/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Solen skinner og det er weekend.
Fra : Eyvind
Vist : 784 gange
50 point
Dato : 25-04-13 17:06

Det er lækkert med store hvededag og en weekend, med sol og sommer.
Kom hviledagen i hu.........................yes er det ikke dejligt.
- (solskoldesmiley)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-04-13 17:37

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 25-04-13 17:54

Her i det rigtige Danmark (Vendsyssel) er der gråvejr...

Men alligevel rart med lang weekend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-04-13 18:03

Sludder, det er lige begyndt at regne her ved Flensborg Fjord, men hidtil har det været en god dag:
18 kwh fra solcellerne, rekorden er 20...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-04-13 18:05
Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-04-13 18:20

Generelt kan jeg godt lide helligdage , men med håndværkere i boligen .

Først blev det forsinket p.g.a påske, nu Store Bededag og på onsdag (1. maj)

Et nyt badeværelse kræver sin tid, men jeg glæder mig til "Store Badedag"

Her har solen skinnet hele dagen

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-04-13 19:03

Her på Jyllands ryg (Thy) står det (for en gangs skyld) med en stille "sommer" regn.Men vi er jo stoute og ranke her.Er vant til den barske vestenvind.Det giver et sund livssyn.....og så er det nem at holde ild i piben.

Kan godt li`vore Vendsylske halvbrødre.Alligevel er jeg lidt forarget over,at der på de forskellige kort,næsten altid står "Vendsyssel-Thy".Nok er begge dele nordenfjords,men.........

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-04-13 20:09

Ja undskyld jeg ikke vendte tilbage, jeg sad lige og blundede i solen.

Ans det er ingenting - mit badeværelse tog også sin tid, Ca. ½ år og det kunne have taget endnu længere hvis ikke konen hjalp til med at blande og fuge fliser. En dag var hun så ivrig at maden blev et helt kvarter forsinket.

Nu er solen væk her, så den må være kommet over på den anden side af bælterne.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-04-13 20:34

>så den må være kommet over på den anden side af bælterne

Nej, Eyvind, den er gået ned, skinner måske i Californien,
men det link jeg sendte virker stadig korrekt...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-04-13 22:23

Jeg snuppede lige en spadseretur på 18 km i dag, i skjorteærmer det halve af tiden

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-04-13 22:30

I skjorteærmer...............................har du ikke resten af skjorten.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-04-13 22:34

Solen har skinnet hele dagen, skønt!!!!!!

Og nu regner det, skønt!!!!!!

Fordi vi har sat løg og plantet frugtbuske i efteråret og de har brug for vand. Så det er skønt at de blive vandet. For oven over alting skinner moder sol. Er det ikke sunget sådan?
Og i morgen bliver det solskin.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-04-13 22:40

Citat
I skjorteærmer...............................har du ikke resten af skjorten.

Godt nok er jeg gammel, på bistand og kan lide en dåsebajer..........men jeg bliver aldrig Onslow

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-04-13 23:18

...og på lørdag ska' vi med båd ud på Øresund og fiske på det 'lave'
Lad se om ik' man ka' nap' årets første næbdyr !!! (hornfisk)
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-04-13 23:20

...eller om det bli'r sådan een
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-04-13 11:04

Molo - jeg har hørt i radioen, at der er knaphed på hornfisk.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-04-13 14:54

Eyvind -> Alting er forsinket i år
Vintergæk'er, Påskeliljer, Krokus, Hyacint, Tulipan, Bi'er, Flue'r, Forkølelsessår ..OG hornfisk!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 26-04-13 15:28

Citat
Her i det rigtige Danmark (Vendsyssel)

- fed humor...

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 27-04-13 18:52

Dejlig fisketur ...bare ingen fisk ...til mig ..joeh... 2 små, som blev genudsat varsomt;
..men vennerne?
De kunne dårligt bære fangsterne hjem ! Kæmpe torsk på op til 7½ kg. !!!!
Til gengæld fik jeg en masse dejligt vejr ..kogte pølser, øller og snapski'es !
En lang go' passiar med en norsk jente på kun 42 somre
Godt jeg var på cykel hjem
Uhm... nu har jeg det dejligt
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 29-04-13 10:56

Tak for svaret molokyle og tillykke fangsten uden geller.

Ps. Til jer andre - nu skal der nok snart arrangeres noget polterabend.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-04-13 11:24

Citat
Ps. Til jer andre - nu skal der nok snart arrangeres noget polterabend.

Jeg kan godt forstå,om Molo har ladet sig friste.

Jeg husker endnu,da vi lå i telt på Ekeberg camping,i Oslo.Vi fik skabt kontakt til fire unge jenter......med store kuglerunde.............................................................. brune øjne.
De fik lov til at smage på forsyninger,vi havde bragt i land fra færgen....så de blev meget imødekommende. Akja,sikke tider.

Idag er de nok også,nogle gamle sammensunkne madammer,med hængepartier,både for og bag.

PS.:Ang. fisk.I går stod der nok 100 personer og fiskede ved Aggersund broen.Nogle i vaders ude i vandet. Jeg har en anelse om at det var sild,de jagtede.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-04-13 14:20

Det er da for koldt at jagte sild på denne årstid.
Aggersund - tja det var inde i kroen jeg var ved at få tæsk. Der var krobal og pigerne syntes det var spændende med sådan en Kjøvenhavner - men det huede ikke drengene. Mig og en kammerat fortrak og undgik dermed nogle tørre tæsk.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-04-13 19:35

Mosebaek -> Mon ikke fiskerne har været ude efter 'forvirrede' overspringere (blanke havørred; 'Grønlændere') eller på jagt efter de allerførste næbdyr (hornfisk)?

Eyvind -> Dén kender jeg godt
Men man skal bare love dem tæv ....i BILLARD. Så falder de ned på jorden igen.
For de tør sgu gånårk ik' stil' op mo' dæ dærsens køwenhawner Pro's ved a' grøn' klæje
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-04-13 20:40

- tror du også de ville syntes om mit fantastiske "mulvarpeskud".

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-04-13 20:26

GARANTERET !
</>