/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Virus-Program,- ved du...
Fra : Gucci1704
Vist : 1382 gange
100 point
Dato : 24-04-13 09:57

Hejsa

Jeg har Avast Free-antivirus installeret på min PC.
Nu udløber den, og kan kun beholdes ved at indbetale 350 kr...
Kender du andre gratis muligheder ? Jeg var på vej til at downloade AVG, men de mange små bogstaver fik mig i tvivl, om det var godt eller skidt...

Hvad er dit forslag og din erfaring ?

MVH

Gucci

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-04-13 10:14

Avast er GRATIS så du har brugt prøve versionen, hent den igen og installer oveni den du har, så skulle du få muligheden for den gratis udgave igen
http://www.avast.com/index

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-04-13 10:33

AVG er bedre end Avast, og bare fordi det ikke hedder noget stort og flot, finder det hvad det skal.
Bruger det selv og kunne ikke finde på at bytte med andet, har engang prøvet Avast og dengang blev jeg enig med mig selv om at det aldrig skulle på en af mine pc´r mere.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-04-13 10:41

Avast er bedre end AVG, også i test, har haft AVG på min XP, den kunne ikke trække det!

Så AVAST er sagen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-04-13 10:57

Smag og behag, Avast kunne ikke finde ret meget i sammenligning med AVG da jeg prøvede de 2
både på xp pro x32 og win7 x64, dog bruger jeg købe udgaven, den er dog ikke bedre end den gratis, men bliver opdateret et par uger? før den gratis.
Jeg kan ikke mærke at jeg har noget anti-virus program kørende, dog kan AVG´s firewall være rimelig langsom når man opstarter sin pc, og det er det eneste jeg har at brokke mig over.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-04-13 11:20

Afinstaller Avast - og hent og sæt så den gratis ind.

Hvert år skal den gratis fornyes, og der skal du kigge godt efter, så du ikke klikker på købeudgaven.

Jeg bruger gratis Avast, og er glad for den.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-04-13 11:25

Man behøver ikke at afinstallere AVAST først, bare start installation og følg anvisning!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 24-04-13 12:05

AVAST ER BARE BEDRE!

Kører uden problemer og opdaterer sig selv uden at man behøver at bekymre sig!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-04-13 14:12

Klaudi - jeg har ikke haft sådan en købeversion af Avast - så jeg tænkte at den gratis blev generet af købeversionen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-04-13 14:19

Citat
så jeg tænkte at den gratis blev generet af købeversionen.

Det gør den ikke, har lige installeret "ovenpå", på en win 7 og en win 8, det virker fint nok!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-04-13 17:06

Ok så må jeg heller købe en og prøve.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-04-13 17:18

Citat
Ok så må jeg heller købe en og prøve.

Du behøv's jo ikke at købe en, du kan da bare vælge 30 dages prøve versionen!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 24-04-13 17:36

Citat
du kan da bare vælge 30 dages prøve versionen!

Som registreres med en e-mailadresse - som så virker et år og skal derefter registreres med en
e-mailadresse - som så virker et år og skal...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-04-13 17:41

Citat
du kan da bare vælge 30 dages prøve versionen!

Citat
Som registreres med en e-mailadresse - som så virker et år og skal derefter registreres med en
e-mailadresse - som så virker et år og skal...

Det var nu til Eyvinds kommentar om at købe det, prøv lige at læse det!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-04-13 18:41

Sorry - det er mig som forkludrer det hele..........sådan er det hvergang jeg vil købe et program.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-04-13 10:00

Man kan også prøve noget helt andet !
Kender du det meget roste Kaspersky AntiVirus?
Firmaet Checkpoint som laver firewall'en ZoneAlarm har indgået en licensaftale med Kaspersky's om at tilbyde en gratis version sammen med deres eget produkt (..som også er noget af det bedste du kan få inden for firewall's). Du kan derfor hente både en GRATIS firewall og et GRATIS antivirusprogram i samme pakke. Det er så smart indrettet, at du kan installere denne pakke samtidig med du har et andet antivirusprogram kørende. Det aktiveres først når du sletter 'dit gamle' program. Dermed sidder du ikke med en netforbindelse og er ubeskyttet ved skiftet. Smart!

Programpakken hentes hér: http://www.zonealarm.com/security/de/zonealarm-free-antivirus-firewall.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-04-13 13:00

Citat
Man kan også prøve noget helt andet !
tak for tippet den snupper jeg lige her og nu

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-04-13 14:55

Citat
Kender du det meget roste Kaspersky AntiVirus?

Jow da, skal da lige prøve om deres firewall er noget værd

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-04-13 15:58

Jeg har haft bl.a. Norton og F-secure,på min 9 år gamle XP 32 bit maskine.På Medions bærbare Kaspersky.(Medfølger).Men har droppet alt,til fordel for AVG free.De to første sløvede maskinen helt vild.Og fandt absolut,ikke mere end AVG.(Har selvfølgeligt også noget at gøre med,hvilke typer sider man besøger).Måske er jeg blevet lidt mere kræsen.

AVG har også en meget brugervenlig "brugerflade".Med masser af indstillinger.(Scan & update).

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-04-13 17:01

Jeg bruger Windows 8 som er med beskyttelse - men ellers har jeg Avast.
Og de snavsede sider overlader jeg til jer andre.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-04-13 18:23

Det blev opgivet, den fandt 2 stk virus (mine gode gamle programmer) som den ikke engang kunne fjerne, samt firewall var værre end AVG´s, så desværre røg det ud igen/ en simpel genstart var nok

Citat
AVG har også en meget brugervenlig "brugerflade".Med masser af indstillinger.(Scan & update).

NEMLIG - samt Dansk brugerflade.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-04-13 18:25

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-04-13 18:37

Hvis jeg ved et fatal uheld,er røget ind på,een af disse grissebasse sider,betragter jeg det som et videnskabeligt indblik i nutiden.

Kan godt se,der er sket en vist udvikling,siden jeg var ung.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-04-13 18:42

http://www.youtube.com/watch?v=1Bvh7DfkMq0

Min ynglingsmelodonte,lige for tiden.

M.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 25-04-13 22:27

Har også prøvet de fleste Antivirus programmer, og har haft AVG for længe siden var udemærket før de tilføjede Browser ToolBar og Safe search, samtidig med dette rettede de også engine, og der hoppede jeg af for så gik det ned af bakke for dem (aldrig har mine maskiner været så langsomme, og flere jeg kender med AVG fik virus som AVG ikke stoppede).

AVAST er ok, hvis man slå Lyde og POPUPs fra, og selvfølgelig læser hvad der står ved opdateringerne (gælder de fleste gratis programmer)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-04-13 22:53

AVG sløver ikke maskinen?
Næeh... for programmet laver jo ikke noget !
Avast! ...er såden set Ok.
..men Kaspersky's engine er klart bedre
Læser man [firewall + antivirus] anmeldelser om ZoneAlarm's løsning?
Så bliver det 'uretfærdigvis' sammenlignet med KØBE versionerne af 'originalerne'
...som selvfølgelig bør være bedre ..eftersom; man BETALER for "skidtet" !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-04-13 22:58

Ps. Jeg har i ca. ½ års tid haft Checkpoint (ZoneAlarm) løsningen installeret.
Utallige gange har det reddet 'min røv' ...når jeg har været lidt for 'ivrig' derude ... på Porno-siderne !!!
Kan KUN anbefales ...altså ikke Porno-siderne
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-04-13 02:07

Citat
Har selvfølgeligt også noget at gøre med,hvilke typer sider man besøger
nej så firkantet kan det ikke siges, ingen sider er sikre måske bortset fra netbanken som burde være sikker, nyhedssider er faktisk dem som der kommer mest skidt fra gennem bannerannoncer, brug en browser som kan blokere for reklamerne for eksempel Firefox eller Crome fra Google med tilføjelsen Ad-Block + uanset hvilken antivirus program som benyttes så er den største sikkerheds risiko cirkan 40 cm fra skærmen
Hvilken antivirus? Det er næsten et religions spørgsmål, nogle fortrækker den ene frem for den anden og omvendt, nogle tror at betalings programmer er mere sikre, det er de som regel også hvis brugeren ikke selv vil gøre en aktiv indsats for computer sikkerheden
Bitdefender free antivirus er slet ikke nævnt selv om det er den som er den er blandt de absolut bedste til at finde infektioner, den sløver slet ikke computeren selv om den gør sit arbejde godt og grundig, altid i baggrunden ja man glemmer næsten den er der, regelmæssige scanninger og opdateringer udføres kun når computeren ikke arbejder og pauser er der mange af når en tændt computer står og kører, der kræves at man opretter en konto med sin e-mail adresse ellers stopper opdateringer efter en måned;
http://www.bitdefender.com/solutions/free.html
Husk altid kun 1 et antivirus program på computeren, i Windows 8 skal man slå Windows antivirus fra og andre Windows bør man afinstallere den tidligere antivirus ved skift til et andet program

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-04-13 02:16

Citat
Kan KUN anbefales ...altså ikke Porno-siderne
hvorfor ikke? hvis man har lyst til den slags så bør sikkerheden ikke afholde nogen fra at besøge sider med folk uden eller med meget lidt tøj, altså når sikkerheden er i orden, programmer og styresystem fuldt opdateret og reklamer bliver blokeret, en fuldstændig opdateret computer er vigtigere end den ene eller den anden antivirus program, bare der er et antivirus program

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 26-04-13 06:53

Gode råd, men da jeg ville til, at installere AVG, får jeg pludselig en side, hvor der står, at jeg giver dem adgang til "følsomme oplysninger", men at de nok skulle "holde mund",- eller rettere, at det var sikkert alligevel...øh tør man så gøre det ? Efter kommentarerne her, tyder det på, at Avast og AVG vist er lige gode...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 26-04-13 09:42

Citat
Efter kommentarerne her, tyder det på, at Avast og AVG vist er lige gode...

Næh - Efter kommentarerne her, tyder det på, at Avast absolut er bedst!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-04-13 11:09

Citat
Efter kommentarerne her, tyder det på, at Avast absolut er bedst!
Efter kommentarerne her er der flest Kandu brugere som synes Avast er bedst ikke at de ved det, det er bare det antivirus program som de synes bedst om.
Som Niels Hausgaard synger: Er de fleste de bedste - eller er de kun de fleste?
Hvid du bedre kan lide AVG så brug den, alle scanne programmer har i princippet adgang til følsomme oplysninger på computeren, computeren bliver jo scannet, også de følsomme oplysninger bliver scannet
Måske du skulle læse hvad der anbefales i et sikkerheds forum:
http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=949
der kan du også oprette dig som bruger og få ekspert hjælp til computersikkerhed

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-04-13 15:07

Kommentar til : http://www.kandu.dk/spg167123.aspx#1915960

o.v.n. -> Lær at læse indenad. Jeg skrev netop:
Citat
Kan KUN anbefales ...altså ikke Porno-siderne

..jeg skrev IKKE:
Citat
Kan KUN anbefales ...altså ikke TIL Porno-siderne

Syntaks og semantik: Hvordan man skriver korrekt ..og hvordan det skal forstås korrekt
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-04-13 15:19

Læs og forstå
Citat
Lær at læse indenad. Jeg skrev netop:
Kan KUN anbefales ...altså ikke Porno-siderne
og jeg tilføjede: Hvorfor ikke, hvad er det som er så svært at forstå i de 2 ord?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-04-13 18:44

No comments..
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klaudi