/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Trådløs mobilt netværk
Fra : jensviggo
Vist : 590 gange
30 point
Dato : 12-05-13 15:30

Jeg har lovet at prøve at oprette trådløs mobilt netværk (tdc) kan jeg få en god vejledning her step by step, hvad kræves det af hardware, hun har dongle/sommerfugl sim kort.
Der er to andre der har prøvet uden held, det er en bærbar Asus komplet ny.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 40 point
Dato : 12-05-13 15:47

Der skal en usb modem med SIM kort til:
http://kundeservice.tdc.dk/erhverv/mobilitet/faq.php?id=10895
den medfølgende software ConnectIT, skal installeres, resten går næsten af sig selv

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-05-13 19:02

Der er flere muligheder

Jeg går ud fra at du mener at en mobil (telefon) internetforbindelse skal føres videre som trådløst netværk. Det der mere præcist hedder WIFI.

Til mobilnetværket hører et simkort. Det sættes i en mobiltelefon med android system. Brug bare en gammel en , den skal blot også have WIFI, hvad jeg tror alle har. Efter at mobilen er logget på ,kan man under indstillinger vælge at den skal være VWIFI accespunkt. Husk at indstille en kode så ikke alle og enhver kan logge på. Derefter kan den bærbare koble på WIFI intewrnet.

Der findes også nogle få routerere med både WIFI og mobilmodem. De er måske lidt svære at få fat på.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-05-13 20:34

Hvis det er et trådløst netværk som flere computere kan benytte, så skal der en router til.
En Android mobiltelefon kan bruges som router som Transor har skrevet.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 13-05-13 05:55

Jeg tror nok jeg har forstået det nu, et enkelt ? mere, er der relationer mellem det simkort til pc og simkort siddende i mobilen, jeg mener er de to kort fuldstændig ens.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-05-13 23:51

Jeg har dog aldrig set en pc til simkort. Det er vel simkort til et modem, som kan forbindes til computeren.

Ja kortene er ret ens. Datakortet til modem har også et telefonnummer og en pin code. Simkortet kan også sættes i en mobiltelefon, men der kan næppe føres samtale med det. Det er kun til dataoverførsel via internet, men det kan de smate telefoner også.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 26-05-13 06:44

Kender godt nok ikke win 8, men der ksn vel ikke være de store forskelle fra 7 til 8, eller hvad. Hvor ligger kontrolpanelet?

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 03-06-13 15:07

Tak for svaret o.v.n..