/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Filmstreaming
Fra : olarsen
Vist : 835 gange
200 point
Dato : 10-05-13 21:48

Jeg ville gerne kunne kopiere alle mine DVD film over på mit netværksdrev for så efterfølgende at kunne streame dem herfra inkl. undertekster. Jeg har prøvet en gammel version af DVD shrink, men det virker ikke. Min afspiller er en LG HR925N.

Nogen gode (gerne gratis) forslag?

Kommentar
Fra : janik

Dato : 10-05-13 21:54

Har du sat dvd shrink til det rigtige format ??

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 10-05-13 22:41

Fisk??! Hvor sætter man det og hvad skal formatet være?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-05-13 02:12

Du skal gemme i mp4. Et godt bud på program er Pavtube DVD ripper http://www.pavtube.com/dvd-ripper-works-in-windows7.html som er et godt program som koster lidt, men virker altid.

Sættes op som dette skærmdump http://peecee.dk/upload/view/410692

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-05-13 09:12

DVD Shrink laver en kopi af DVD'en og hvis det er en Dual-layer DVD kan den mindske til en enkelt lags DVD!

Så brug f.eks. den bentjuul linker til eller en af de mange gratis der findes

Any Video Converter
http://www.filehippo.com/download_any_video_converter/

Format Factory
http://www.filehippo.com/download_format_factory/

Freemake Video Converter
http://www.filehippo.com/download_freemake_video_converter/

Handbrake
http://www.filehippo.com/download_handbrake/

SUPER v2013 build 55
http://www.filehippo.com/download_super/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-05-13 14:14

Hvis de er kodet, så kan skal du ikke regne med at DVDschink virker mere, den bliver ikke opdateret til de nye koder mere, alle andre gratis programmer fejler også.
Du skal bruge AnyDVD eller DvdFab, det er nogle af de eneste der virker nu omdage, og det er begge købe programmer og det skal indstilles til EU standart.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-05-13 21:15

Jeg har tidligere prøvet 3 af de programmer Klaudi linker til og de virker alle. Desværre er de noget langsomme, derfor blev mit valg pavtube.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-05-13 00:45

Det har jeg også, men de kunne stadig ikke rippe en dvd med drm/ kode på, selv handbrake og det tilførelses program man kan finde rumdt omkring, der skulle gøre muligt.
Du kan se om de kodet med DVDschink, bare start en ripning.
En anden mulighed er at bruge MakeMKV, men det virker heller ikke hos mig.

Og så bliver der forresten spurgt om at rippe/ kopiere, ikke konvertere.
Citat
Jeg ville gerne kunne kopiere alle mine DVD film

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-05-13 09:34

mig-sev<Tror du har misforstået olarsen der gerne vil have sine film liggende på et netværksdrev så de kan afspilles derfra, derfor spørger han om
Citat
hvad skal formatet være?

Iøvrigt er pavtube dvd ribber et ribber program og ikke et konverteringsprogram, du kender åbenbart ikke dette købe program.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-05-13 10:16

Citat
Iøvrigt er pavtube dvd ribber et ribber program og ikke et konverteringsprogram, du kender åbenbart ikke dette købe program.

Det er muligt jeg ikke kender netop det program, men det konverterer stadig en dvd til noget andet, som du selv skriver - så jo det er også et konverterings program.
Citat
Du skal gemme i mp4.

Hvilket ikke er en kopi som der oprindeligt bliver spurgt om
Samt jeg kan ikke rigtig læse mig til om programmet kan kopiere/konvertere en drm beskyttet dvd.
Som sikkert er det største problem.

Men spørger kan ko bare prøve at rippe en dvd med Dvdshrink, der kan han se med det samme om filmen er beskyttet eller ej, er den ikke beskyttet, så er der noget helt andet galt - ikke programmet.
Og forresten behøver man ikke rippe, man kan nøjes med at åbne dvd og kopiere mappen over på sin pc, det giver samme resultat som at bruger et program, men det kan man bare ikke hvis dvd er beskyttet, derfor bruger man programmer der kan fjerne beskyttelsen.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-05-13 10:47

mig-selv <køb programmet så du kan prøve det, så ved du hvad du taler om.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 12-05-13 11:15

Før vidste jeg intet om at 'lægge' en DVD film over på netværksdrevet - nu er jeg kun forvirret på et højere niveau

Nå men jeg prøver lige nogle af de fremkomne forslag, så ser jeg hvad der virker for mig. Har prøvet med DVD shrink, men underteksterne kommer ikke med.

Jeg ville jo gerne have at en film startede op på samme måde som hvis det var en DVD som blev lagt i, så man selv kunne vælge med eller uden undertekster f.eks.

Vi høres ved senere, tak for hjælp ind til nu.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-05-13 11:22

Jeg stiger ud af tråden her..... held og lykke med det. Jeg fjerner guiden til Pavtube så den ikke forvirrer dig yderligere.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-05-13 11:29

Citat
Jeg ville jo gerne have at en film startede op på samme måde som hvis det var en DVD som blev lagt i, så man selv kunne vælge med eller uden undertekster f.eks.

Kopi´r dvd mappen VIDEO_TS over på pc/netværks drev og klik på en vob fil - det skulle give samme reultat = opstart af dvd med menu.
Men når du skriver netværks drev er det en NAS eller en delt disk, ikke alle NAS kan klare undertekster, andet end SRT og et par andre, men så kan du bare rippe teksterne fra din dvd og lægge SRT filen i samme mappe som din film, så skulle det gerne virke

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-05-13 11:43
Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 12-05-13 11:47

Sidder i dette øjeblik og tester PAVTUBE, jeg ved ikke om jeg har sat noget forkert op, men det tager tilsyneladende >3timer ???? at konvertere 45 min.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-05-13 12:12

Citat
Sidder i dette øjeblik og tester PAVTUBE, jeg ved ikke om jeg har sat noget forkert op, men det tager tilsyneladende >3timer ???? at konvertere 45 min.

Også her, der er selv Formatoz hurtigere, det plejer kun at tage 15 minutter
http://www.gratisimage.dk/image-1029_518F6AA8.jpg

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-05-13 12:25

Citat
det plejer kun at tage 15 minutter
Rigtigt det tager normalt mellem 8 og 15 minutter at ribbe en DVD hvis man bruger Pavtube DVD ripper, men jeg tror at i sidder og roder med Pavtube Video DVD Converter for det kan hentes som trial - det kan ribberen ik'.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 12-05-13 13:09

Er kommet i tvivl om hvorvidt det er min afspiller som er problemet. Jeg kan afspille en film ved hjælp af Windows Media Player, som var det en DVD, men DVD afspilleren vil ikke kendes ved formatet som DVD shrink har kopieret over til "VTS_01_1.VOB" måske det er her min begrænsning er???

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 12-05-13 14:33

Det er en trial af Pavtube DVD Ripper, det står der i hvert fald oppe i øverste venstre hjørne, men jeg brugte det skærmdump som du gav mig bentjuul, oveni købet med mit navn indsat i outputfeltet, men det er så rettet til min NAS disk

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-05-13 18:26

Så brænd det til en AVI/ XVID med en bitrate på 4000 med Formatoz, så får du det ikke meget bedre, husk at vælg undertekster og lydspor, som så bliver brændt ind på filmen, avi/xvid kan altid afspilles, skal man over i andre formater kan der gå ged i afspilningen på externe maskiner.
Min gamle mediaplayer til mit tv kan som regel finde ud af at afspille MKV og M4V/ mp4, men kun hvis der ikke ligger andre spor på filen, og de filformater kan indeholde masser af andet godt´er.
Så der skal jeg også pille en masse ud af filen før den kan afspilles, og der bruger jeg Daniusoft Video Converter hvor jeg kan omkode 8 film på engang (på 10 - 15 minutter)
Har du prøvet MakeMKV = som er en MKV udgave af DVDshrink - men selvfølgelig kun hvis du kan afspille mkv.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-05-13 18:29

Og forresten, hvorfor bruge et program til at lave en dvd om til en dvd = ret ulogisk
når man bare kan kopi´ere VIDEO_TS mappen, så har man en nøjagtig kopi...

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 12-05-13 19:20

Via min LG HDD kan jeg se VIDEO_TS mappen, men det er et ukendt filformat som den ikke vil afspille, så måske er mit problem et helt andet end jeg tror.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-05-13 19:27

Du kan ikke bruge vob formatet i hd optageren, konverter til mp4 i opløsning 720x576 framerate 25

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-05-13 19:51

Citat
Du kan ikke bruge vob formatet i hd optageren, konverter til mp4 i opløsning 720x576 framerate 25

hvis den ikke kan kende til en VOB? hvordan i alverden skulle den så kunne kende en M4V/ MP4 format, som er af nyere dato end VOB - samt alle forskellige codecs der bruges i samme hurlum-hej.
Lav det til AVI og kan den ikke det..................
Gider ikke denne tråd mere, der er svar på både det ene og andet?
som INTET har med KOPI´ring at gøre

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-05-13 21:22

Sæt pavtube op nøjagtigt som jeg har vist det i det skærmdump med flueben og det hele så får du en mp4 fil lige til at afspille. det er vigtigt at du har sat Format op til H.264 HD Vidio (*.mp4)

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 12-05-13 22:24

bentjuul, det har jeg prøvet, men det tog næsten 4 timer at lægge 45 min over på NAS disken, med mindre jeg gjorde noget forkert er det alt for lang tid - men jeg skulle måske først konvertere til C: og derefter lægge den over på NAS drevet, ok jeg fulgte ikke dit råd helt, jeg prøver lige en gang til

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-05-13 01:22

Det tager mellem 8 og 15 minutter at ribbe en dvd på 4GB og den vil bagefter fylde ca. 1.5GB som MP4.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 29-05-13 09:05

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 29-05-13 09:40

UPS, jeg har 35 undskyldninger for at have glemt denne tråd, jeg skal undlade at liste dem her. Jeg har ikke fået det resultat som jeg ønskede, så jeg må lige finde ud af hvem der skal have mine point, de skulle jo ikke gerne gå til spilde - vel

Godkendelse af svar
Fra : olarsen

Dato : 29-05-13 09:55

Tak for svaret Klaudi. Og for waking me up