/ Forside/ Interesser / Helbred / Handicap / Spørgsmål
10  valde. 300
Handicapbil
Fra : the1best
Vist : 1393 gange
500 point
Dato : 22-04-13 09:44

Hvor lang er ventetiden, for svar på invalidebil? Jeg ved godt, det er forskelligt fra kommune til kommune, der er sendt en ansøgning afsted i aug. 2012, og der er ikke kommet svar endnu, det synes jeg godt nok er lang tid.

Kommentar
Fra : housegoat

Dato : 22-04-13 10:14

Det er temmelig lang tid.
Min mand prøvede noget af det samme i 2004/2005, men da vi gik kommunen på klingen viste det sig at forsinkelsen lå hos embedslægen. Der havde man 'glemt' sagen.

Jeg vil foreslå at du kontakter din kommune med forespørgsel om hvordan det går med din ansøgning.
- Du kan evt. også kontakte embedslægen og høre, om de er kommet frem til en afgørelse.
Da vi gjorde det i sin tid, gik tingene pludselig meget, meget stærkt.

Du skal muligvis også regne med et afslag, men så må du på barrikaderne og klage. Men forhåbentlig går det ikke så galt.

God vind frem...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-04-13 13:08

Der kan gå lang tid før du har bilen, men det er jo med bestilling, indretning syn mm.
Men din ventetid er før du hører noget er ikke i orden, ring og spørg om hvor sagen er.
VH Palle

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 22-04-13 14:43

Jeg har skrevet til kommunen d. 2 april 2013, og jeg håber bare snart på et svar, jeg ville bare lige være sikker, inden jeg klager over ham(ham der har sagen), han lovede mig nemli, sidste år, at han ville få den hurtigt igennem, og hurtigt synes jeg ikke man kan kalde det.
Bilen skal der ikke gøres noget ved.
Foreløbig tak for hjælpen

Accepteret svar
Fra : kenwood

Modtaget 500 point
Dato : 22-04-13 18:21

du kan kun få den igemmen hvis der er et formål med det,en trivselsbil findes ikke mere. no skal du kunne dokumentere enten job/kursus eller uddandelse, ellers kan du godt glemme det.

det skulle jo også nødigt være alle der banker på kommunens dør der bare får en bil.

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 22-04-13 19:27

Du kan sagtens få en bil selvom den ikke skal bygges om (i øvrigt er der ingen som få en bil - har aldrig hørt om der ikke var en vis egen betaling)(Jaja der skal nok være undtagelsen som bekræfter reglen

Det er også selvom du er på socialpension (det der før hed, invalide pension)

Ting tager bare lang tid i komunnerne, lev med det, de er hårdt presset og sjællent er det ond vilje, men det kan godt betale sig at "presse på" med en opringning i ny og næ så du ligger øverst i bunken. Det har vi brugt ofte, det kommer man gerne længer med end hvorfor fanden er bevilligen til kørestolen endnu ikke godkendt osv.

En bil kan jo være forskel på et socialt liv eller ej, ikke alle evner at tage bussen selvom de ikke sidder i kørestol.

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 22-04-13 19:35

PS må jeg lige slå et slag for at alle andre holder sig væk fra handicappladser da det kan være forskellen på en god dag eller ej.

I sidste uge ville vi hurtigt i Zoo og se den nye ring, min datter havde en dårlig dag og tænkte det kunne glæde hende, men et fjols holdt på handicappladsen, så ingen zoo tur til os, det kan godt være hun kan gå ind til ringen holde en pause og gå ud til bilen igen men hvis det skal toppes med en lang går tur til bilen, ja så kan det ikke lade sig gøre da alle "gå" kræfter så er brugt.

Det er heldigvis meget sjællent, at det for os betyder at vi må vende om, hvis handicap pladsen er optaget, ofte kan vi klare den med rullestol (som vi self ikke havde taget med i sidst uge, da det bare skulle være en kort tur) eller vi afkorter bare turen i Zoo, indkøb eller hvor vi nu tager hen.

Men andre har ikke den mulighed bare at tage en korter tur og har derfor brug for pladsen - så tænk på dem der må køre hjem igen og ikke få handlet fordi du er for doven til 100m ekstra.

Jeps det var lige dagens sure opstød her inde, men det sker bare så ofte der holder en bil på handi pladser som ikke burde holde der foran forskellige indkøbs center.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-04-13 22:18

Citat
PS må jeg lige slå et slag for at alle andre holder sig væk fra handicappladser da det kan være forskellen på en god dag eller ej.

ENIG, selv om jeg er på 2 hjul, kan jeg blive tosset og pege finger, når de stopper op på sådan en plads, (jamen vi skal bare lige) ja det skal jeg sgu også, men find lige en anden plads at slå røven i.
Og så er DERES dag ødelagt, de skal måske lige gå 20m længere.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-04-13 01:57

Det er vist ikke ualmindeligt, at det tager omkring 6 mdr.
ex.
http://www.brondby.dk/Kommunen/Sagsbehandlingsfrister.aspx

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-04-13 20:34

Man skal altid "holde kommunen til ilden".

Være venlig, men bestemt!

Ringede til dem for at høre, hvor mine refussioner blev af.

"Hun kunne desværre ikke hjælpe mig" - jeg bad hende om at se efter i sin bunke - og vups var der pludselig to styk......

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 24-04-13 07:35

Din sagsbehandler har nok "glemt" dig, Jeg ville ringe til sagsbehandleren og spørge til sagen.
Det kan ikke skade, så ved du hvor langt din sag er kommet.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 24-04-13 08:55

Takker for alle svarene, jeg vender tilbage når der er noget nyt.

Godkendelse af svar
Fra : the1best

Dato : 16-05-13 14:52

Tak for svaret kenwood.
Du fik ret. Min mand har en dødelig sygdom, og han har ikke noget job, så ingen bil

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 03-01-14 17:12

Jeg har lige fået en "bilsag" kørt gennem systemet, og det har taget ca. 3 år!
Ting tar tid