/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
tynd hale
Fra : prilrap
Vist : 403 gange
100 point
Dato : 30-04-13 10:26

Jeg har en langhåret hvid hunkat. Hun har altid haft en flot busket hale, men har her indenfor det sidste halve år, mistet det meste af halehårene. Hun er en gadekat hjembragt fra KRETA, og er efterhånden blevet 9 år.Jeg havde hende med hjem da hun var ca. 1,5 år og hun har aldrig fejlet noget.
Er der nogen der har et bud på hendes haleproblem ???? Eller det er nok mest mit problem, for Wimmer er totalt lige glad.Der er ikke andre steder hun mangler pels,
Venlig hilsen
Prilrap

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-04-13 10:40

Eneste mulige grund jeg kan se, er hvis den slikker pelsen af
altså en eller anden form for parasitter - men hvorfor så kun på halen?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-04-13 11:36

prøv at se disse igennem:

https://www.google.dk/#output=search&sclient=psy-ab&q=kat+taber+h%C3%A5r+p%C3%A5+halen&oq=kat+tbaer+hale&gs_l=hp.1.0.0i8i13i30l3.12378.18090.0.23455.14.14.0.0.0.0.305.2462.0j9j4j1.14.0...0.0...1c.1.11.psy-ab.0WKPV-sKRBc&pbx=1&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&bvm=bv.45645796,d.bGE&fp=d97bbdeca79cf836&biw=1008&bih=558

Mine katte har kun tabt hår ved irriteret sår/ bid, fordi katten vil holde såret rent
aldrig af kattelopper, dog et par enkelte gange ved flåt angeb, hvor flåten sad død i pelsen og katten ikke selv kunne fjerne den.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 30-04-13 14:33

Først bør du overveje, om der kan ligge noget sygeligt til grund for hårtabet, og her kan du måske finde hjælp fra de links andre har givet dig, ellers bør du måske lade dyrlægen kigge på din kat.

Hvis der så ikke ligger noget sygeligt bag, og pelsen stadig er tynd, så kan jeg anbefale Bio-Strath: http://www.naturoghelse.dk/shop/bio-strath-draaber-100-323p.html

Bio-Strath er et rigtig godt produkt, som bl.a. er rigtig godt for pelsen/håret.

For mange år siden havde jeg en dværgpinscher, som var nærmest skaldet på brystkassen, da jeg begyndte, at give hende Bio-Strath (af andre årsager) begyndte hun, at få fin blød pels på brystkassen.

Og da min forrige hund havde skrantet i en periode, og var blevet behandlet og blevet frisk igen, var hans pels ikke så flot som den plejede. Efter få dage med Bio-Strath var det som om, at pelsen sagde "PUF", og så var den flot igen. Og pote-voksen kunne lægges væk igen, så pelsen mellem poterne havde også nydt godt af Bio-Strath.