/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvilken kaffe maskine er bedst/billigst
Fra : scrubber
Vist : 631 gange
200 point
Dato : 27-04-13 14:16

Står og skal have en ny kaffemaskine. Men jeg må indrømme jeg gider altså ikke drikke kaffe fra en almindelig kaffemaskine syntes bare ikke det smager godt og jeg gider slet ikke at drikke kaffe fra en termokande. det smager sku forfærdeligt. Kan godt lide at få kaffe med forskellige smagsretninger, da jeg ikke drikker mere end max 2 kopper om dagen.

Dog vil jeg heller ikke så gerne have en maskine hvor jeg er bundet til en bestemte type kapsler som så koster en bondegård.

Er der nogen der har nogle gode forslag ?

Kommentar
Fra : grow

Dato : 27-04-13 14:41

Du vrøvler lidt. 1. citat: Står og skal have en ny kaffemaskine. 2. citat: gider altså ikke drikke kaffe fra en almindelig kaffemaskine. Er det en Espressomaskine du tænker på?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 27-04-13 14:45

Madam Blå

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 27-04-13 14:58

Min nabo fik sin i klemme sin kaffemaskine , men hun blev fyret

Kommentar
Fra : scrubber

Dato : 27-04-13 15:43

Ja det er en espressomaskine jeg mener. Jeg vil ikke have forslag om diverse moccamaster maskiner. Bryder mig ikke om kaffe der er blevet lavet med tragt og filter og senere bliver hældt på en thermokande.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-04-13 15:53

Så vil jeg da foreslå Senseo, som jeg selv bruger da jeg er ene og foretrækker frisklavet kaffe.

http://www.kaffekompagniet.com/shop/senseo-maskiner-46c1.html

De originale Senseo-kaffepuder som Du nok ser i supermarkederne er røvdyre i detailhandlen, 30-35 kr for 18 stk, men pt køber jeg nogle i Lidl der er 40% billigere.

Jeg bruger såmænd også pulverkaffe hvis det bare skal hurtigt ned uden at skulle nydes om morgenen eller sammen med kage.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 200 point
Dato : 27-04-13 16:26

Puha, adr....

Fortrækker mit kaffe friskkværnet, og med brug af swissgold guldfilter i en MOCCAMASTER. Termokande, papirfiltre og formalet kaffe er forbudt her i huset.

Søger jeg seriøse gode råd, taler jeg med Kaffemekka!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-04-13 19:46

...og i særdeleshed prefabrikeret fidelifut kulør i kapsler. Adrrrr. Det har dårligt set en bønne, og er ringere end formalet kaffe lavet på en 198 krs maskine fra Bilka. Så er Nescafe lige så godt.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-04-13 19:51

....men det er "smart" og "in". At det så er udrikkeligt er ligegyldigt.

Køb ordentlige bønner. Gem dem i køleskabet. Mal dem når du skal bruge dem, og du vil opleve at du kun drikker ganske lidt kaffe, idet du bliver "mættet" hurtigere. Og prisen er stadig en brøkdel af "kulørkaffen".

Vil du noget anstændigt, maler du selv bønner koger vand, og laver stempelkaffe. Det er det klogeste valg hvis det skal være 2 kopper af gangen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-04-13 19:56

Citat
...og i særdeleshed prefabrikeret fidelifut kulør i kapsler. Adrrrr. Det har dårligt set en bønne, og er ringere end formalet kaffe lavet på en 198 krs maskine fra Bilka. Så er Nescafe lige så godt.

Minder mig om en kantine jeg besøgte for et par år siden, der stod en nyere industrimaskine hvor jeg så at de hældte et flydende koncentreret kaffe på som maskinen som så fortyndede med varmt vand.

Fedt, tænkte jeg, endelig ordentlig industrikaffe................men bvadr, den smagte af 3 timer i en termokande

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-04-13 20:23

Nemlig Luffe og kapslerne er det samme skrammel. Smager af gamle underbukser og koster det grønne ned fra himlen. Men det er "smart og in" og alle de andre har det. Adrr.

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 03-05-13 17:04

Jeg havde samme overvejelse.
Jeg fandt min gamle Old school Espresso Makker frem, flot designet i 30'erne inspireret af Chrysler Building i New York, som jeg husker det.
Sammen med microbølge ovne og en lille håndholdt blender til mælken, får jeg gode kaffer blot jeg starter med kogene vand, og benytte frisk kværnet kaffe i Espresso Makker.
NB: Den eneste svaghed er at Espresso Makker skal spændes lidt hårdt (flere tag), og helt uden kaffegrums på gummipakningen, der undgå ved at fylde og stampe bønnerne i beholder af flere gange.
Men den er elegant, billig, driftsikker, let at rengøre, og laver en fremragende kaffe på ca. 10 sek.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-05-13 10:29

Citat
Jeg havde samme overvejelse.
Jeg fandt min gamle Old school Espresso Makker frem, flot designet i 30'erne inspireret af Chrysler Building i New York, som jeg husker det.

Jeg brugte også i en årrække espresso på maskine fra Krupps til omkring en tusse, jeg kunne selv bestemme vandmængden og lave en almindelig kop kaffe, det behøvede ikke nødvendigvis at være koncentreret.

Godkendelse af svar
Fra : scrubber

Dato : 10-06-13 09:34

Tak for svaret 3773.