/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Check-ind funktion på Facebook til mobil
Fra : Lincoln1242
Vist : 455 gange
50 point
Dato : 07-05-13 14:51

Hvordan aktiverer man check-ind funktionen på Facebook, så man via mobilen kan lave statusopslag med lokation, f.eks. "Hans Hansen er her: Rådhuspladsen".

Jeg har prøvet at finde svaret på Facebook, men det eneste der står om det virker ikke.
Der står: Åbn dine nyheder. Tryk på check ind.... men der er ingen steder man kan trykke check ind...

Jeg har også søgt højt og lavt på nettet, men de fleste af løsningerne er forældede, dvs. Facebooks opsætning er lavet om flere gange siden. Eller også er de indstillinger der nævnes slet ikke tilstede i min profil.

Nogen der ved hvor jeg aktiverer check ind?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 07-05-13 15:02

Måske du skulle fortælle hvilken mobil du bruger og om du bruger facebook-appen eller facebook via broweren.
Hvis jeg bruger facebook appen på min HTC (android) virker det fint.

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 07-05-13 15:06

Jeg bruger den forudinstallerede app på min LG mobil (Android).

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 07-05-13 15:14

På min er det en app og det er øcerst i højre hjørne, der står ikke tjek ind men når du trykker på kan du se at det er det den er til, er lidt lang væk fra min mobil, men der er nogen "streger" der hvor det er -

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 07-05-13 15:17

Som Tal_for_hjælpen siger, så burde der være en "check in" ikon øverst til højre, det ligner en nål.
Du skal give den tilladelse til at bruge GPS, og du skal have tændt for GPS, for at få det til at virke.

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 07-05-13 15:30

Der er hverken ikon eller knapper...

Jeg har lige prøvet at gå ind på facebook via mobilens browser - og så kan det godt lade sig gøre; Jeg trykker på den lille 'tegnestift', GPS'en finder hurtigt min placering, jeg vælger en og trykker 'slå op'. Ingen problemer.

Men hverken app'en eller min facebook-side (via alm. PC) har den lille knappenål...

Måske er app'en slet ikke udstyret med den funktion?

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 60 point
Dato : 07-05-13 15:38

I min app er der en "tegnestift" til check-in, det virker fint. Hvis jeg gør det via mobilens browser, er der også en "tegnestift", men det virker ikke. PC'en har ingen GPS og ingen check-in.
Jeg bruger næsten altid browseren til facebook, da den er langt hurtigere end appen.

Har du prøvet at opdatere din app?

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 07-05-13 15:42

Du vil ikke finde den hvis du ikke bruger appen men går almindeligt ind på facebook som antages at være til en fast computer

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 08-05-13 10:23

Hvor/hvordan opdaterer jeg app'en?

Der er ingen steder, når jeg har åbnet app'en, hvor man kan opdatere den. Og kan heller ikke se hvor på telefonen jeg skulle gøre det. Men det kan være jeg bare skal fortsætte med at bruge facebook via browseren, da den bl.a. er langt hurtigere til at opdatere f.eks. private beskeder.

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 08-05-13 10:32

Tror måske jeg har fundet ud af hvorfor den har svært ved at gå ind og opdatere...

Jeg har bevidst fravalgt den google-konto, jeg havde, da jeg fandt ud af at Google fuldstændig overtog kontrollen med bl.a. kalenderen i min mobil, min private Outlook-kalender og Outlook-kalenderen på min arbejds-PC. Det bevirkede blandt at Google - ganske mod min vilje - synkroniserede hele molevitten, så samtlige mine ca. 7.000 arbejdskolleger kunne se mine private aftaler fra mobil og privat PC... tak Google!

Godkendelse af svar
Fra : Lincoln1242

Dato : 08-05-13 10:33

Tak for svaret fun2.