/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor finder jeg en slægtsforsker
Fra : blueexblue
Vist : 652 gange
100 point
Dato : 10-05-13 19:00

Hvor kan jeg finde en god amatørslægtsforsker, der for ringe betaling kan fortsætte og færdiggøre min slægtsforskning, der ligger i "Brothers Keeper"?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-05-13 19:29

Citat
http://lmgtfy.com/?q=amat%C3%B8r+sl%C3%A6gtsforsker

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-05-13 19:29

Glem Brothers Keeper, men hvis du kan lave en Ged Com til FTM, eller eller et andet net program,
er vi mange der kan hjælpe dig...

Ellers, hvis du sender dine data til mig, skal jeg intet have for at føre dem videre,
det vil så ske med nutidens programmer, databaser og teknologi...

Bare kom med din ældste oldefar, hvad han hedder, hvor og hvornår han er født,
og vi finder rester for dig her på kandu...

Hvad hed dine olde forældre og hvor boede / levede de??

Kommentar
Fra : blueexblue

Dato : 10-05-13 20:02

Foreløbig tak. En søgning i Google med 184 hits gav ikke rigtig noget.
Jeg kontakter Svend om nogle dage.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-05-13 13:44

Bare for en ordens skyld, når spørgsmålet stadig står åben,

jeg er blevet kontaktet direkte og har fundet flere nye/rettede personer,
men det er ikke lykkedes mig at importere de mange allerede fundne data til mit FTM.

Er der er andre, der fortsat bruger det gamle DOS program "Brothers Keeper"?
Så vil I have langt bedre muligheder for at fortsætte og færdiggøre spørgerens slægts træ...

Selv har jeg meldt fra, selv om der mange interessante slægtninge, nogle tæt på min kone??
Der er slægter helt fra Nordjylland, via Fyn til Frederizia og Hovedstaden, så bare meld jer...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 12-05-13 13:56

Du skal først eksportere dem fra BK til en Gedcom, og så kan du importere denne til FTM.

Brug tegnsættet Ansi, når du eksporterer, for at få de danske tegn korrekt med ud.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-05-13 14:19

Nu har jeg jo ikke BK, men jeg kan læse alle spørgerens slægtninge fra en blandet HTML fil.

Jeg har iøvrigt foreslået ham at kontakte netop dig...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 12-05-13 14:41

OK, men du kan faktisk hente og installere BK gratis.

Kommentar
Fra : blueexblue

Dato : 13-05-13 18:33

Tak for gode råd om slægtsprogrammer og forslag til links, hvor jeg selv kan søge. Men jeg søger jo en person, der vil udføre arbejdet.
Jeg har efterfølgende søgt lidt mere på nettet og bl.a. fundet disse 'professionelle' hjælpere:

Professionel slægtsforskning tilbydes ved Isabelle Schou
Velkommen til Slægtens historie! Ingen person
Historie og Kulturformidling ved Dianna Vicky
Lær slægtsforskning ved Ole Laursen-Wadshier
Professionel slægtsforskning tilbydes ved Anetavlen

Er der nogen, der er bedre end andre? Erfaringer?

Annuller spørgsmålet
Fra : blueexblue

Dato : 05-06-13 22:52

Jeg har desværre ikke modtaget et brugbart svar, og annullerer derfor dette spørgsmål