/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Dieselpumpe
Fra : pabloj
Vist : 838 gange
300 point
Dato : 12-05-13 19:29

Hej.
Hvor sidder type nr. på en Bosch dieselpumpe i en VW Golf 1,9 TDI 1995?
Jeg håber at kunne se det uden at afmontere pumpen.

Jes

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 12-05-13 22:15
Accepteret svar
Fra : Beestone

Modtaget 300 point
Dato : 12-05-13 22:17

Hvis du rengør pumpen, bør du kunne aflæse typeskiltet, der bør sidde et eller andet sted, hvor der er en glat overflade ledig, sådan ca. på størrelse af 2 normale frimærker ved siden af hinanden.

Det kan blive svært at finde det, måske skal du kigge nedefra, måske skal du have en moderne lysstærk LED lommelygte og et tandlægespejl.

Du kan også gå den modsatte vej og søge på Bosch hjemmesiden, hvor du skal søge efter lige præcis de reservedele til den rigtige Golf model du har.
Det kræver selvfølgelig, at det er den originale motor med de originale dele der sidder i den.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 12-05-13 22:32
Kommentar
Fra : tyller01

Dato : 12-05-13 23:06

henvend dig hos forhandleren

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 12-05-13 23:09

EA_HS, det viser ikke rigtigt hvor nummeret sidder.

Beestone, jeg vil prøve i morgen med et spejl. Jeg er bange for at jeg bliver nød til at afmontere pumpen.

Jes

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 12-05-13 23:11

Citat
EA_HS, det viser ikke rigtigt hvor nummeret sidder.

hvad er det så der står på den plane plade med små tal og bogstaver,.. ?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 12-05-13 23:17

mener,.. når du kikker her :
http://peecee.dk/upload/view/410871

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 12-05-13 23:20

billedet kan forstørres (zoome) ved at klikke
- vis det originale billed -

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 12-05-13 23:37

Den plade sidder ikke på min pumpe, det er så heller ikke lige den samme.
Der er ikke noget nummer på den side der vender udad eller på enden, hvor afgangsrørerne sidder.

Jes

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 12-05-13 23:56

Citat
Den plade sidder ikke på min pumpe, det er så heller ikke lige den samme.
Der er ikke noget nummer på den side der vender udad eller på enden, hvor afgangsrørerne sidder.

det kunne så være din pumpe der ikke svarer til din beskrivelse / spørgsmålet,. ?

på næste auktion vises samme plade (Flade)
der er nummeret dog svært at se,
men det skulle være en pumpe til Golf 3 Bosch (som din beskrivelse)
http://www.ebay.co.uk/itm/VW-GOLF-MRK-3-PASSAT-1-9-TDI-1996-DIESEL-PUMP-BOSCH-180-/321117639513?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4ac41a5359

vare beskrivelse :

Item specifics
Condition:
Used: An item that has been previously used. The item may have some signs of cosmetic wear, but is fully ... Read more
Part Manufacturer:    Bosch
Manufacturer Part Number 0460 404 985 / 028130 11H    Other Part Number:    029 98 161 35
Placement on Car:    Front    Manufacturer:    Volkswagen

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 13-05-13 00:04

Alternativ var måske at finde en pumpe der ligner den på din bil,
fx ved at søge på Ebay

eller smut forbi en ophugger og hør om han har en pumpe,
så skal han nok fortælle dig hvad det er for en,..

når du ved hvilken pumpe din bil kører med
bliver det nemmere at finde hvor nummeret sidder,
både for dig selv,. og andre.

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 13-05-13 18:42

Jeg har fået det oplyst af en dieselmekaniker, efter en del spørgen rundt.
Det skulle sidde på siden der vender mod motorblokken, så det er noklettest at afmontere pumpen.

Jes

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 13-05-13 22:21

Citat
Det skulle sidde på siden der vender mod motorblokken, så det er noklettest at afmontere pumpen.

nå,.. ja,.. det var ikke lige så smart,.. men det er jo en VW,..
Tysk 'grundighed' som der siges,

på den anden side,.. så skal den vel af under alle omstændigheder,. !

Godkendelse af svar
Fra : pabloj

Dato : 14-05-13 09:20

Tak for svaret Beestone.