/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
WINDOWS 8....igen, igen. ;-)
Fra : yearhouse
Vist : 733 gange
100 point
Dato : 20-04-13 16:15

Hej kloge venner.

Min datter har fået en ny bærbar MED Windows. Tom her startede den så op med alle de kommandoer, der hører til. (hun gider ikke selv.). Har osse downloade nogle nye apps. til hendes startside.

Problem: Hun har så lige tændt for den, ringede til mig og sagde den forlangte Password for at åbne. DET har jeg sq ikke lavet noget af. Hun prøvede med diverse password, som hun ved jeg har kendt til......Men ingen godtages.

Kan nogen hjælpe mig med at gøre min datter glad, og rimelig tilfreds med gamle Tom?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-04-13 16:18

Det er koden til datterens hotmail der bedes om, normalt opretter man en brugerkonto med hotmail adressen og det er sikkert også sket her, det at der er downloadet nye apps tyder på en hotmail konto, det kan man nemlig ikke uden

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 20-04-13 16:25

Jamen jamen.
Hun har ingen Hotmail konto. Hun har Yahoo.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-04-13 16:25

Hvis computeren fremover skal kunne logge direkte på uden at skrive koden så se tippet her:
http://www.kandu.dk/tip22165.aspx
hun kan også logge på med en billedadgangskode, det ændres i Personlige indstilliger

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-04-13 16:27

Så har du konfigureret Windows 8 med din egen hotmail, du kan nemlig ikke hente nye apps uden en hotmail eller rettere Windows Live ID

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 20-04-13 16:35

Pis.
Der er sq noget jeg overhovedet ikke husker

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-04-13 16:45

Eeiiiiihh... altså; KVINDER ! ..og IT
Nu var det nu bare for at hilse på yearhouse, jeg kommenterede dette. Jeg har ikke Win8
Jeg syn's bar' det var så længe siden!
..og så er jeg af natur nysgerrig efter at høre svaret
</XP Pro Rules>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-04-13 17:01

Citat
XP Pro Rule
kun et år mere sådan cirka, du må over på Windows 8 holdet hurtigst mulig

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 20-04-13 17:16

Citat
Hun har ingen Hotmail konto. Hun har Yahoo
jeg har sat Windows 8 computere op med blandt andre Yahoo mail konto og så er det koden til den Yahoo mail som skal bruges - men der kan ikke hentes apps uden Live ID, der er noget som ikke passer sammen i din forklaring

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 20-04-13 18:39

Må jeg vente med at svare til i morgen, søndag ?
Jeg MÅ lige tilbage til "gerningsstedet"

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-04-13 20:53

Hvis det er windows 8 adgangskoden den beder om, og du ikke har lavet noget password, så kan du lavet et når den beder om det..................................og huske det.

Kommentar
Fra : vi54dk

Dato : 22-04-13 11:47

eller recover pc et forslag

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-04-13 12:20

Citat
DET har jeg sq ikke lavet noget af

Hvis du har hentet apps, så er der også en kode. Man kan ikke hente apps uden kode, en kode som passer til en microsoft konto, som i jeres tilfælge er enten en live eller hotmail mail konto.
Nu vil du så måske påstå at du altså har hentet apps til den, men så er det IKKE apps, så er det propgrammer der er blevet installeret.

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 22-04-13 13:36

Tak for svaret o.v.n..

Jeg ligner stadig et tabt væddemål, men vi klarede den med, at bruge den gamle PC, og så ændre passworld.....ALLE de passeord, som hun selv kunne huske, virkede ikke.
Men tusind tak for hjælpen.

TOM

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-04-13 13:42

webnoob-> Uden at vide noget som helst
Man 'plejer' da at kunne sætte en eller anden form for autoudfyldelse af formularer. (E-mail konto, adresse, navn ...osv)
(Det er der da masser af dovne 'fjolser' der gør ved opsætningen af browseren i IE)
Når en anden så prøver, efter at have startet computeren med en anden 'kode'.. så kommer man ud for, at der ikke er overenstemmelse mellem formular- og login oplysninger. Så vil 'skidtet' naturligvis spørge efter 'kontoen' igen ...eller hyr?
</XP Pro Rules>

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-04-13 14:55

Citat
Man 'plejer' da at kunne sætte en eller anden form for autoudfyldelse af formularer. (E-mail konto, adresse, navn ...osv)
(Det er der da masser af dovne 'fjolser' der gør ved opsætningen af browseren i IE)

Fortæl mig hvor autoudførelse er i forbindelse med opsætningen af en computer og brugeroprettelse?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-04-13 17:11

webnoob ->
Citat
..i forbindelse med opsætningen af en computer og brugeroprettelse?

Hvor læser du dette?
Citat
Hun har så lige tændt for den, ringede til mig og sagde den forlangte Password for at åbne.

Åbne ..hvad?
Det jeg videre læste gennem kommentarerne var noget om e-mail konti hotmail vs. yahoo og app download's ...men jeg kender som sagt heller intet til win8
Sorry; hvis jeg har 'mudret' spørgsmålet med min uvidenhed
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-04-13 17:16

Ps. 'Fidusen' ved flere brugere oprettet på samme pc plejer jo at være, at der er skyklapper mellem div. autoudførsler (Formular, passwords, logon's, e-mail osv.). Jeg var ikke lige klar over at det var system-login spørgmålet drejede sig om.
'Fejlen' er helt på min side og det tager jeg gerne på min kappe.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-04-13 03:54

Tak godt det lykkedes for jer med eller uden Live ID
molokyle der er ingen autoudfyldelse til koden på brugerens computer konto, spørgsmålet handlede om at komme ind på en bruger konto, måske/sandsynligvis en administrator konto og ikke om diverse browsere, der er stadig mange Windows brugere som bruger deres administrator konto til alt på computeren, det kan ikke anbefales, opret en bruger konto med begrænsede rettigheder og brug den til surf og almindelig computer brug

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-04-13 22:25

o.v.n. -> Ja, man skal lære så lænege man lever ...og ka' gå på kandu
</MOLOKYLE>