/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Data- og tale forbrug oversigt - iPhone
Fra : PeterPeter
Vist : 659 gange
50 point
Dato : 15-05-13 11:11

Kære alle

UPS... Kom til at annulere et indlæg €$££$€
Sorry

Men her er det igen

->

Jeg har en iPhone 4 med mobilabbonement, der giver 300 MB gratis download og 1 times fri tale, hver måned.

Hvad er den nemmeste måde, at holde styr på, hvor meget jeg data jeg downloader om måneden samt hvor mange timer jeg taler (altså hvor jeg ringer op) ??

..og det skal jo kun være data jeg downloader, når jeg IKKE er på netværk.
Kan der overhovedet skelnes mellem data downloadet via Wi-Fi og betalt data download ??

Jeg ved godt det er et lille abb. men jeg ringer næsten aldrig og bruger næsten kun telefonen når jeg er på trådløst netværk hjemme eller på arbejde.
Er det muligt at følge forbruget på:
Data downloadet (ikke fra Wi-Fi)
Forbrugt tale (kun opkald/opringninger)

Kan det gøres på telefonen eller en smart app. ??

På forhånd tak
Hav en vidunderlig dag.
/Peter

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 15-05-13 12:54

Hvis du læste Extrabladet den anden dag.
Her skrev de en hel del om uoverskueligheden i telefon abonnementer.
De strikkes med vilje sådan sammen, at du ikke kan finde ud af dit virkelige forbrug.
50% af alle køber mere forbrug end de behøver.
Men jeg satte mig ned og bestilte et login til den side ved TDC, som jeg havde siden jeg var ansat der, som kunne liste mit forbrug. Tog så en regnemaskine og regnede data sammen og derefter telefoni.
Købte så et abonnemant ved Telenor, som svarede til dette. Hvis jeg så bruger mere er det billigere i det lange løb at betale dette forbrug.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-05-13 14:55

Hvis du har 3 kan du nøjagtigt se dit forbrug løbende på "Din side" hos 3.

Accepteret svar
Fra : fitphone

Modtaget 25 point
Dato : 15-05-13 17:40

Hej!

Du kan bruge app'en "My Data Manager". Det er en super lækker app der kan vise dataforbrug fordelt på WiFi, Telenet samt Roaming. Du kan faktisk også indstille appen til at "nustille" forbruget til den dato hvor din datamængde pr. måned bliver nulstillet (de fleste kører med den 1. i måneden, men nogle teleselskaber kører med andre datoer).

Du kan hente den gratis i app store https://itunes.apple.com/us/app/my-data-manager/id477865384?mt=8

Vær obs på at appen tillader at GPS tracke hvor du bruger data - og udover "Big Brother" bekymringen suger dette også batteri. Så det skal du fravælge hvis du ikke ønsker det.

mvh.
fitphone

http://fitphone.dk

Godkendelse af svar
Fra : PeterPeter

Dato : 30-05-13 10:13

Tak for svaret fitphone.