/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
QupZilla - portable apps
Fra : Eyvind
Vist : 683 gange
100 point
Dato : 29-04-13 19:54

Hej.
Er der nogen som kender denne browser, som jeg fandt i portable apps.
Den kører lige nu under win 7 lige nu, men jeg regner med, at kunne køre den på andre platforme XP / Vista / win 8
Umiddelbart virker den hurtig og har som default udelukket reklamer.

I så fald - er der noget godt eller dårligt at sige om den.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-04-13 21:56

Hører da gerne om dine erfaringer...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-04-13 22:04

Jeg har også kigget lidt dr.dk tv - men den kører på min pendrive via portable apps.
Måske prøver jeg også at installere den i win 7

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 29-04-13 23:18

http://www.thewindowsclub.com/qupzilla-web-browser-review-download
Har ikke selv haft tid til at teste den endnu.

Personligt bruger jeg stadig Firefox med en masse Plugins, bla. NoScript & Adblock Plus, så har ingen problemer med Reklamer

PS. her et gammelt review fra 2011
http://www.omgubuntu.co.uk/2011/12/qupzilla-might-just-be-the-best-browser-youve-never-heard-of

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-04-13 09:48

Ja der både gode og dårlige meninger i følge denne
http://www.omgubuntu.co.uk/2011/12/qupzilla-might-just-be-the-best-browser-youve-never-heard-of
Dog mest mopserier - så den får lov til at køre her et stykke tid.
Så skal vi bare have oversat den.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-04-13 11:55

Nu har jeg installeret den i win7 og den kører godt. Den susede også direkte hen til bankens log in.
Men jeg har ikke prøvet videre, for der skal ikke bankes fra surfer computeren med win 7

Den kan hentes her (gratis)
http://www.qupzilla.com/download

Den vil gerne være standard browser, men vil du ikke det, starter du bare en anden browser og lader den være standard.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 01-05-13 23:25

Qupzilla er lige blevet installeret på min Linux Mint nu, de næste dage vil vise om den bliver hængende, den kan bruges sammen med banken men bliver identificeret som Opera 5 http://peecee.dk/upload/view/409773/full
det passer ikke det der står at der ikke er pdf understøttelse, Dokument viser (Evince) som er standard i alle Ubuntu og Mint viser fint pdf filer:
http://projects.gnome.org/evince/
sådan groft sagt kan jeg ikke mærke er se forskel om jeg bruger Firefox med Adblock Plus og Easylist ,eller Quozilla der allerede har Easylist som i deres reklame blokering fra start, men de fleste vil vel selv bestemme hvilke addons som skal være deres browser

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-05-13 20:18

Fordelen kunne måske være at der ikke (endnu) er så mange der kender den, og den derfor ikke bliver så angrebet.
Det er så første gang jeg prøver , at bruge adblock - og hvor er det dejligt uden alle de blafrende reklamer som, efter min mening, var ved at tage overhånd.
Det kunne måske være en god ide, at installere denne adblock og Easylist (som jeg ikke ved hvad er)
Nå men "QuoZilla" bliver ikke smidt ud lige med det samme.
Jeg går ud fra, at det er de samme som laver FTP > FileZilla

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-05-13 02:43

Easylist er en liste over de reklame servere som blokeres, listen opdateres automatisk, man kan abonnere på flere lister for eksempel nationale blokerings lister, der findes både norske, svenske, finske, tyske og mange andre nationale lister som kan tilføjes Ad-Block Plus, der har været en dansk liste men den er der ikke mere Easylist blokerer vist næsten alt det skrammel vi som danskere surfer rundt mellem
Kan du finde et link mellem FileZilla og Qupzilla? Jeg kan ikke og jeg er ikke overbevist om at det er de samme udviklere som arbejder på de 2 projekter

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-05-13 12:13

Nej - kan heller ikke finde noget, men det var også bare navnet Zilla som ledte hen på FileZilla.
Den kører lidt endnu, for den er dejlig ren og enkel.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 04-05-13 08:13

I Ad-Block Plus har jeg disse lister under Filters
Fanboy's Adblock List
EasyList

og så tillader jeg "Allow some non-intrisive advertising", da Website som benytter reklamer til at løbe rundt og stadig benytter "pæne" reklamer, skal ha lov at få hjælp til at overleve, mens dem som bruger POPUP,Lyd,In-line-Adds og andre forstyrrende Reklamer bare skal ha "lov" at kæmpe videre.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 11-05-13 19:13

Tak for svaret o.v.n..Den får lov til at overleve for den kører også fint i win 8.
Den er endnu ikke afprøvet i Linux ubuntuudgaverne.