/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
God vådserviet søges.
Fra : vedikkealt
Vist : 1057 gange
300 point
Dato : 13-05-13 14:29

Hej med jer.

Jeg søger en god vådserviet, gerne med frisk lime / citrus duft, til hånd hygiejne i forbindelse med bus rejse

Da min tålmodighed ikke strækker til noget småt pullerværk, så skal det være i ordentlig størrelse og kvalitet.

Nogle med gode erfaringer ud i det ?

Bedste hilsner fra vedikkealt

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-05-13 15:06

Køb en stak store servietter . De kan gerne være af hør og broderede , men en køkkenrulle kan også gøre det . Dertil en flaske med tynd sulfosæbe og duftevand. I gamle dage brugte man kølnervand, som jo er på spritbasis. Du kan også bruge bilsprinklervæske , som også er med sprit , sæbe og duftstof.

Selv ville jeg foretrække rigtig håndvask.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 13-05-13 17:04

Du kan købe dem til småbørn. De ligger i en indpakning, som kan åbne og lukke igen. De er tilpas store. De kan også lige bruges til at tørre ansigtet med, hvis det er varmt.

Jeg ville foretrække at købe dem som ikke er tilsat noget. Så klistrer det heller ikke.

Jeg køber dem i Kvickly, og de er meget mere behagelige end de der små servietter, som er alt for parfumeret og iøvrigt meget våde, man føler faktisk ikke man får renset hænderne, men blot tilført væske på hænderne.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-05-13 17:47

Hvis det kun er til håndhygiejne, så kan jeg anbefale desinfektions gel 85%

http://www.matas.dk/matas-medicare-desinfektionsgel-85-300-ml

som også kan købes i en mindre størrelse, som nemt kan ligge i en håndtaske

http://www.matas.dk/matas-medicare-desinfektionsgel-85-80-ml

Det lugter lidt af sprit i det øjeblik man bruger det, men i løbet af få sekunder er lugten væk. Hænderne føles bløde efter brug, hvilket jeg ikke altid synes de gør ved brug af vådservietter.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-05-13 20:49

Citat
Du kan købe dem til småbørn. De ligger i en indpakning, som kan åbne og lukke igen. De er tilpas store. De kan også lige bruges til at tørre ansigtet med, hvis det er varmt.

Dem har jeg selv brugt på mine mange bilture i Irland, her er man jo bogstaveligt talt nødt til af træde af på naturens vegne i den øde natur, og servietterne blev brugt både til hænder og r....

Min hud kunne så ikke tåle Coops eget mærke, så jeg måtte købe andre på turen

Accepteret svar
Fra : Tak_for_hjælpen

Modtaget 300 point
Dato : 14-05-13 11:09

Jeg er med i koret der synger, at du skal bruge dem der også bruges til børn - synes ikke der findes dårlige, men de dufter ikke som havde du brugt håndsæbe med duft - hjemme hos os dufter håndsæben ikke, så det er ikke noget vi savner.

Jeg bruger kun dem uden parafume - men ved de findes med gode dufte osv men der bliver færre og færre af dem så skal du gå efter dem så er pakket for sig selv lige som dem i en flyver men det giver jævnligt affald og som du selv skriver er de lidt bette.

Jeg bruger servietter til at fjerne savns og gøre sorte finger rene - skal vi spise eller andet få den lige en klat gele - men ikke fra Matas eller apoteket de er alt for dyre. Du kan købe dem i en Tiger butik også.

Er du på bustur er de gode til også lige at tørre noget savnes a med inden du bruger det.

Jeps jeg foretrækker nu også vand og sæbe men det findes ikke alle steder og slet ikke ude i den store hvide verden

God rejse og lige lidt bonus info -

På busture som er lange (definiser selv lang) er det en god idé at medbringe
Et lille tæppe og en lille rejse pude
Læse stof eller anden underholdning
Snaks (behøver ikke være usundt) rejser du aften/nat bliver det ikke spist
Drikkevare - hvor der kan sættes lå på
Lommeletter
Vådservietter
Musik/ørepropper
"Tisse penge" hvis turen går til udlandet
Der bliver nemt koldt og træk i bussen så en lille trøje/cardigan
Vi er nok underlige i mon familie - Jeps har præget mit barn og mand..... men vi er blevet glade fore køresokker, vi smidder skoen så snart vi er i bussen og har tager tykke sokker på f.esk frote sokker - det modvirker fodsved og er bare mere behageligt - men ikke bare hvis turen går fra København til Roskilde

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-05-13 12:12

Der er en test af vådservietter her

http://sondagsavisen.dk/2011/41/populaer-vaadserviet-rengor-daarligst.aspx

ja, jeg ved, den er 1½ år gammel.

Da jeg tidligere anbefalede desinfektions gel 85% fra Matas, så er det fordi, det passer min hud bedst. Ingen parfume eller tilsætningsstoffer, hvilket gør huden blød efter brug. Har aldrig og vil heller ikke købe det i Tiger.

En god idé vil være at have både vådservietter og gel med på turen.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 14-05-13 17:58

Køb nogle tørre skumklude.

Tag en lille plastikpose og put vand plus en dråbe sæbe plus nogle skumklude i.

Bind en knude

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 14-05-13 21:33

Tak for alle gode forslag - og ideer endtil nu.

Det der smøre på sprit noget, er ikke mig, og slet ikke hvis det efterlader - et eller andet, på hænderne.

Og så synes jeg bare dem jeg har set, har været små, i forhold til mine lapper

En gang har jeg oplevet nogle i ordentlig størrelse på en restaurant, hvor der blev serveret, finger fedt ind mad, men jeg husker ikke hvor, men deres var næsten i engangs vaskeklude størrelse, pakket i hvide poser, men dem er jeg ikke faldet over siden

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 15-05-13 02:53
Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 17-05-13 09:26

Tak for svaret Tak_for_hjælpen.

Tak for alle de fine råd, omkring en bustur - det er min første 16 dages bustur

Og tak til alle, for gode input omkring spørgsmålet

Bedste hilsner fra vedikkealt