/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hurtig Quiz... 2
Fra : molokyle
Vist : 743 gange
500 point
Dato : 07-05-13 22:06

Hvad er verdens mest succesfulde rovdyr, når det kommer til; at jage og fange sit bytte ???
Første korrekte svar... (JEG er dommer og jeg kender svaret)
...vinder alle de dejlige 500 fuldfede kandu-påængår !!!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-05-13 22:16

Edderkop??? - men bortset fra det, så mener jeg det er en meget speciel krabbe/ hummer, der bokser sig til byttet, den skulle efter sigen have Verdens hurtigste/ effektive slag.

Men om fisk er et rovdyr.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-05-13 22:21

En delfinflok når de indkredser en fiskestime.

Løver, ulveflokke og hyænehunde samarbejder også, men slås om middagen når den er serveret.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 07-05-13 22:28

En ganske alm. huskat.

MVH

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-05-13 22:30

En kat fejler 9 ud af 10 gange? har jeg læst, hvad angår deres naturlige bytte.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-05-13 22:31

Hint ... : 95 % confirmed-killing-success pr. try
Very Nice Killing Rate !!!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-05-13 22:35

Du er sikker på den ikke skulle under JAGT

Bortset fra DET, det kan ikke være et menneske, da de som regel altid har et KØBE kort ved hånden og er fri for at slå ihjel/ fange osv.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-05-13 22:36

HVEPS

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-05-13 22:55

Dyret nedlæggelse med 25% sandsynlighed alt bytte den indleder jagten på ..og dræber med succes i 95% af tilfældene den indledte jagt!
Godt gået !!!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-05-13 22:57

Rettelse:
Citat
..nedlæggelse
= nedlægger
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-05-13 23:07

TUBORG....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-05-13 23:10

Sludder og vrøvl ... jeg må lære, at læse indenad:

95% procent af den indledte jagt ender med et succesfuldt drab på byttedyret !!!
..og så er det slut med at hjælpe jer mere på vej
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-05-13 23:24

Come on...
..der er max ½ time til jeg går på puden
Skyd fra hoften ...ellers annullerer jeg spørgsmålet!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-05-13 23:37

Flagermus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-05-13 23:45

Ok. mere hjælp: Den er på 'vingerne' ..er meget hurtig ..og har et fremragende følsomt 'syn' ..ikke nødvendigvis 'skarpt', men i 'højopløsning' ... 2 X 30,000 pixel !!!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-05-13 23:46

ørn

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-05-13 23:47

Citat
En kat fejler 9 ud af 10 gange? har jeg læst, hvad angår deres naturlige bytte.

Det er da fordi at de skal lege med maden mens den endnu er levende, og så smutter den væk.

Engang troede jeg at de store misser bed struben over for at dræbe, men de kvæler dem bare.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-05-13 23:48

falk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-05-13 23:49

....og så er det et af verdens ældste rovdyr. Ikke i levetid, men i 'historie'
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-05-13 23:49

høg

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-05-13 23:51

Sig mig: Må 'eksperterne' på kandu.dk virkelig gi' fortabt, på så trivielt et spørgsmål?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-05-13 23:53

Den ka' 'stå stille' i luften ..og jager i lynhurtige 'ryk' :O
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-05-13 00:00

Deres parringsleg er en smule bizar:
Citat
Grasping the female’s head in his mating pincers, the male first must transfer his sperm from a storage site on his lower abdomen to a copulatory organ inconveniently located on his upper abdomen. Then he must induce his headlocked mate to curl her genitals up toward that loaded midbelly penis, and wouldn’t you know it, she’s already mated and the male must pause to expand a little bristled lobe to scrape out the previous suitor’s sperm.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-05-13 00:04

Ok. Jeg lader 'stå' til imorgen... så ka' I Google imedens
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 08-05-13 08:06

Tårnfalk

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 500 point
Dato : 08-05-13 08:32

Guldsmed.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-05-13 09:53

Citat
....og så er det et af verdens ældste rovdyr. Ikke i levetid, men i 'historie'

Krokodille, haj eller varan.

Men er det en skabning som sagkundskaben er enige om ?

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 08-05-13 11:17

Jeg tror ans har ret.

En guldsmed - på engelsk Dragonflies

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 08-05-13 11:26

Jeg mener at der er flere dyr hvor hunnen spiser hannen efter parringen er slut.

Jeg kan bare ikke huske hvilke.

vic200

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 08-05-13 14:58

Guldsmed

Godkendelse af svar
Fra : molokyle