/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Riffelprøve
Fra : svendgandrup
Vist : 1520 gange
20 point
Dato : 22-04-13 19:26

Hej alle.

Jeg står og skal op til riffelprøve her om en månedstid, og jeg har ikke våben - eller bære tilladelse til nogen riffel endnu. Men jeg har en kammerat der har en riffel jeg gerne må låne til jagtprøven. Kan jeg få tilladelse til den bare til at bruge til prøven? Hvor meget kommer det til at koste?

Jagtlige hilsner fra Svend

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 22-04-13 20:17
Kommentar
Fra : svendgandrup

Dato : 22-04-13 20:35

Synes ikke jeg får besvaret spørgsmålene om jeg må få tilladelse til at tage til prøve med min kammerats riffel? Og heller ikke om hvad det koster.
Kh Svend

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-04-13 20:58

Nøj, den er svær. Man kan få registreret en riffel for f.eks. 2 ejere, hvor opbevaringsstedet er oplyst til politiet. Prisen må så formodes at være 840 kroner - uden nu at hænge mig op på min udlægning.

Men det bedste vil være, at du lynhurtigt - altså i morgen, henvender dig til det lokale våbenkontor og forhører dig hos skrankepaven.

Noget helt andet er så, at du nok burde udskyde riffelprøven, når du ikke har mere erfaring end nu.

Det man kalder bæretilladelse hænger, efter min mening, sammen med et enkelt eller delt ejerskab, og mere ved jeg ikke. Men vent du bare. Snart strømmer det ind med brugbare oplysninger.

Min egen og helt personlige mening er, at man ikke bør gå op til riffelprøven med en riffel, som man ikke fremover agter at bruge. Men jeg er også en gammel original med undertiden meget særlige meninger om mangt og meget.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : svendgandrup

Dato : 22-04-13 21:03

Tusinde tak for oplysningen. Jeg har øvet og skudt meget med riffel, så jeg er klar til prøven. Men som du siger, det er måske ikke en god idé at bruge de 800 kr. på at få tilladelse til at gå til prøve med en vens riffel som man ikke skal bruge bagefter. Så det nok bedst at få tilladelse til en riffel jeg skal bruge fremover?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-04-13 21:22

Fint nok og en bæredygtig beslutning. Held og lykke fremover på Dianas stier.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 23-04-13 12:56

Jeg mener ikke at det er tilladt at tage en riffel med når du ikke har riffeltilladelse, men din ven kan tage med og når i kommer ud til stedet kan lade dig låne den til prøven, ellers er det ulovligt.
alan57

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-04-13 18:04

Hej Alan57

Jeg har lige drøftet sagen med en af DJ`s riffelinstruktører, og selv om kvaliteten blandt dem er yderst svingende, så stoler jeg på min gode ven.
Han siger:
Hvis man kan alliere sig med en riffelinstruktør, kan SvendGandrup låne en riffel, som instruktøren har tilladelse til, mens man til riffelprøven ikke kan låne en riffel af en ven.

Så ville det selvfølgelig være smart, hvis vennen samtidig er godkendt riffelinstruktør.

Men altså: Man kan ikke gå op til en riffelprøve med et lånt våben - med mindre riflen er udlånt af en riffelinstruktør, som samtidig skal være tilstede på banen.

Men lad os nu se. Måske kommer der andre tilkendegivelser.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 23-04-13 18:54

det kan man faktisk godt man skal bare have lov ved riffelinstruktøren og vennen skal med for han har tilladelse til geværet, sådan har jeg fået det at vide ved en der har tilladelse til riffel, hvis han bliver stoppet af politiet med riflen på vej ud for at tage prøven ryger man i fængsel, det er derfor vennen skal med eller en der har en riffel tilladelse, men måske har du ret for det er ikke noget jeg ved, men noget jeg fik at vide ved en ven der selv skyder med riffel, jeg selv skyder kun med pistol og den ligger i et pengeskab i klubben selvom den er min ejendom, for jeg må først have den med hjem når jeg har fået min tilladelse og får jeg ikke den kan jeg kun bruge den i klubben eller sælge den.
alan57

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 24-04-13 00:40

En riffelinstruktør, må overlade andre en riffel, uagtet personen har jagttegn eller ej, det kræver at han er i umiddelbar nærhed af ham, som rifflen er udlånt til, altså kan gribe ind, hvis sikkerheden ikke overholdes eller lign. Den tænkte situation med en lånt riffel sammen med en instruktør, kan ikke anvendes ved aflæggelse af den tvunge riffelprøve, da aspiranten selv ene og alene skal kunne skyde, og betjene rifflen korrekt uden anden hjælp fra 3. mand og kan afgive 5 ud af 6 gældende skud i det godkendte træfområde, i den tænkte situation vil der være en instruktør og en aspirant om den samme prøve, hvilket ikke kan praktiseres.

Enhver kan købe en riffel efter bestået jagtprøve, gå på skydebanen, og gå op til den tvunge jagtprøve, når man har erhvervet den fornødne skydefærdighed, og korrekt sikkerhedsmæssig omgang med våbnet. Altså: han kan indkøbe sin egen personlige riffel, træne med den, og transportere samme, til og fra hjem/skydebanerne, det eneste man ikke kan, er at gå JAGT med den, før man har bestået riffelprøven.

Erhvervet jagttegn give adgang til indkøb af både haglgevær og riffel, dog først efter en godkendelse fra politiet, som kan tage ca 3 uger af få behandlet.

Du må ikke have jagttegn, da ovennævnte normalt bliver gennemgået ret så eftertrykkeligt, hvis du ikke har et sådant er der ingen grund til, at bruge mere tid på sagen, da du selvfølgelig ikke har noget at bruge en riffel til rent jagtligt.
Hvis du vil dyrke sports skydning, bliver rifflerne opbevaret sikkert hos skytteforeningen, og hvor du efter ca et til to år kan opnå en bære og transport tilladelse, af din egen skytteriffel, hvis formaden skønner at du er egnet, og at du har passet din træning igennem længere tid. Han har ret og pligt til, at inddrage en sådan tilladelse, hvis det ændres i de forudsætningen som tilladelsen er givet på, ved henvendelse til det lokale politi, som så annullere tilladelserne og inddrager rifflen, hvis du ikke selv får den afhændet inden for meget kort tid.

Håber dette gav lidt mening

Mvh
BW

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 24-04-13 00:47

Jeg glemte lige))

Første riffel koster 840 kroner for tilladelsen, alle efterfølgende koster 420 kroner, hvis du sælger den riffel som du har betalt 840 kroner for, skal du overfører den første tilladelse til din f.eks nummer to riffel, altså ny tilladelse til fuld pris kroner 820, med andre ord, du skal altid have en riffel med den store afgift på, ellers render du ind i problemer med øvrigheden.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-04-13 12:35

Jamen så er den ged vistnok barberet.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 24-04-13 12:48

Hvad er det du skriver, Tonga ?? Er KnaldBalle blevet barberet ?? Jamen han kunne sgu' da også kun blive "kønnere", ham DJ-riffelinstruktøren med rekylebremsen!!!????
Det siges iøvrigt, at Ballen har fået monteret en rekylebremse på sin salonriffel til den årlige råge-regulering. Det er sgu' utroligt hvad forsorgen gør for sine klienter i vore dage

ØV4
Multi-X²

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-04-13 13:15

Jeg trode han dyrkede omgang med en "luftbøsse. "

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-04-13 21:01

Hej allesammen!

Yes, man sander det gamle ord "Ude er godt, men hjemme er bedst"
Efter en dejlig ferie med familien, er jeg atter tilbage i go'e gamle danmark - jeg har savnet dig, Danmark, din gamle røver..! Og læste her i eftermiddags, at, mens jeg var på ferie, var Holger Danske ved at blive afhændet??? Hvad fa'en sker der..? Kan man nu ikke være væk i et par dage, uden der skal sælges ud af kulturen?
Sagnet lyder ellers, at Holger snupper en lur, og vågner den dag danmark får brug for ham.
Ja, okay - Holger har sovet lidt fast de sidste mange år - men ligefrem at sælge ham...?
Nå, men det gik meget godt. Nu skal Holger holde vagt i Herning - og det er vel ikke så ringe endda.

Nu vil jeg bruge lidt tid på at pløje indlæggene igennem. Jeg hører at Balledrengen har optrådt på - og gået i stå....på sin line..... i et sanseløst sekund Musikken var af Kim Larsen og teksten påstås forfattet af Mogens Mogensen og Bent Ballegård - dengang Mogens og Bent var på druk i Holme-Olstrup......

Mvh.
Tommy.
Nu ligeså så brun som en neger.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-04-13 22:22

Hvor har I været henne?

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 01-05-13 00:28

Ved prøven skal man forevise gyldigt jagttegn, legitimation (for aspiranter over 18 år fotolegitimation), kvitteringsdelen af indbetalingskortet, påført postvæsenets eller pengeinstituts kvittering samt det vedhæftede riffelprøvebevis.

Man medbringer det våben (og den tilhørende våbentilladelse), som prøven ønskes aflagt med, tillige med den fornødne jagtammunition, samt evt. hjælpemidler

http://www.jaegerforbundet.dk/page541.aspx
http://www.hjortenesherre.dk/1134562

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 01-05-13 07:31

Hej Tommy, din neger !!!
Har du været på en tand-tur til Philipinien ??

Du skrev: "Sagnet lyder ellers, at Holger snupper en lur, og vågner den dag danmark får brug for ham."
Der har jo allerede været bud efter ham og det hjalp !! Da DJ's daværende formand Kristian Ravnkjær blev taget med fingrene i klejnekassen sammen med flere "prominente" medlemmer af selvsamme forening, men nægtede ethvert kendskab til facts, ja så var Holger sgu' på pletten - og tak for dét !
Ellers havde man stadig de forbrydere til at regere i landets største jagtforening - at man ikke fik gjort ordentligt rent viser sig jo bl.a. i, at personer som Bendt Ballegård Knudsen stadig er et "aktiv" for klubben, med de tilsvininger har excellerer i over for anstændige medlemmer ! Men mon ikke der kommer en ordning på tingene, således fantaster og løgnhalse som bb1 får kniven inden længe - noget tyder på det, al den stund han ikke er så aktiv mere med sine skriverier.

Men velkommen hjem til andedammen, kære Tommy - vi hat sgu' savnet dig !!

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-05-13 20:29

Mange tak for velkomsten, Øjenvidne - det lunede sku det gamle dikkeværk.

For hævlede da, den vinkel fik jeg først øje på nu. Vi har da 2 Holger Danske - en i Herning
og en i Afrika.

Nu til det mærkelige. Jeg har prøvet hele dagen på at logge mig ind på sitet her - NUL.
Jeg troede lige indtil nu, at jeg var i Bad Standing.
Har I også haft problemer med at komme ind på siden her..?
Ballegaard har åbenbart, siden vi ikke har hørt fra ham i lang tid. Menæh omvendt, Balle har alle steder problemer med at komme ind.........

Tonga du spurgte: Hvor har I været henne?
Du får den korte version....

I forbindelse med en fødselsdag i Salzburg, blev familien - dvs. konen, 2 sønner med kærester og så mig, sagde hunni, at holde sommerferien, nu vi alligevel var afsted. Pigerne og drengenes fjumreår slutter nu efter ferien - så skal de bestille noget...der skal læses, skal der.
Så derfor slog vi 2 fluer i et smæk.
Vi lånte 2 campingvogne af familien - en til de unge - og en til mor og mig.
Turen gik som følger: Kroatien, Ungarn, Slovakiet, Tjekkiet, Polen, Tyskland - og så tilbage til Østrig og sige tak for lån.

Vi besøgte de sædvanlige seværdigheder, som man nu gør når man er i de respektive lande.
Desuden besøgte vi en del KZ-lejre - Buchenwald, Neuengamme, Majdanek, Auschwitz/Birkenau......Det var hårde oplevelser.

På vej hjemover besøgte vi det Bunkermuseum som ligger ved Hamburg. Da vi kom til stedet og skulle indløse billet, stod der med store bogstaver " Bitte Taschenlampe mitbringen." Medbring en lommelygte) Da vi kom ind i bunkeren opdagede vi hvorfor vi skulle ha' en lygte med....
Der var ligeså mørkt og sort som i en negers røv. Ikke fordi jeg har besøgt en negers røv - men jeg ka' da forestille mig hvor mørkt og klamt der er.

Nå men, til det mere alvorligere. Hold da kæft, vi ska' snart på bukkejawt.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-05-13 21:52

Alle kender talemåden "Nu er gode råd dyre"

Min nabo skulle også anvende talemåden, men fik i farten vendt den til - "Nu er gode dyr rådne"
Jeg slog en latter op da han sagde det - og lige med et opfangede han fadæsen - så kom der ellers latter på drengen. Vi måtte da også liiige skylle efter med en bajser - vrøvl vi fik 3 - en til hvert ben.

Nå, det var bare det jeg ville...Haaaj

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-05-13 20:50

Man bliver lidt svag i kadaveret, når man står foran indgangene til de lejre, hvor så mange uskyldige led en kummerlig død.
Og kunne det ske i dag? Sagtens! Det politisk flertal i en given situation kan få mange uniformer til at gå i takt. Se nu bare Vejlegården og det svedne flæsk, stedet hvor de rigtige venstrefolk sparker røv.

I har haft en dejlig tur -sådan forstår jeg det, og der har været tale om en mindeværdig tur med afkommet. Skønt.

Nu lukker jeg ned for i dag. En slem virus har bemægtiget sig mine 83 kg, og jeg har ondt i hele maskineriet. Erv!

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-05-13 22:23

Citat
Nu lukker jeg ned for i dag. En slem virus har bemægtiget sig mine 83 kg, og jeg har ondt i hele maskineriet. Erv!
Ååååh, det er da ikke sjovt. Men en god bedring kan jeg da ønske dig. Du er snart på fusserne igen, skal du se.

Jo du har ret, når man går rundt i KZ-lejrene bliver man lidt ydmyg.

Det var egentligt lidt af en win win ferie for os - og for de, måske tilkomne svigerbørn, idet, pigerne var ikke meget bevendt udi det tyske sprog, men som dagene gik blev de helt habile til det - vi kommer langt med tvang Østrigerne ku´ ikke et ord dansk....nå ja, så var der kun én vej, tysk tysk tysk fra tidlig morgen til sen kvæld.

Historie havde skolen heller ikke lært dem for meget af, men vi fik rettet lidt op på det, ved at besøge div. steder. Samtidigt med, fik vi lært hinanden at kende - med de særheder vi alle nu engang er født med.
Fx. mine særheder. Der er aldeles ingen, der skal snakke til mig om morgenen. Efter morgenkaffen kan vi begynde at samtale - men satme ikke før..!
Og jeg gider den ondehyleme heller ikke at ose rundt i forretninger - og specielt ikke efter parfume og andre dameting. Det er ulideligt at gå rundt med et fruentimmer i en damebutik... Er der så tre madammer, tager det halve dage inden de får nusset sig færdige - og har de endelig købt noget, kan man være evig sikker på, at lortet skal byttes dagen efter....

Nå det var et sidespring.

Tonga, du modtager sikkert et "God Bedring" kort fra Ballehyleren når nu han læser, at du er gået i seng med influenza

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-05-13 23:23

Kære Tommy.
Tak for dine trøstende ord - i denne svære tid. Synes at det bliver værre med alderen.

Og ja! Nu går bukkejagten snart ind, og i år der masser af egnede bukke. Desværre er der ankommet omkring 40 hinder, og det plejer altid at skabe en del uro hos bukkene. Den 16. maj er en stor dag.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 03-05-13 09:40

Hej Tommy.

Jeg synes det var modigt af dig at vise dine unge mennesker, hvorledes verden så ud og hvordan man behandlede hinanden for ikke så mange år siden. Det er helt korrekt når Tongaen skriver, at man bliver helt ydmyg ved at se de rædsler som nazismen stod for - så gruopvækkende at man ikke fatter det. Derfor er det også i orden, at vi bliver mindet om den ondskab disse tyskere med omliggende lande gjorde sig skyldige i. - Når det så er sagt skal man samtidig ikke klandre de nulevende tyskere, som blev fødte efter krigen - de kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlige for det helvede, nogle af deres ældre generationer var skyld i !
Derfor er det i mine øjne også et stort svigt, at vore dages børn og unge mennesker ikke lærer om historie før og nu, geografi før og nu, dansk før og nu og lærer det tyske sprog, både mundtligt og skriftligt - man må sgu' føle sig amputeret et eller andet sted, med den mangel på, i mine øjne, almindelig oplysthed og interesse for andre mennesker. Tyskerne betalte en ualmindelig høj pris for de rædsler en håndfuld af dem stod for, i form af tabte menneskeliv og totalt smadrede byer - lad os ikke håbe vi nogensinde kommer til at opleve det mere i vor del af verden.

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 03-05-13 13:18

I morgen aften skal der så tændes lys - igen. Jeg var 3 3/4 år, da englænderne sivede op gennem Husum - altså det Husum som ligger lige syd for grænsen. Aftenen før var der blevet bombet, endda meget voldsomt, mindre end 4 km borte, og så fes det hele bare ud. Der gik soldater mod syd, og der gik soldater mod nord, og alle smilede de over hele femøren, når vi delte små buketter af forårsblomster ud til de, som gik nordpå.
Der var ingen som hånede de soldater som smilende gik sydpå. Det var som om alle glædede sig over, at der trods alt var liv i det, der bevægede sig på to ben.
Alt dette kunne jeg ikke forholde mig til. Jeg fik en overmoden banan af en engelsk soldat - og jeg glemmer aldrig den vidunderlige smag. Faktisk har jeg ledt efter den lige siden. Men det har nok været en afrikansk banan - fløjet hjem til Europa via Ægypten.
I morgen aften skal der så tændes lys, og hver gang jeg gør det, får jeg en klump i halsen. Skal nok undgå at spise en banan, mens jeg tænder.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-05-13 22:38

Den 9. april - datoen for Danmarks besættelse - hverken DR. eller TV2 nævnte denne mindedag med et eneste ord. Mine obs - muligvis har jeg taget fejl..?)
Nu bliver det interessant om datoerne, 4. - 5. maj bliver nævnt.

Hjemme hos os har vi altid lys i vinduerne den 4. maj.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 03-05-13 22:51

Jeg husker ikke året, men det var under Fjoghs regime. Her lod man den onde lyne mig tyske soldater bevæge sig ind på dansk territorium den 9. april - i forbindelse med en natoøvelse. Edermageme en frækhed.

Attentatet mod Frihedsmuseet er også interessant. Mon nynazisterne har noget med det at gøre?

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-05-13 23:23

Citat
Jeg husker ikke året, men det var under Fjoghs regime. Her lod man den onde lyne mig tyske soldater bevæge sig ind på dansk territorium den 9. april - i forbindelse med en natoøvelse. Edermageme en frækhed.
Her du ikke et link - eller et notat fra en avis, som bekræfter det.
Jeg mindes ikke at ha' hørt om det.

Citat
Attentatet mod Frihedsmuseet er også interessant. Mon nynazisterne har noget med det at gøre?
Det vides ikke - endnu. Men da tiden nærmer sig for åbning af arkiverne, kunne det meget vel tænkes, at personer - og familier med ikke "helt rent mel i poserne" gerne så, at lortet futtede af.
Der er mange kendte personer, godsejere, baroner, koncernchefer og politikere, der gerne så, at arkiverne forblev lukkede - allerhelst fjernet fra jordens overflade.

Så den med nynazisterne...Njaaaa.... de banditter vil helst ha' offentligtgjort, hvor mange danskere der i grunden holdt med -og samarbejdede med nazisterne under krigen.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 04-05-13 11:10

Jeg er helt enig med d'herrer om at tænde lys om aftenen på 04.april - en god skik som vi har lært som børn. Det er også en glæde at kunnet konstatere, at mange unge og yngre mennesker holder dette i hævd i vore dage - stille og roligt !

ØV4

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 04-05-13 13:34

Jeg syntes at det er helt i orden at have traditionerne det giver sammenhold og er smukt, men jeg mener at det er langt ude at slå kolbøtter fordi at tyske soldater har øvelser sammen med NATOs og Danske soldater på denne dag, vi er nu allieret med Tyskland og disse unge mennesker var ikke engang født for næsten 75 år siden.
Jo flere gange vi mødes jo bedre vil vores forhold til andre lande blive og risikoen for krig mellem os vil også blive meget mindre.
alan57

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 04-05-13 14:25

Jeg er helt enig med dig, alan57 ! Vi kan og skal ikke laste de unge tyskere for det djævelskab der foregik for 80 år siden - som du selv skriver, er vi jo nu forbundet med dem og mange andre lande om NATO, og burde derfor kunne holde os for gode til at revse tyskerne som folk !
Var det ikke sidste år at sønderjyderne gjorde voldsom oprør omkring en Dybbeldag, hvor tyske soldater deltog - bevæbnede - for første gang nogensinde ? Spis nu lige brød til - historien kan vi ikke gøre om, men vi kan lære så meget, at al mulig anstændighed ikke bliver tilsidesat !! Det tyske folk som helhed betalte en ganske forfærdelig pris m.h.t. døde og svært kvæstede gennem 2. verdenskrig, så lad dem nu i fred. Jeg er sikker på, at hvis der skulle blive brug for dét, ja så ville vi have en fortrinlig forbundsfælle i vore naboer mod syd. Lad os ikke håbe det nogensinde bliver aktuelt !
Rigtig god 4. maj aften.

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-05-13 23:22

Hej Alan57.

Hærstaben herhjemme har i årevis åbnet for "mellemfolkeligt samvirke" i forholdet til Letland, Litauen, Polen og også Tyskland. Alt andet ville have været ulogisk, når vi nu er medlem ag samme krigsmaskine.
Men......
Kender du udtrykket signalværdi? Når man sender tyske soldater ind over grænsen den 9. april i kalenderåret, har man pinedød vidst at sønderjyderne ville blive rasende. For en københavner eller nordjyde har det aldrig haft samme betydning.

Signalværdien har derfor været en nedvurderende opfattelse af blandt andet sønderjydernes finere følelser.

Man kunne f.eks. have indledt øvelsen i den efterfølgende uge. Der var intet uproblematisk ved en sådan ændring.

Men det ville man ikke, og det pikerer rigtigt mange.

Hvad kunne japanerne ikke få ud af en happening, hvis 3 B-17 bombefly på årsdagen i 2015 dalrede rundt i himmelrummet over Hiroshima og Nagazaki?

Vi skylder hinanden respekt - om ikke andet.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 05-05-13 09:12

Hej Tonganeser.

For fuldstændighedens skyld skal det lige pointeres, at det var B-29 fly - "flyvende fæstninger", der kastede a-bomberne over Japan i 1945 ! http://www.1sted.dk/2verdenskrig/flyvning/b29.aspx

http://www.1sted.dk/2verdenskrig/flyvning/b-17.aspx

ØV4
Multi-X²

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-05-13 12:16

Nemlig, og som Tordenskjold sagde, da han satte sig på en rundsavsklinge, så var det ikke til at sige, hvilken tand der bed.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-05-13 12:22

Har du læst dette?

Flyet var stærkt armeret og i kunne i forhold Lancasteren kun medtage den halve bombelast, Men det skulle blive opvejet ved den større præcision der var ved et dagangreb.

Gennemsnittet for hvor mange angreb en B-17 kunne gennemføre på fjenden var 13.

B-17 fløj i store formationer med jagereskorte, hvilket gjorde at tyskerne kunne spore flyene allerede over England på deres radarer.

Da Mustangen kom som eskorte fly fik B-17 besætningerne forbud imod at kamuflere deres fly.

Flyene skulle skinne for at lokke de tyske jagerfly op så luftherredømmet kunne vindes.

Det er altså sidste linje der er interessant. Jeg troede squ at man ikke gad bruge midler til forskellige bemalingsgrader.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 05-05-13 18:38

Ja, det har jeg Tonganeser.

I det hele taget er det spændende, trods djævelskabet, at følge med i våbenteknologi specielt fra 2. verdenskrig og fremefter.

Jeg kan en lidt anden version af dén med Tordenskjold, nemlig at den tand der bed var en fittan !!!

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-05-13 14:55

Danmark blev befriet for nazismen i 45.
Er vi blevet "besat" af en ny?
https://den-korte-avis1.clients.ubivox.com/relay/847090/26444825/

Ifølge koranen, findes intet over -og intet ligeværdigt med den muslimske ideologi.
Derfor kan demokrati aldrig indføres, hvor muslimer råder/regerer.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-05-13 16:37

Til alt held er problemerne med "Ørkenes Sønner" ved at blive synligt i udkantsdanmark, som det nu hedder. Tidligere troede man ikke rigtigt på de skrækkelige historier som fandt sted i Vollsmose, Tingbjerg, Amagerbrogade, Glostrup etc. . . Alle kendte jo en skideflink indvandrer - så helt galt kunne de ikke være. Jeg kender mange flinke indvandrere, som yder deres for samfundet, men jeg synes også at problemerne efterhånden kalder på en mere radikaliseret indgriben - før det går helt galt. Vi har midlerne, men af frygt for visse liberale dagblade går politiet på listefødder - og problemerne skal vel heller ikke løses her og nu - idet et løst problem vil betyde mindre tildeling af skattekroner i forbindelse med de tilbagevendende politiforlig. Det er squ også mærkeligt, at man sender 250 politifolk til provinsen - så langt væk fra brændpunkterne som muligt.
Der er noget råddent i Danmark.
Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-05-13 16:42

Hmmm! Jeg tænker ikke på de der Ørkenens Sønner som synger og spiller.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-05-13 17:35

Problemerne med for høje koncentrationer af muslimer ligger ikke i "udkantsdanmark", men i bydele til større byer, fx Nørrebro, Tingbjerg, Kokkedal, Gellerupsparken, Vol(d)smose + det løse.
Det burde give stof til eftertanke.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-05-13 22:29

Den 18.09.2012. Skrev jeg følgende indlæg.

Hvordan med Jer...? Jeg får visse associationer.....
Når jeg ser Fredens Religions ædle riddere stå samlet i store flokke og lytte helt euforisk til Imamens fredstaler, hvori Imamen opfordrer til drab på vantro hunde. Hvilket vil sige, at det gælder alle som ikke er muslimer.
Efter hver sætning råber de ædle riddere "TAKBIR TABIR"....Det betyder - oversat til dansk; Erobring og ekspansion.

Skru tiden tilbage til sidst i 30verne, dengang så vi samme rabiate foramlinger. Dengang råbte folket til Der Führer - "SIEG HEIL.... SIEG HEIL"....og ironisk nok, har ordene nogenlunde samme betydning.

Muhammed filmen, "Innocence of Muslims" som bliver spillet af skuespillere, hvis skuspillertalent, knapt er på højde med Øster Bavelses dilettant forening, kan skabe så meget røre i andedammen, så Vorherre Bevares da.

Hvad er der i filmen, som muslimerne kan blive så oprørte og harme over..?
Mon dog, det er filmen, som er årsag til halløjet...? Næppe.

Når et lands Ambassadør bliver myrdet, er det en krigserklæring imod det land Ambassadøren kommer fra. Der skal ikke undskyldes - der skal handles ! Obama og Fru Clinton, Hallooooo - der skal handles..!

Hvordan skal vi tolke Fredens Religions Ædle Riddere forsøg på kirkeafbrænding i Slagelse...?
Lade som ingenting..? Bare slå det hen med et skuldertræk og sige: Nå ja, det var et enkeltstående tilfælde..? Eller den sædvanlige lirum larum; Det er de få, som ødelægger det for de mange...? Er det efterhånden ikke en slidt kliché...? Tør vi blive ved med at lade som ingenting..?

Mvh.
Tommy

Ps. Er der egentlig ikke mere skyderi i gaderne i dag, end der var under besættelsen...?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-05-13 22:38

Den røde regering lukker uintegrerbare mennesker ind i landet - i hobetal. Det tangerer til landsforrædderi.

Kig på disse tal.

http://www.nyidanmark.dk/NR/rdonlyres/E3C50EA0-BD36-4DDD-9C8D-7AAF44DE1F12/0/senestetalpaaudlomr.pdf

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-05-13 11:26

Lad mig slutte min.....øøøøh.... enetale med en frihedssang fra 1945.

En vinter lang og mørk og hård
på fem forbandede år
har knuget landet i sin favn
med kulde og sult og savn,
og der gik slid på skoven, skår på skår
og der gik råddenskab i svage træer.
Gå til modstand, alle danske, alle mand som een
og gør Danmark frit.

Med tvang og terror gik de år
men nu går vinter mod vår.
Det samler sammen til en tø
hvor vinter og vold skal dø.
På trods af mord og brand og fængsel er
en folkevilje vokset og brudt frem.
Gå til modstand, alle danske, alle mand som een
og gør Danmark frit.

En storm, en skyllende april
en sidste niende april,
en storm der renser landet ud
med oprørets skarpe lud.
Fej alle vissengrønne væk og lad
os se det friske grønne land igen.
Gå til modstand, alle danske, alle mand som een
og gør Danmark frit.

Svend Møller Kristensen: Danmarks frihedssang - En vinter lang og mørk og hård (1945)

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-05-13 18:31

Jeg spekulerer stadig på en passende kommentar. Har imidlertid været på arbejde, hvor jeg blandt andet mødte en håndfuld unge rabiate mennesker af anden etnisk herkomst end dansk. De opførte sig ellers nydeligt, måske fordi deres udfoldelsesmuligheder var stærkt begrænsede - men budskabet var klart nok: Vi er den nye magthavende klasse.
Derfor udfordrede jeg den mest højrystede til en hurtig omgang bordtennis - en omgang jeg vandt, fordi jeg er pissegod med et institutionsbat i hånden. Jeg er gammel klubmester i single og double.
Den slags aftvinger respekt - kunne jeg mærke, og så fik jeg demonstreret min races overlegenhed i bordtennis.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-05-13 13:36

Nå....ja.......vi skal heller ikke, i et jagtforum diskutere de to-benede indvandrede. Vi har rigeligt i de fire-benede.
Jeg er forøvrigt blevet medlem af "ulvens venner"

En kendt fotograf skældte ellers ud på ulvens venners facebookgruppe over, de havde brugt et foto, hvor den kendte fotograf mente, at ulvens venner havde overskredet god presseetik ved at loade et foto op på deres facebookside - og derved brudt copyrighten...
Det kendte fotograf måtte senere i forløbet give ulvens venner en undskyldning - det vidste sig, at den kendte fotograf igen igen havde skidt i nælderne ved at blande sin hakke ind, dér, hvor han så absolut ikke sku' ha' blandet sig.
Er det ikke bare TYPISK
Hvad rimer på BÆ...?

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 08-05-13 15:43

Inuet eksempel på nogle af Bendt Ballegård Knudsens venner, den navnkundige fotograf HÆ, som bl.a. gør sig udi hjemmesider af god kvalitet - se f.eks. www.bb-jagt.dk.
Magen til amatøragtig forestilling skal man sgu' lede længe efter - fuld af stavefejl, forståelsesfejl m.m., lige til at lukke op og skide i, som det hedder på nu-dansk !!
Jeg tror så sandelig at Tonganeseren har ret i sin tese om, at bb1 og sikkert nok andre af kompanerne har udsat ulve i de midtjyske skove, for senere at kunne give andre skylden !!!
Er Ballen også medlem af Ulvens Venner ??

ØV4
Multi-X³

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-05-13 17:25

Jeg mener at vide, at gyllespreder KnaldBalle er medlem af "Agerhønens Venner". Der er bare noget, jeg ikke forstår. Man skyder squda ikke sine venner, men måske er jeg galt afmarcheret.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-05-13 18:23

Onde tunger påstår, at Balle søgte optagelse hos ulvevennerne. Menæh, da vennerne gerne vil ha' ro på - og især en sober tone i debatten, blev optagelsen nægtet. Og meget bedre blev det heller ikke, da vennerne så Ballens medsendte foto af sig selv. Det foto, hvor han løfter den ene skulder samtidigt med, han knurre med blottede tænder efter fotografen. Da fik vennerne godt nok visse associationer

Om den Hæ'slige fotograf er medlem..? Det melder historien godt nok intet om - men mon dog ikke.

Lad mig lige slå fast med 7" søm. Jeg er hverken medlem af Ulvens venner - eller af Ulvens fjender.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-05-13 20:08

Årh, det var da en kedelig nyhed. Jeg ville ellers have spurgt dig, om foreningen udleverer jakkemærker - altså sådanne nogle runde stofmærker med en grinende ulv. Det er jo blevet trend at demonstrere, at man har masser af fritid. Arbejde er kun for fattigrøve.

Har ellers hørt, at DJ`s nye logo er to krydsede champagneflasker.

Mvh.
Tonganeseren
Multi-X med lem.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-05-13 20:26

Citat
Har ellers hørt, at DJ`s nye logo er to krydsede champagneflasker.

Jepper - og den kreds Balle er formand for, er emblemet to tandsæt krydset ind i hinanden.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-05-13 21:30

Nøj, hvor kunne det være skægt at gå sammen om produktion af jakke/hatteemblemer, hvor vi lavede lidt om på sammenhængen. Liberal Alliances kunne være to korslagte drønnerter med et brunt punktum i midten.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-05-13 22:42

Da Daaaa, må jeg præsentere et læserbrev skrevet af Hr. Hæ.

Kære søde @Maj-Britt Broberg Bendtsen
Hvis man ser lidt på de udgifter den svenske stat har i forbindelse med problemer med ulve som bestem ikke er er småpenge. Så var penge efter min mening givet langt bedre ud til kræftforskning.
Jeg er nu ikke ligefrem tilhænger at pengene skal tages direkte fra jagttegnsmidlerne eller for den sag skyld Natur & Erhvervstyrelsen når jeg betaler mit fisketegn. Danske landmænd skal have mulighed for at få fuld erstatning for deres økonomiske tab, når deres får / husdyr dør eller kommer til skade efter angreb fra vildtlevende ulve i DK. De samme bør gælde for de landmænd eller andre godtfolk der får der gårdhunde dræbt af ulve. En jagthund er ikke billig og erstatningsbeløbet kan nemt komme op på et beløb der modsvare Kr.15.000 til Kr.20.000 eller mere, alt efter hundes uddannelse. Schweisshundeførere som udføre en samfundsnyttig opgave med deres schweisshunde hvor rådyr og andre store dyr indblandet i trafikuheld m.m. Skal også have deres erstatning i tilfælde af angreb af ulv. Jeg syndes helt klart at ulvens venner straks skulle oprette en font i samarbejde med en advokat . Her kan så alle de personer der så glade for ulve i Danmark så indbetale det samme beløb 535 kr. Det samme som et jagttegn koster til fonten. Den enkelte forurette person der har lidt skade kan således søge midler, fra denne font. På den måder har ulvens venner bidraget på fornuftig vis til også at betale for naturen som os andre. Det kan også være lidt spændene at se hvor ulve glad man er når og vis man skal til at have penge op af lommen??.
Med de bedste venligst hilsner Robert Hæ.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-05-13 22:51

Her smides der om sig med punktum og komma så det er en fornøjelse at læse, hvis man altså er til "kryds og tværs" i diverse ugeblade. Her ser man mesteren i arbejde. Han koger også suppe med "fonter" af forskellig art. Nu ser man tydeligt mesterens hånd i KnaldBalles skriftlige ydelser til menigheden.

Men ret skal være ret! Nogen skal betale for får, geder og hunde, hvis ulveangreb kan dokumenteres.

Morsomt link.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-05-13 20:14

Citat
Men ret skal være ret! Nogen skal betale for får, geder og hunde, hvis ulveangreb kan dokumenteres.

Hvem skal så betale når ræven snupper et par suppehøns..?

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 11-05-13 08:24

Kære Tommy !

Det skal sgu' da kogekonen - det er vel ikke mere end rimeligt ???

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-05-13 18:46

Nu er der altså jagttid på ræv, og jeg har endnu ikke opgivet at skaffe så meget skind, at hustruen kan få en pels. Desværre har visse quinder det med hele tiden at vokse, og ikke alle ræve er lige pæne i pelsen.
Men - for Pokke da, en ulveskindsjakke til undertegnede vil ikke være af vejen. Man skal bare passe på, hvis man har en sådan jakke. Man risikerer at blive nakket af en samling rubankere på drivjagt - hvis man er uheldig.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-05-13 18:47

Ræven betaler altså ved kasse 1 - med sin pels.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-05-13 11:49

Nåeeee gutter, er forventningerne til årets bukkejagt ved at gå i blodet på Jer..? Må jeg i den anledning ønske alle knæk og bræk!

Som I ved, opsagde jeg jagten på Gyllegården. Og indtil igår aftes kl. 21.00 - havde jeg indstillet mig på, at bukkejagten anno 2013 nok ikke blev til noget - og jeg havde egentlig accepteret, "at sådan var det jo"...... Som Frau Pestager ville ha' sagt det.

Som sagt, kl. 21.00 ringede - ikke én, som jeg vil kalde en god kammerat, men et ganske almindeligt overfladisk jagt-bekendtskab og spurgte: Har du lyst til at skyde en buk. - chancerne er store på vores revir"!??
"Om jeg har lyst til at skyde en buk...!!??? Så absolut da!" Og jeg var straks - underligt nok, i meget bedre humør.

Humøret sank dog lidt da jeg fik årsagen til invitationen at vide. Et af konsortiemedlemmerne var desværre faldet og brækket sit ben og kunne derfor ikke deltage i årets bukkejagt - Det gjorde mig virkelig ked af det - det er squ uretfærdigt. Men sådan er livet desværre også.
Nå, men skidt pyt, som man siger. Den enes død, den andens brød - og derfor fik jeg chancen - men kun den første uge - og kun den samme uge, dernæst ryger chancen over til en anden jæger.
Selve bukkejagten er gratis. Men skydes der en buk - stor eller lille, har medlemmerne i konsortiet en regel der siger, 1000 kr. i trofæafgift - og det gælder alle.

Jagten foregår på Giesegaard v/ Ringsted.

Det bli'r skuda spændende - og jeg tror - nej jeg ved, at min go'e gamle .243win med en 100 gr. Remington Core-lokt kugle skal anvendes som værktøjet. Riflen er indskudt så præcist, at jeg kan foretage en kastration på en spyflue fra en afstand af ca. 150 meter....arhh... ihvertfald 148 meter Nu sagde jeg 150 meter...I ved, overdrivelse fremmer forståelsen.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-05-13 14:41

Et lækkert område med vekslende landskabstyper. Et meget velplejet revir med plads til mellemlange skud.
Du får en lækker premiere den 16. maj - og tillykke med det. Den der med de 150 meter tror vi da på. Når KnaldBalle kan dødskyde en ræv på 300 meter, så kan du nok sætte en perfekt kugle til råbuk på 15o meter.

For det meste venter jeg altid en dag - her bliver det så fredag den 17. maj 2013. På premieredagen sidder der altid masser af jægere på deres frimærkerevirer - og de plejer at lave en sådan ballade, at alt firbenet søger tilflugt hos undertegnede. Sønnen skal afsted den 16. maj, på et revir han har lejet sammen med nogle venner.

De fleste får en dejlig morgen - eller aften, med de prognoser jeg har set.

Jeg pådrog mig ellers et traume i går eftermiddags. Skulle tænde op i pejsen - som er forsynet med konveksionsrør. Der sad Gudhjælpemig en due lige over rørene. Konen ankom med tændstikkerne - hvilket gjorde mig aldeles rasende. Man brænder sdquda for Helvede da ikke et levende væsen. Som hun sagde det: Jeg vil ikke have duen ind i stuen".

Den stakkels fugl sad og kikkede op mod den blå himmel, hvilket gjorde mig ked af det. En skovdue skal ikke ende sine dage i en tilsodet pejs . Den skal falde til jorden efter et perfekt skud.
Nå, men jeg kom ned på alle fire og fik netop fat i duens ene vinge. Den protesterede ikke engang. Jeg fik lempet hovedet ud mellem rørene - og så var det slut. Bagefter fik jeg trukket duen ud mellem rørene - noget der havde gjort ondt, hvis den havde været levende.

Jeg tænkte lidt over sagen, og nu skal skorsten forsynes med et net. Det er første gang i 35 år den slags er sket - men nu skal der anbringes et metalnet over skorstenen.

For at få lettet min tanker, ringede jeg om aftenen til min søn - og fortalte ham om den stakkels due.

"Sig mig far! Burde du måske deponere dit jagttegn? Vi kan ikke risikere, at du sidder ned i skoven og flæber over et skudt rådyr".

Han forstår ikke helt mine tanker - men han er også kun 30 år gammel.

Knæk og bræk til alle- derude - den 16. maj bliver en god dag med masser af fint vejr.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-05-13 16:42

Spøjs historie - den med duen. Jo, jeg har lagt mærke til, jo ældre man bliver, des mere følelsesladet bliver man også - især overfor dyr, der lider unødig smerte. Noget andet er, en velplaceret kugle og færdig, det kan man forstå -og forholde sig til, fordi dyret intet mærker.
Derfor hader jeg også alt hvad der har med halalslagtninger at gøre. Nå, det er en anden historie, og hører ikke hjemme i jagtforaet.

Tonga, er du ellers tilfreds med dit solcelleanlæg..?
Hvad fabrikat er det..?

Jeg købte et anlæg 7,8 kwp af mærket; Viasol Silver 200wp.
Som består af 39 solceller type; Solar Jinko 200 - M 72
Samt en inverter; Solplus 100

Dagsrekord var 1. maj, hvor jeg producerede 51 kw/h på måleren.

Vores måler er fra SEAS - hvor der vises "KØB - altså det, jeg forbruger i husholdningen
Og "SALG" - altså det, jeg producerer.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 14-05-13 17:00

Jeg vil gerne tilslutte mig d'herrers "knæk og bræk" ønsker for alle danske jægere, selv KnaldBalle må have en god dag i indhegningen med de bundne dyr !! Husk nu at medbringe en kande kaffe med smørrebrød, da det jo tager lang tid for dig at beslutte dig om du skal trykke på aftrækkeren !!

For mit eget vedkommende går bukkejagten først ind i næste uge - de 2 bukke som skal jagtes er udset, så jeg håber de bliver på reviret indtil jeg når frem !!

Jeg må Tonganeseren ret i, at vi, når alderen bliver til "godt og vel voksen", ja så ser man lidt anderledes på vore venner i naturen, som har givet os så usigeligt meget gennem mange, mange år. Det at skyde er ikke så vigtigt mere, men personligt vil jeg hellere gå og betragte naturens forskellige faser gennem et år og tage mine hunde med mig - vi hygger os vældigt i hinandens selskab. Jeg går ofte til hånde på selskabsjagter med apportering, da det næsten er det vigtigste: At få fat i det vildt som måske kun er snertet - lad os bruge mange gode kræfter på den mission.
Knæk og bræk.

ØV4

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 15-05-13 08:16

Knæk og bræk herfra til den tilstødende bukke jagt, og de mange gode timer i pagt med naturen.

Hvordan mon det gik, med oprindelige spørgsmål i denne tråd, bestod du prøven og fik du anskaffet dig en riffel?

Mvh
BW

" De bedste skud", er mange gange dem, som aldrig bliver afgivet

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-05-13 12:44

Tonga, er du ellers tilfreds med dit solcelleanlæg..?
Hvad fabrikat er det..?

Jeg købte et anlæg 7,8 kwp af mærket; Viasol Silver 200wp.
Som består af 39 solceller type; Solar Jinko 200 - M 72
Samt en inverter; Solplus 100

Dagsrekord var 1. maj, hvor jeg producerede 51 kw/h på måleren.

Vores måler er fra SEAS - hvor der vises "KØB - altså det, jeg forbruger i husholdningen
Og "SALG" - altså det, jeg producerer.

Hej Tommy.

Min kone har samtlige data - så de følger, men jeg har lige været ude at tjekke produktionen. Der er tale om 24 tysk fremstillede solceller, og automatikken ved el-skabet hedder KOSTAL - altså ikke KOSTALD.

Solcelleenhederne er omtrent dobbelt så store som naboens celler. Han har 40 plader på taget. Men han har også el-radiatorer i huset.

Vi har været oppe på 35 kW på en af de fine solskinsdage.

Det fine ved automatikken er, at den er installeret i bryggerset - hvilket betyder hurtig tørring af nyvaskede underbukser o.lign.

Vender tilbage med flere oplysninger - når konen er kommet hjem fra arbejde.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-05-13 12:47

Citat
" De bedste skud", er mange gange dem, som aldrig bliver afgivet
For satan da, det har du mere ret i end du tror. Et enkelt eksempel; Er der noget om, at vores jyske tranlampe ikke kan få børn..? Altså en masse af de der, "bedste skud"

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-05-13 13:21

Arhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!

Det var så dagens første helt åbne latter. Dejligt at grine igennem. Den var fin. Men Moder Natur er ikke altid ond.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 15-05-13 17:53

Tonganeser - hånden på hjertet !! Har du købt anlægget hos en vis "ingeniør" i det jyske, som blot ikke kan stave til KOSTALD ????

ØV4

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 16-05-13 17:31
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 16-05-13 17:33

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-05-13 02:11

Det er squda en af KnaldBalles diciple (han taler engelsk) som lige skal afprøve en hurtigflyvende kunstig agerhøne. Heller ikke det, kan de finde ud af.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 18-05-13 13:57

Nu render KanlBalle; sgu nok rundt med fidibussen, og knalder kokasser af, har hørt han har været på besøg i Løveparken, for at teste et mega drøn i en næehornslort, han var ikke hurtig nok på flodhestene, de laver jo "propellen", så også dette forsøg, gik op i lort for KnaldBallen, han så herrens ud bagefter, altså en oktav højere oppe end sædvanlig fremtoning

Onde tunger siger, man ikke må tænde en lighter i nærheden af KnaldBalle mere, efter han har luret på filmen her, han frygter for sit liv, denne omvandrende methan-beholder, gad vide om, der er bagtanker med, at hans yndige kone stopfodre ham, med råkost i ustyrlige mængder ?? og beder ham om, at tænde op i olietromlen, som han bruger som grill, selvom dagens ret er fiskesuppe on the rock´s.

MVH
BW

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-05-13 23:43

Tonga, jeg har tilladt mig at kopiere dit indlæg.

Citat
Men hvordan uglen i hulen kan en lokumscisterne (Ifö Cascade) flække på langs - uden at gå helt fra hinanden?

Har lige opdaget det - så jeg har nok ikke opbrugt den kommunale vandforsynings beholdning.

Edermageme lidt af en gåde. Da jeg, som den sidste, forlod tønden, så det hele normalt ud. Der kan vel ikke opstå et abnormt tryk i cisternen.

Måske ved eksperten i trykbærende anlæg noget om sagen. Kom nu med en forklaring - Bb1.

NB! Lokummet blev isat i april 1975. Moderne skidt.

Mvh.
Tonganeseren

Du spørger i håbet om
Citat
Måske ved eksperten i trykbærende anlæg noget om sagen. Kom nu med en forklaring - Bb1.
Raketingeniør Ballegaard kan helt sikkert hjælpe dig. Hvad han ikke ved om bæ og baller er ikke værd at vide.

Nå, sengen kalder

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-05-13 12:53

Ups et ødelagt toilet...... Må man spørge: Har herren skidt i dag ?
Nej, du behøver ikke at svare.

Du kan roligt skide i haven. Jeg kender en, som er søn af en latrinchauffør - og denne søn vil gerne genopfriske gamle barndomsminder, såeee, latrinchaufførens søn er helt syg efter at afhente bæ'en.

Mvh.
tOmMy

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-05-13 15:49

Nu var det Gudskelov cisterne på gæstetoilettet - der revnede, endda uden besøg. Det skete, da vi kom hjem fra et familiebesøg. Edermageme mærkeligt. Cisternen ligner granviveligt en urtepotte - som er revnet.

Jeg husker kun et fortilfælde, hvor et lokum revnede. Det var, mens jeg boede på Elme Alle i Silkeborg. Min Bedstefars gode ven - han hed Dahl til efternavn, havde et monster af en kone. Hun vejede cirka 180 kg, og en dag revnede selve kummen med et brag, og Falck måtte bjerge fedtbjerget. Der stod vi knægte og sang: Diddelidde lidt, hvem har skidt, diddelidde latter - store klatter, diddeliddelal - det har Fru Dahl.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy