15-05-13 22:35

Hvis det gratis ikke er så godt skulle jeg måske hellere gå efter noget der koster - bare det ikke koster en million. Kan man mon få noget til formålet der er helt køreklart?

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 15-05-13 22:41

Hej henord..

Nu siger du godt nok gratis, men hvis du vil slippe for en masse bøvl/kodning, plus en webside skabelon (templates) i prof klassen, vil jeg anbefale dig at du tjekker Joomla universet ud. Her findes masser af gode udbyder som laver det meste arbejde for dig. Det koster lidt men er givet godt ud, set i forhold til et gratis template som mangler en masse funktioner+kodning.

Og når vi taler om madopskrifter har Yootheme lavet et plugins/apps med sådanne funktion. (Zoo)
Du kan prøve at tjekke kogebogen ud her og døm selv:
http://www.yootheme.com/zoo/apps/index.php?option=com_zoo&view=frontpage&Itemid=7

Som medlem af Yootheme har du også mulighed for at downloade forskellige templates i prof klassen med dv. fede funktioner... http://www.yootheme.com/demo/joomla

http://www.yootheme.com/widgetkit

http://www.yootheme.com/

McBobo

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 15-05-13 22:52

Med lidt kreative snilde findes alt overstående også i en gratis version på nettet... Det eneste problem som kan forekomme er at der for det meste er indkodet spam inde i templates m.m. ..... men det findes der også løsninger for... Held og lykke..
http://www.newone.org/YooTheme

Kommentar
Fra : henord

Dato : 16-05-13 00:09

Tak mcBobo for fyldigt svar.

Jeg vil lige se om der skulle være andre forslag på vej men ellers vil jeg nok vælge det du anbefaler og betale for at sagerne bare virke.

Kommentar
Fra : henord

Dato : 16-05-13 00:52

http://www.yootheme.com/ ser godt ud med jeg kan ikke finde kommentar funktionen.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 23-05-13 23:07

Øhhh.. Hvis jeg skal forstå dit spørgsmål

Citat
http://www.yootheme.com/ ser godt ud med jeg kan ikke finde kommentar funktionen.

Mener du så at bruger skal kunne kommentere på opskrifterne fra din hjemmeside eller ??

Kommentar
Fra : henord

Dato : 27-05-13 11:11

Ja lige præcis at brugerne skal kunne rate og kommentere på (og foreslå forbedringer til) vejledningerne/opgaverne på hjemmesiden.

Det er faktisk ikke til opskrifter med til undervisningsvejledninger med tilhørende elevopgaver i fx dansk og matematik.

Så jeg vil gerne at lærerne der ser opgaverne er med til at vurderer opgaverne kvalitet og komme med forbedringsforslag/kommentarer eller selv foreslå nye opgaver.

Accepteret svar
Fra : McBobo

Modtaget 10 point
Dato : 27-05-13 22:47

Hej henord.....

Nu ved jeg ikke hvor meget du kender til Joomla universet, men kort fortalt får man kun en grundpakke når man installer Joomla (gratis) til at opbygge sin hjemmeside med.....

Det links som jeg har givet dig fra http://www.yootheme.com er kun en lille del af hvad Joomla har at byde på. Som udgangspunkt når man installere Joomla i en ren version følger der ikke ret meget med.... (lidt tekst og billeder) Nogle mennesker laver så deres egen templates (design) fra bunden af med dv. koder m.m. - mens andre vælger at købe et flot prof templates/skabelon design med dv. funktioner installeret i forvejen. Især hvis man ikke er så god til det med koder eller vil spare en masse bøvl og tid.
----------------------------------------------------------------------------------------------------->
Nu til dit spørgsmål?
---------------------------------
Det som gør Joomla universet unik er at der er så mange udvidelsesmuligheder, kaldet "extensions" http://extensions.joomla.org

Disse "extensions/udvidelser" har utrolige mange forskellige funktioner.... Bare for at give dig nogle eksempler på hvad disse "udvidelser" kan bruges til, kan nævnes...

Fotogalleri, chat funktion, forum, rate, kommentere (login via facebook), video, kort (google maps), Kalendere & Begivenheder, o.s.v

Nogle af disse "extensions/udvidelser" er gratis, mens andre koster lidt penge.....

Jeg vil forslå at du først laver en helhedsplan over hvad hjemmesiden skal bruges til, samt hvilke funktioner og muligheder den skal havde. (f.eks skal man være bruger, for at logge ind på hjemmesiden)
Der er meget stor forskel at gå fra "madopskrifter" til undervisningsvejledninger med tilhørende elevopgaver.

McBobo

Ps.... Det skal siges at du nok skal forvente at brugen en masse tid det første stykke tid indtil du har lært det grundlæggende i Joomla....

Godkendelse af svar
Fra : henord

Dato : 06-06-13 22:28

Tak for svaret McBobo. Dine svar har været en stor hjælp. Nu ved jeg også mere om, at det kræver en del mere at lave sådan en side end jeg havde regnet ud selv.

MVH Henord