/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
WIN 7 kan ikke åbne hentede exe filer
Fra : kaypia
Vist : 817 gange
200 point
Dato : 22-04-13 23:20

Jeg har for nylig installeret Win 7 - 32 bit på en ældre pc, som har kørt med Win XP.
I Windows Update var der et betydeligt antal opdateringer klar - derunder SP 1. Disse opdateringer blev hentet i løbet af nogle aftener.
Indtil den seneste opdatering fungerede pc-en problemfrit, men efter den seneste og afsluttende opdatering, er der opstået det problem, at overførte programmer fra nettet (exe filer) ikke kan køres/åbnes.
Det er f.eks. Windows live mail, java, ccleaner og andre,
Exe filerne bliver hentet, men ved forsøg på åbning kommer der opfordring til valg af program til åbning. Der foreslåes en række forskellige fra Adobe Reader, forskellige foto- og billedprogrammer og andre, som er uanvendelige.
Mig bekendt skulle Windows Installer klare opgaven, men den er åbenbart slået ud.
Hvor og hvordan finder jeg den og får den til at virke ?.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 22-04-13 23:38

Har du tjekket den lille orange værktøjslinje oppe eller ned som spørger om du vil køre dette eller hint?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-04-13 23:44
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-04-13 23:46

Scroll ned til EXE og klik på den, når du har hentet filen

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 23-04-13 06:37

Et tip til dette kan være. De pågældende exe filer skal køres "kør som administrator"
Med venlig hilsen Fleng

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-04-13 07:08

Citat
Der foreslåes en række forskellige fra Adobe Reader, forskellige foto- og billedprogrammer og andre, som er uanvendelige.

Der er bare gået 'ged' i hvilke program der skal åbne EXE filer.
Det kan rettes ved at downloade den fil (den der står EXE) på ovenstående side, og klikke på filen (regbase fil) om der skal tilladelse til, ved jeg ikke

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-04-13 09:41
Kommentar
Fra : kaypia

Dato : 23-04-13 09:44

Til mig-selv.
Har fulgt dit råd om at hente exe-filen. det går også fint, men når jeg højreklikker på den, som der gives vejledning om får jeg ikke vist "merge" muligheden.
I den situation skrives der i vejledningen noget om at gå i Standardprogrammer og angive filtypenavnet som Current Standard.
Det er sort snak for mig. Kan du give en beskrivelse af, hvordan det gøres ?

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 23-04-13 09:58

Kan du give et konkret eksempel?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-04-13 10:20

Prøv dette først:
Citat
Prøv at se her:
http://support.microsoft.com/kb/2688326

En fil skal åbnes med et specielt program, derfor får du den dialog boks frem når du forsøger at åbne en EXE fil, din PC ved simpelhen ikke hvilket program den skal bruge.
Of der findes diverse FIX til at klare de ting og sager.

NB: du skal ikke højreklikke men venstreklikke på den fil du har hentet (hvis ikke du har byttet om på tasterne) så får du besked om, om du vil tilføje filen til din regbase, og så klikker du bare ja 2x
Du skal forresten også venstreklikke på alle EXE filer, ikke h klik

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-04-13 10:36

NB: kan du ikke åbne den fil du har hentet (EXE) så skal du åbne den med programet REGEDIT
brug søgefunktionen i START
http://www.gratisimage.dk/image-EC12_517647D5.jpg
http://www.gratisimage.dk/image-D375_517647D5.jpg

Kommentar
Fra : kaypia

Dato : 23-04-13 13:07

til "mig-selv".
Når jeg nævner, at jeg højreklikker er det fordi det står konkret at man skal i vejledningen om fremgangsmåden ved brug af den hentede "exe-fil".
Hvis jeg gør som du skriver, venstreklikker én gang, sker der intet, hvis jeg klikker 2 gange åbner den som beskrevet tidligere med anmodning om valg program til at åbne, som ikke kan bruges til noget.
Har også nu brugt henvisningen fra "Brassovitsk"i. Fix-it vil ikke starte.
Har derefter nøje fulgt anvisningen i "Lad mig løse det selv" afsnittet. Det hjalp ikke.
Var dog i tvivl under ændring i "Værdidate" om man skal anvende anførselstegnene, eller de skal udelades. Jeg brugte dem. Altså skrev nøjagtig som der står i vejledningen.
Som nævnt uden virkning.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-04-13 15:08

Har du kørt 'fixit'?

Kommentar
Fra : edison

Dato : 23-04-13 18:06
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-04-13 18:39

Citat
Når jeg nævner, at jeg højreklikker er det fordi det står konkret at man skal i vejledningen om fremgangsmåden ved brug af den hentede "exe-fil".

Det skal du altså IKKE, den skal venstre klikkes på og så skal du acceptere det 2x.
Hvis du H klikker er det fordi du vil redigere filen, og det kan jeg ikke se grund til.

NB: kan du ikke åbne den fil du har hentet (EXE) så skal du åbne den med programet REGEDIT
brug søgefunktionen i START
http://www.gratisimage.dk/image-EC12_517647D5.jpg
http://www.gratisimage.dk/image-D375_517647D5.jpg

Kommentar
Fra : kaypia

Dato : 23-04-13 18:57

Til mig-selv
Det hjælper altså ikke. Som jeg har skrevet tidligere sker der intet, når jeg venstreklikker. Jeg får ingen mulighed for at. acceptere noget som helst. Dine andre forslag er også forsøgt. Kan ikke bruges.
Men tak til dig og andre for alle de velmente råd.
Jeg har også søgt råd i andre fora, men ingen har kunnet give en brugbar løsning.
Så jeg har bidt i det sure æble og valgt at genindstillede win 7.
Så var problemet løst.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 200 point
Dato : 23-04-13 19:00

Så må det have været en dårlig opdatering du fik lavet, programmet Regedit burde findes også efter en opdatering.

Godkendelse af svar
Fra : kaypia

Dato : 23-04-13 20:06

Tak for svaret mig-selv.
Du har ihvertfald tilfælde ydet en stor hjælpsom indsats, så jeg afslutter sagen med mine point til dig.
Mvh

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-04-13 23:31

HMM Du har vel stadig ikke kørt fixit. Hvorfor gøre det nemt, når det kan gøres besværlig.

Kommentar
Fra : kaypia

Dato : 24-04-13 08:35

Kære Brassovitski
Allerede i mit svar g.d. 1307 skriver jeg at FixIt er forsøgt uden held.
Jeg blev ellers så fornøjet, da jeg så denne åbenbare lette løsningsmulighed, men desværre, min pc kunne overhovedet ikke starte denne funktion.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 24-04-13 13:19

Citat
Kære Brassovitski
Allerede i mit svar g.d. 1307 skriver jeg at FixIt er forsøgt uden held.
Jeg blev ellers så fornøjet, da jeg så denne åbenbare lette løsningsmulighed, men desværre, min pc kunne overhovedet ikke starte denne funktion.
Sorry jeg havde ikke lige set denne.