/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Film database til pc
Fra : Carlam
Vist : 710 gange
50 point
Dato : 28-04-13 12:57

Hej. Jeg mangler en filmdatabase til min dvd samling...
Den må godt være billig og på dansk.
Jeg har "All my Movies" men den har det med at "fjerne" nogen af de oplysninger jeg har skrevet, og det er møg irreterende
Så har jeg prøvet med Collector, men det er træls da man er bundet at internettet.
Nogen der har en idé?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-04-13 13:59

http://techtites.com/2009/01/12/ten-completely-free-software-to-manage-your-movies-and-music/
Bruger selv Collectors, og den er ikke afhængig af nettet, hvis du gemmer din database som html fil.
Alle andre er som regel også afhængig af nettet for at hente opkysninger, men de fleste kan ikke gemme data, som ser pænt ud eller er brugbart til at søge i.
Jeg kan kun personligt anbefale Collectors

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-04-13 14:02

Og det staves forresen Collectorz ikke med S, beklager
http://www.collectorz.com/

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 30-04-13 07:32

Jeg ruger CatVids, men den er desværre ikke gratis. Den er heller ikke på dansk, men håndterer fint æ, ø og å. Den er bygget over Microsoft Access. Man BEHØVER ikke at være på nettet, når nye film skal lægges ind, men det er unægtelig lettere. Hvis man ikke skal lægge nye ind, kører den fint uden nettet. Den kan hente oceaner af oplysninger om filmene. Man kan selv fravælge de oplysninger, man ikke gider have. Eneste gene er, at synopsen er på engelsk. Jeg plejer at hente en dansk på Scope.

Accepteret svar
Fra : stinelarsen

Modtaget 25 point
Dato : 03-05-13 15:35

My Movies. Det er Dansk, og ganske gratis.

http://www.mymovies.dk/

Godkendelse af svar
Fra : Carlam

Dato : 09-05-13 20:44

Tak for svaret stinelarsen.

Kommentar
Fra : stinelarsen

Dato : 09-05-13 20:50

Velbekomme Carlam.
Jeg synes selv, at det er et suverænt program. Hvis du får ekstra spørgsmål, så spørg på recordere.dk. Ham som står bag programmet, svarer på spørgsmål derinde.

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=56764&title=mymovies-sprgsml