/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
hvad er fair pris for nyt tag
Fra : esbrablok
Vist : 702 gange
40 point
Dato : 10-05-13 09:51

hvad er en fair pris for at få lagt tag

det drejer sig om ca 50 m2..

det gamle tag blev rykket ned og et nyt sat op....

er det rimeligt at forlange 20.000 kr i sort i arbejdsløn???

det er kun for selve tagkonstuktionen...

det svare næten til ca 300 kr i timen...

er man blevet taget ved næsen af denne tømrer eller????

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-05-13 10:00

Nu er sort arbejde jo kriminelt både for dig og tømreren.

Det er da kun rimeligt at han skal have et risikotillæg for den slags.

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 30 point
Dato : 10-05-13 10:01

det er sgu en fornuftig pris.
tømreren laver arbejdet i sin fritid.
han får ingen feriepenge af beløbet.
han får ingen pension af beløbet.
han skal selv sørge for forsikring.
og det er ham der løber risikoen for at blive meldt til skat.
og hvis du havde taget et firma til at lave arbejdet, ville prisen sikkert være 50% højere, uden at du havde fået mere for pengene.
så jeg synes du skal stoppe med dit klynkeri og betale prisen. den er overhovedet ikke urimelig.
og bare fordi en håndværker arbejder sort, er det sgu ikke ensbetydende med, at han arbejder gratis.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 10-05-13 10:11

Større tåbe end spørgeren skal man da vist lede længe efter!

Spørgsmål
- Ubesvarede   2
- Besvarede   0
- Annullerede   7
- Slettede   0
Ialt   9

Kommentar
Fra : esbrablok

Dato : 10-05-13 10:15

jeg klynker ikke folkens...

jeg er nysgerrig og ville bare høre hvad priserne lå på...

det er ikke mig de har fået lagt tag. bor ikke en gang i hus

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 10-05-13 10:21

OG?

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 10-05-13 11:11

Marken84, nogle gange bliver tonen på kandu lidt tåbelig, beklager...

Der findes forskellige online pris beregnere på forskellige tagløsninger, og der vil du se helt andre, og meget dyre priser.

Prisen på sort arbejde afhænger også af hvor tæt en relation du har til den store håndværker, og hvor sulten han er. Jeg har arbejdet med håndværkere hvor det eneste der var et spare var momsen, altså helt samme timepris...

alt i alt lydder det meget fornuftigt...

(skrevet af en der selv har lagt 135 m2 tag selv, fordi jeg ikke orker at betale en håndværker)

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 10-05-13 11:58

Citat
er det rimeligt at forlange 20.000 kr i sort i arbejdsløn???

Nej!!! - det er aldrig rimeligt, at andre skal betale din skat for dig.

Du bruger vel også selv af velfærden, så det er at stjæle fra fællesskabet, og virkelig amoralsk.

Hvorfor tror især håndværkere, at sort arbejde er OK?

Citat
er man blevet taget ved næsen af denne tømrer eller????

Ja, det håber jeg da - og så husk, at der ikke er nogen form for garanti på sort arbejde!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 10-05-13 12:06

Citat
Marken84, nogle gange bliver tonen på kandu lidt tåbelig, beklager...

Det kan du jo ikke gøre noget ved - det er spørgeren der en TÅBE.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 10-05-13 16:34
Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 10-05-13 17:12

Hovedreglen for hvidt arbejde er 500 kr/m2 tag - hvis det er et regulært tag - uden kviste m.v.

Derudover kommer prisen på materialerne - som starter omkring 100 kr/m2.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 10-05-13 21:51

Hold nu da op med det fis med at sort arbejde ikke er lovlig og betale andres skat .
Alle ved sku da at sort arbejde ikke er lovlig.
Jeg er selv murer og syntes det er en oki pris .
Og der er mange der er glad for sort arbejde kreditforninger er
for det.
Har sku sommetider ser nogen læse sig til hvordan man murer
også finder man ud af hvorfor man skal stå i lære,,

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 10-05-13 22:55

Citat
Og der er mange der er glad for sort arbejde

Nå, er der det.

Ja, jeg tror gerne, at du er glad for, at jeg betaler for din lægehjælp, dine hospitalsophold, dine børns skolegang og uddannnelse, din forsørgelse under arbejdsløshed, din folkepension og din eventuelle førtidspension, o.sv.,o.s.v., o.s.v.

Men ved du hvad - jeg betaler skat af hver en krone, som jeg tjener - den højeste skat i verden - så jeg synes, det er nok.

Jeg gider ikke betale din skat også, og jeg håber, at alle jer sortarbejdende bliver knaldet af skattevæsenet, når de forhåbentlig en dag får bedre muligheder for at ramme jer amoralske nasserøve.

I har ikke fortjent at leve i et velfærdssamfund som det danske.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-05-13 10:17

Blot en randbemærkning:

Jeg tror altså ikke på,at sort arbejde er så udbredt,som bl.a. politikere vil gøre det til.
Nu om dage er det jo nærmest "livsfarlig".Det kan få jo få uoverskuelige følger,for begge parter.

Man kan godt regne med at naboerne,holder øje med hvad der foregår.Og idag,er der ikke langt fra tanke til handling.Og jeg synes det er helt iorden,at dem der snyder,"får et hak i tuden".

M.

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 08-06-13 11:35

Vi har sammen med to kammarater lige lagt 150m2 tage med nye lægter og halve plader , taget er rette op ( var sunken en del) det lavede vi for 300 kr pr.m2 .
Det var så uden udhæng , stærn og tagrænder......

Mvh Bassebo....

Godkendelse af svar
Fra : esbrablok

Dato : 05-08-13 20:15

Tak for svaret trimare46.