/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
videooptagelse med lyd - hvordan?
Fra : denevigeuheldige
Vist : 630 gange
100 point
Dato : 22-04-13 16:49

Hejsa. Har intet begreb om fremgangsmåden så håber på sagkyndig hjælp :)

Jeg har et PRODIGY 7.1.HIFI lydkort.
Jeg har et headset med mikrofon fra Plantronics.
Jeg har camtasia studio 7.0 til optagning af videosekvenser.

Og så spørgsmålet. Hvordan kan jeg få mine kommentarer lagt over på videooptagelsen? Hvordan får jeg overhovedet mikrofonen til at virke?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-04-13 17:21

Dertil skal du bruge et videoredigeringsprogram. Dem er der en del af på markedet.
Folk sværger til det de kender og kan betjene.
Jeg tror at de i virkelighedenb teknisk set alle kan det nødvendige, men nogen er intuitivt lettere at betjene end andre.
Min egen favorit er cyberlinks power director.
Alle videoprogrammer, som er vær at bruge, skal der betales for. Nogle fås i en "gratis" light udgave sammen med videograbbere.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-04-13 17:49

MovieMaker

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-04-13 17:51

Ellers kan du bare optage lyd med Windows egen lydoptager og bagfter smide lyden ind med ? Formatoz

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-04-13 17:57

Når du starter Camtasia Recorder kan du vælge lyd enhed på Mic symbolet(Audio), find lyd ind der!

Ser så'n ud på Camtasia 6
http://peecee.dk/upload/view/408689/full

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 22-04-13 20:18

Klaudi > det vil jeg gøre men jeg har 2 stik på headsettet. Jeg formoder det må være et indgang og udgangsstik, men hvor i lydkortet de skal kobles på kan jeg ikke finde noget om i deres manualer. Der sidder 5-6 stk omme i lydkortet i forskellige farver.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-04-13 20:29

Det grønne stik er lyd ud og lyserødt er mic, den sætter du i lyserød på lydkort

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 24-04-13 02:51

Hej Klaudi. Har tilsluttet bøfferne nu og udgangen virker fint. Jeg kan høre musik og meget andet, men når jeg skal indtale bliver stemmen ikke registreret. Jeg har slet ikke den indstilling du viser med headsættet. Mine ser sådan her ud:
http://peecee.dk/upload/view/408909/full
http://peecee.dk/upload/view/408910/full
http://peecee.dk/upload/view/408911/full
http://peecee.dk/upload/view/408912/full

Jeg er på bar bund :(

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-04-13 09:32

Når du er i lydindstillinger på fanen Optagelser, så prøv at højreklikke på Mikrofon (Prodigy 7.1 osv....) og vælg Benyt som standardenhed

På Camtasia skal du vælge Mikrofon (Prodigy 7.1 osv....)

Og tjek at det lyserøde stik er sat helt i!

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 24-04-13 11:52

Desværre - det hjalp heller ikke. Jeg prøver at af- og geninstallere camtasia og se om det ikke hjælper.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-04-13 11:58

Ok, det er vel ikke fordi du har slukket mic på headset, på nogle sidder der en knap på ledningen til at afbryde mic og justere lyden?

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 24-04-13 17:09

Nej den er tændt. Camtasia har menupunktet AUDIO SETUP WIZARD hvilket jeg har benyttet. Her efter kommer indstillingerne som du kan se her: http://peecee.dk/upload/view/408975/full.
Stadigvæk ingen lyd. Jeg bemærker at slår/rørjeg på mikrofonen f.eks ind på bøfferne eller bare ligger headsættet på bordet ja så kommer der udslag på input level. Så der må være end eller anden forbindelse men jeg kan ikke høre min egen stemme :(

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 24-04-13 17:30

Nu sker der noget. Efter ombytning af stikkene er der kommet lyd på. Nu bemærker jeg at når jeg indtaler så lyder det som om der er en smule ekko på men det er måske en vanesag?
Nu vil jeg forsøge at få lagt stemme til min optagelse.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 24-04-13 17:30

I Lyd indstilling, på fanen Optagelse, prøv at højre-klikke på mic og vælg Egenskaber
klik på fanen Lyt og marker Lyt til denne enhed og tjek om der er skruet ned på fanen Niveauer!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-04-13 17:33

Den med ekko er vist klik på fanen Lyt og marker Lyt til denne enhed fra ovenstående!

Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 24-04-13 18:42

Tak for svaret Klaudi. Nu virker det bare helt perfekt :) Du får mange tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-04-13 18:58

velbekomme, godt det virker nu