/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Overvejelse
Fra : illuthom
Vist : 271 gange
20 point
Dato : 26-04-13 11:22

Hej alle jer Kandu brugere. Jeg overvejer at opsige mit yousee abonnement med tilhørende kanaler, internet osv. Istedet vil jeg bruge min mobil som router. Jeg har apple tv, så jeg kan streame netflix til mit fjernsyn og ligeledes Dr osv fra min iphone/ipad. Er dette en god ide eller er jeg helt ude i hampen?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-04-13 11:53

Ikke at jeg kan hjælpe dig, men jeg går med de samme overvejelser, TDC kommer vist aldrig så langt ud på landet som jeg bor med hurtigt internet, og efter at mosegrisene har fået smag for kobberkablerne så jeg regelmæssig står uden forbindelse, ja så overvejer jeg at skifte til trådløs, i perioderne uden fastnet bruger jeg mobilen som modem og har højere hastighed end på fastnettet, både upload og download går cirka dobbelt på Telenors netværk end på TDC fastnet.
Grunden til at jeg ikke allerede har skiftet er at der 3 GB data på mit abonnement og prisen bliver væsentlig højere hvis jeg vil skifte til et abonnement med data nok, 3 GB hver måned er alt for lidt.
Mobilen er helt OK som modem og trådløs router til de 5 computer vi har i huset, det virker fint

Kommentar
Fra : illuthom

Dato : 26-04-13 12:19

Det lyder jo vildt at den kan trække 5 computer. Fedt, jeg tror jeg springer ud i det trådløse og opsiger det andet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-04-13 12:29

Husk at der er en øvre grænse på hvor mange GB du må downloade hver måned og få et abonnement som passer til jeres behov
Citat
Det lyder jo vildt at den kan trække 5 computer
der kan være flere koblet på men der er kun 1 hastighed og det er den som telefon routeren kan hente og sende, men det er jo sjældent at alle downloader store data filer samtidig, hvis du har behov for det så er det fibernet du skal tænke på