/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
At tælle kalorier
Fra : mostmighty
Vist : 993 gange
30 point
Dato : 04-05-13 18:17

Er det ikke bare en matematisk selvfølgelighed, at hvis man spiser færre kalorier end man forbrænder, så vil det også vise sig på vægten?

Altså der er ikke noget der kan gøre, at hvis man konstant spiser færre kalorier end der forbrændes, så taber man alligevel ikke kg på vægten?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 04-05-13 19:03

Citat
Altså der er ikke noget der kan gøre, at hvis man konstant spiser færre kalorier end der forbrændes, så taber man alligevel ikke kg på vægten?

Siger du! OG?

Kommentar
Fra : mostmighty

Dato : 04-05-13 19:19

Det var ikke en konstatering, det var et spørgsmål, som jeg håbede folk kunne svare på

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 04-05-13 19:54

Hvor har du fået den idé fra?

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 04-05-13 20:11

Selvfølgelig taber du dig ved at bruge flere kalorier end der kommer ind.
Det er ligesom en bankbog bruger du flere penge end du sætter ind er den tom en dag.
mvh
Teas

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-05-13 07:20
Accepteret svar
Fra : boyelauritzen

Modtaget 30 point
Dato : 05-05-13 12:29

Det er ikke helt enkelt:
- Hvis man ofte, går på slanke kure, kan kroppen lære, at spare så effektivt på sine kalorierne, at man tager på i vægt af, at gå på slanke kur.
Og "Så har jeg hørt, at der er sjovere måder at tage på - på".
- Modsat kan f.eks. et morgenæg øge stofskiftet så meget, at man totalt set på dag vil afbrænde flere ekstra kalorier end der er i et æg.
- Generelt er kost rådet i dag, (som jeg har hørt det) at man bør spise kost der øger forbrændingen, og begrænse sukker og andre hurtigt optaget kulhydrater som f.eks. hvidt mel, så et kortvarig overskud af kalorier ikke deponeres som fedt.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 05-05-13 14:35

Citat
- Generelt er kost rådet i dag, (som jeg har hørt det)

Jo jo - og i morgen er der et andet godt råd du kan følge...

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 05-05-13 15:46

Marken84.
Hvis min kommentar er uklar for dig, eller du ønsker referencer så læs mere og spørg evt. info@frkskrump.dk eller telefon 39 65 11 65 ml. 9-13.
NB: Jeg har ingen aktier, eller på anden måde involveret i www.frkskrump.dk

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 05-05-13 16:23

Næh, egentlig ikke - der kommer blot nye "gode råd" som du bør følge hver anden dag...

Den ene dag skal du helst gøre sådan og den næste bør du undgå dette og hint og ugen efter er det lige omvendt...

Derfor min kommentar!

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 05-05-13 19:07

Ja - men det er vilkårene.
Du må følge, hvad du tror mest på.
Majbritt Engel indledte sit udmærkede foredrag med ordene: "Det jeg (Majbritt) sagde for 10 år siden, vil jeg ikke sige i dag, og hvad jeg siger om 10 år, vil formodenlig ikke være det samme som jeg siger i dag. Men det er mit bedste bud."
Med en Bachelor i human ernæring og en Master i fysisk træning, tror jeg på hendes kost råd, vel vidende det ikke er en evig gyldig sandhed.

Godkendelse af svar
Fra : mostmighty

Dato : 09-05-13 14:42

Tak for svaret boyelauritzen.