/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Camping i Grenaa - hvad skal vi se
Fra : Tak_for_hjælpen
Vist : 1150 gange
200 point
Dato : 07-05-13 15:40

Hej

Så går turen til Grenaa på torsdag men hvad skal vi dog se der og lave der når vi ikke lige skal ligge og lumre i teltet

Vi er en lille familie på far, mor, storesøter på 10 og lille søster på lige et år

Vi ankommer sen torsdag og tager hjem søndag

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 07-05-13 15:45

Kattegatcentret og Randers Regnskov må være oplagte emner, med det vejr, de lover.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 07-05-13 15:47
Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 07-05-13 15:53

Ikke i regnvejr :(

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 07-05-13 15:57

Bille1948, der bliver jo ikke regnvejr hele perioden:
http://www.yr.no/sted/Danmark/Midtjylland/Ebeltoft/langtidsvarsel.html

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 07-05-13 16:00
Kommentar
Fra : fun2

Dato : 07-05-13 16:06
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-05-13 16:07

Ree-Park er en oplevelse, samt:
http://www.fregatten-jylland.dk/

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-05-13 16:12
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-05-13 16:14

Glemte lige denne:
http://www.djurssommerland.dk/

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 07-05-13 17:13

Det er mig som har formuleret mig dumt - vi har set begge dyreparker og har været en tur på fagatten - øhøj hvor det siger bang når de affyre kanonen.

Kattegatcentret har vi også besøgt nogen gange. Jeg sørger noget som ikke er så kendt og almindeligt, denne gang

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 07-05-13 17:51

graceland er et besøg værd hvis du kan lide elvis presley, men det er nok ikke let at få hele weekenden til at gå der.
og det er måske heller ikke rigtig noget for børn.
men grenå er sgu ikke lige verdens centrum med hensyn til seværdigheder.

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 07-05-13 20:57

Nej det er Grenaa bestemt ikke føler mig også lidt despratra efter at finde på noget der Ligger det der Elvis ikke langt væk - gider ikke bruge hele dagen på at køre

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 07-05-13 21:09

Graceland Ligger i Randers, en time fra Greenå.
Der er meget flot natur på Djursland, men ikke så mange seværdigheder som I ikke har set.
Der er en Pay&Play golf-klub ved Greenå.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 07-05-13 21:13

Hvis vejret er rimeligt, kan I smutte forbi Kalø: http://da.wikipedia.org/wiki/Kal%C3%B8_Slotsruin

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-05-13 22:24

Citat
Jeg sørger noget som ikke er så kendt og almindeligt, denne gang

Lav en aftale med BONDERØVEN , eller ham med haverne - begge fra TV, sikkert lige noget for 'møjungerne' og jer andre.

Ellers tror jeg du får svært ved at sætte alle på den rigtige hylde - uden de keder sig.
Har selv kommet meget på de kanter, men kan ikke give dig en forlystelse, medmindre du er alene.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-05-13 22:27

Citat
men kan ikke give dig en forlystelse

Og det var før ham med haven dukkede op på DR, så de må helt sikkert være på pension nu om dage og ikke så kønne mere.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-05-13 10:44

Ganske rigtigt som nogen skriver,Søren Ryge og Bonderøven.Ved dog ikke,om de er nemme at komme i kontakt med,da jeg tror begge hæger en hel del om deres privatliv.

Sidste efterår,var vi en tur på Djursland.Kørte forbi Bonderøvens ejendom.Et par km.derfra,løb vi pludseligt på ham. Han stod ved et hus-ruin,og rensede mursten.Jeg holdt ind til siden,hilste på ham,og spurgte om jeg måtte ta`et billede.Han var meget fåmælt,nærmest sur.Og svaret var NEJ.

Jeg tog nu et alligevel fra bilen,uden han kunne se det.

Nu er det jo en børnefamilie,så det er jo nok ikke så aktuelt.For ellers er der jo et hav af smukke Herregårde rundt på Djursland.Bl.a. Fævejle Hovedgård og Mailgård,er fantastisk flotte.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-05-13 11:03

Et lille tip,hvis i ta`r på rundtur:
http://fjellerupby.dk/turisme/spisesteder/meilgaard-slotskro.aspx

Et skilderi af stedet:
http://peecee.dk/upload/view/410394

M.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 08-05-13 11:05

Tag ind på turistkontoret i Grenå - de har "et hav" af forslag, brochure med adresser og åbningstider. I øvrigt, så har camåingpladsen også "et have" af forslagsmuligheder!

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 200 point
Dato : 08-05-13 11:56

Der er også Gl. Estrup, på vejen ind mod Randers: http://www.gl-estrup.dk/

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 08-05-13 13:42

Forstår godt Bonderøven vil have lidt privatliv. Folk arrangerer busrejser, parkerer på hans gårdsplads og drikker kaffe i hans have, uden at spørge nogen om noget. Selv om han er kendt fra TV og han har vist det hele frem på TV, er det stadig hans hjem, og hans familie og ikke offentlig ejendom.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-05-13 14:49

Fuldstændig enig fun2. Jeg ville selv blive stiktosset,hvis jeg var udsat,for det samme.
Jeg kunne heller ikke ha`en kameramand,til at følge alle mine bevægelser.

PÅ DEN ANDEN SIDE:Han er jo blevet tv-darling,og får helt sikkert en god hyre fra DR.På den måde,mener jeg at han er nødt til at finde sig i en vis offenlig interesse.Men selvfølgeligt,kan det blive trættende.
I skal nu lige se,min spion foto.
http://peecee.dk/upload/view/410438

M.

Godkendelse af svar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 14-05-13 11:25

Tak for svaret fun2.

Vi fik denne gang set lidt andet af Grenaa og herregården sammen med landsbrugsmusset var et hit - vi glemte Graceland var ellers i Randers men det var fordi jeg ville en tur ned af gågaden

Kan anbefalde andre at lave lys i Balle, det var super hyggeligt og manden som ejer forretningen var bare et hit og så god til børn