/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook mails
Fra : ppk
Vist : 868 gange
300 point
Dato : 19-04-13 16:55

Hej

Hvordan gemmer jeg mine mail, så jeg kan læse dem senere ?

Ved godt man kan exportere, og impotere en PST -filerne. Men ville gerne kunne gemme dem som tekstfiler f.eks.

Jeg bruger Outlook 2010 sammen med Windows 7.

Hilsen
PPK

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 19-04-13 17:01

Du kan bare lade dem ligge, så er de gemt.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-04-13 17:27
Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 19-04-13 17:28

jeg har svært ved at se problemet. du kan jo bare gå ind i din indbakke og søge efter den mail du vil læse.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 19-04-13 17:29

Som @Bille1948 skriver, så kan du blot lade dem ligge - jeg har f.eks. selv et par mails liggende helt fra september 2008

Clou

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 19-04-13 18:08

Du kan jo også gemme dem i et andet bibliotek ved at klikke på filer og gem som

en *msg fil

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 300 point
Dato : 19-04-13 18:10

Den suste afsted lidt for hurtigt

Du kan jo også gemme dem i et andet bibliotek ved at klikke på filer og gem som

en *.msg fil som er en tekstfil...

Kommentar
Fra : clou

Dato : 19-04-13 18:21

I Outlook 2010 hedder formatet MHT-Filer under "Filtype" - og det fungerer bare men de ligger altså i Outlook hvis du lader være med at slette dem

Clou

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 19-04-13 22:03

Hej Alle

Har lige læst de forskellige svar

Mit problem er at jeg har Waoo mail, og forleden dag var alle mine mails i indbakken pludselig pist forsvunden ! jeg kontaktede Waoo som siger de ikke sletter noget og altså heller ikke må, skulle det være nødvendigt vil de helt sikkert give besked.

Men jeg tvivler meget på dem, fordi jueg for nogle uger siden ikke fik nogle mails og kontaktede dem for at høre hvorfor, der var beskeden at min mailboks på 75 MB var fyldt så derfor fik jeg ingen mail.

I det tilfælde spurgte jeg så om ikke det var normalt at man sendte besked til mig om at slette mals, og her var beskeden at det gjorde man ikke.

Og i begge tilfælde har jeg også spurgt om det ikke var muligt at gendanne mine mails igen, da der var vigtige mail jeg skulle bruge, men fik at vide det var trist for det kunne de ikke hjælpe med

Så Waoo mail kan jeg ikke anbefale !!!!

Jeg ved godt at Outlook kan gemme masser af mail, da vi her i byen havde fællesantenne brugte jeg en anden mail, hvor jeg havde over 5.000 mails liggende tilbage fra 2004

Har iøvrigt prøvet at søge på min maskine efter *.pst filer uden at finde mine mails

Hilsen
PPK

Kommentar
Fra : clou

Dato : 20-04-13 19:20

Kan det tænkes, at de ligger skjult?

Prøv at trykke på: Vis - Skift Visning - Prøv dig så frem blandt de 3 muligheder

Ved ikke om det kan hjælpe, men et forsøg værd!

Clou

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 20-04-13 21:43

clou

Jeg har altid haft den til at vise alle filer, men hos Waoo er der heller ingen mail. Måske har der været udbudne gæster som har slettet dem på Waoo`s server. havde de bare ligget der var der jo intet problem

MvH

PPK

Kommentar
Fra : clou

Dato : 20-04-13 22:49

Det lyder rigtig træls for dig - uha - frygter helt det skulle ramme mig - må vist hellere tage Backup noget oftere!

Clou

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 21-04-13 07:59

Ja, det er noget rigtigt skidt

Men nu tror jeg at jeg i fremtiden, gemmer mine mails som HTML eller TEKST filer, så kan det ikke gå helt galt

Og det har jeg fundet ud af jeg kan gøre ved at gå op i FILER og gem som.

Så er man fri for at "slås" med diverse PST og MHT filer

MvH
PPK

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 21-04-13 11:44

Det her er kun et forslag.
Jeg har Adobe Acrobat, og når jeg f.eks. har skrevet en vigtig mail, laver jeg en psd fil af mailen og gemmer den i den dokumentmappe som vedrører emnet.
På den måde har jeg altid dokumentation for at jeg har sendt mailen, da alle oplysninger om mailen også gemmes.
mvh. Amanda

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-04-13 11:57

Der er noget, der ikke hænger sammen her. Du skriver, at du bruger Outlook, der gemmes E-mailen i en pst fil, og så skriver du, at du bruger Waoo.

Du skal jo sætte din Outlook op til at den sletter E-mailene på serveren, når du har hentet dem, så bliver du ved at at have plds, og de ligger så kun i Outlook, og der kan du have lige så mange du vil.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-04-13 11:59

Citat
Og det har jeg fundet ud af jeg kan gøre ved at gå op i FILER og gem som.

Tillykke

Var det her du fandt ud af det http://www.kandu.dk/spg167063.aspx#1915026

eller måske her? http://www.kandu.dk/spg167063.aspx#1915037

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 21-04-13 13:29

Bille1948

Jeg har min mail hos Waoo, det vil sige at normalt ville man så gå ind på deres server www.123dk.dk og logge sig ind

Men da man skal skrive sin mail adresse hver gang, samt sit login så er det jo lettere at have Outlook til at læse mail med.

Og så er det pludselig, at mine mail i indbakken er væk ! ved en opringning til Waoo påstår de at der må være nogen der har logget ind på min mails og slettet dem på serveren. Der er altså kun mig her i huset der bruger mailprogrammet, og der har ikke været andre på besøg som har haft adgang til computeren.

Så jeg hælder stadig til den konklution, at det hele er sket hos Waoo.

Men det undre mig så også at de ikke ligger på min computer !

Har prøvet at søge via stifinder efter dem men uden held

Jeg har godt nok ikke prøvet at gendanne til et tidligere tidspunkt, ved ikke om det overhovedet hjælper.

Men som sagt er de altså også væk på Waoo`s mailserver.

Hilsen
PPK

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 17-05-13 14:24

Tak for svaret marken84.