/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS-Office
#NavnPoint
sion 18709
refi 14474
Klaudi 9389
Rosco40 5695
berpox 5456
dk 5398
webnoob 4919
Benjamin... 4870
o.v.n. 4637
10  EXTERMINA.. 4373
Hvordan opstiller man "indhold"?
Fra : cristian2
Vist : 477 gange
50 point
Dato : 15-05-13 10:16

Jeg skal aflevere en opgave, og vil gerne lave en opstilling, hvor jeg skriver overskrifterne i venstre margen og sideantal udfor i højre margen (med en linje bestående af prikker imellem). Men jeg kan ikke få overskrifterne og sidetallene til at stå præcis over hinanden i begge margener på én gang - heller ikke selvom jeg efterfølgende high-lighter hele "indholdsfortegnelsen" og vælger "lige margener".
Hvad gør jeg? Er der ikke et specielt værktøj til det?

Jeg arbejder i Office 2000

Tak for hjælpen!

 
 
Kommentar
Fra : Brassovitski


Dato : 15-05-13 10:50

Hvordan har du lavet indholdsfortegnelsen?
Det nemmeste er at indsætte en blank side 1.
I resten af dokumentet skal du bruge "Overskrift 1" til alle overskrifter på afsnittene, du ønsker med i indholdsfortegnelsen.
Når du er færdig, skal du stå i toppen af dokumentet, vælge indsæt --> indholdsfortegnelse, så går det faktisk næsten af sig selv. Hvis du ikke er tilfreds med den måde indholdsfortegnelsen ser ud, sjkal du som du selv skriver markere den, og så vælge indstillinger for indholdsfortegnelsen.
Jeg er ikke helt 100 % sikker på jeg husker rigtig, men mener det bør kunne gøres på denne måde. Jeg bruger selv Office 2007.
Her er et par link: http://support.microsoft.com/kb/285059/da

http://www.hels-gym.dk/uploads/dokumenter/opgavevejledninger/Wordkursus%20EH_dec_2011.pdf

http://www.fapia.dk/wp-content/uploads/2010/02/indholdsfortegnelse-i-Word.pdf

Kommentar
Fra : marken84


Dato : 15-05-13 10:53


hvis du nu bruger en tabel-opstilling, og skjuler linjerne, så skulle det jo være i orden...


Kommentar
Fra : Eyvind


Dato : 15-05-13 14:48

Eller ændre tabulatorstoppet ude til højre til højrestil.


Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 50 point
Dato : 15-05-13 15:34

Når du laver dine overskrifter så skal du bruge de forudlavet "Overskrift"-typer som ligger inden under Typografier. Når du så går ind i Referencer og vælger indholdsfortegnelse så danner word den for dig.

Ikke noget med tabulator, tabeller med skjulte linjer og andre "smarte" metoder.

Kommentar
Fra : Brassovitski


Dato : 15-05-13 17:51

Enig webnoob, hvorfor gøre det besværligt når det kan gøres nemt.

Godkendelse af svar
Fra : cristian2


Dato : 15-05-13 18:24

Tak for svaret webnoob.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177425
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407916
Brugere : 218877

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste