/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Hvordan opstiller man "indhold"?
Fra : cristian2
Vist : 477 gange
50 point
Dato : 15-05-13 10:16

Jeg skal aflevere en opgave, og vil gerne lave en opstilling, hvor jeg skriver overskrifterne i venstre margen og sideantal udfor i højre margen (med en linje bestående af prikker imellem). Men jeg kan ikke få overskrifterne og sidetallene til at stå præcis over hinanden i begge margener på én gang - heller ikke selvom jeg efterfølgende high-lighter hele "indholdsfortegnelsen" og vælger "lige margener".
Hvad gør jeg? Er der ikke et specielt værktøj til det?

Jeg arbejder i Office 2000

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-05-13 10:50

Hvordan har du lavet indholdsfortegnelsen?
Det nemmeste er at indsætte en blank side 1.
I resten af dokumentet skal du bruge "Overskrift 1" til alle overskrifter på afsnittene, du ønsker med i indholdsfortegnelsen.
Når du er færdig, skal du stå i toppen af dokumentet, vælge indsæt --> indholdsfortegnelse, så går det faktisk næsten af sig selv. Hvis du ikke er tilfreds med den måde indholdsfortegnelsen ser ud, sjkal du som du selv skriver markere den, og så vælge indstillinger for indholdsfortegnelsen.
Jeg er ikke helt 100 % sikker på jeg husker rigtig, men mener det bør kunne gøres på denne måde. Jeg bruger selv Office 2007.
Her er et par link: http://support.microsoft.com/kb/285059/da

http://www.hels-gym.dk/uploads/dokumenter/opgavevejledninger/Wordkursus%20EH_dec_2011.pdf

http://www.fapia.dk/wp-content/uploads/2010/02/indholdsfortegnelse-i-Word.pdf

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 15-05-13 10:53

hvis du nu bruger en tabel-opstilling, og skjuler linjerne, så skulle det jo være i orden...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-05-13 14:48

Eller ændre tabulatorstoppet ude til højre til højrestil.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 50 point
Dato : 15-05-13 15:34

Når du laver dine overskrifter så skal du bruge de forudlavet "Overskrift"-typer som ligger inden under Typografier. Når du så går ind i Referencer og vælger indholdsfortegnelse så danner word den for dig.

Ikke noget med tabulator, tabeller med skjulte linjer og andre "smarte" metoder.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-05-13 17:51

Enig webnoob, hvorfor gøre det besværligt når det kan gøres nemt.

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 15-05-13 18:24

Tak for svaret webnoob.