/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Hvad koster et typisk print sådan cirka?
Fra : 1980
Vist : 526 gange
300 point
Dato : 16-04-13 08:56

Er der nogen der har prøvet at beregne, hvad det sådan cirka koster at printe fra en helt almindelig billig hjemmeprinter?

Der er selvfølgelig mange faktorer i det så som f.eks. hvor meget af en side der printes på og hvilken printer det er osv.

Men hvis vi nu siger en side med tekst og en lille smule grafik i farver på en A4-side i alm. printerpapir med en alm. hjemmeprinter.

Jeg skal printe en del ens sider og er i tvivl om det kan betale sig at få f.eks. Vistaprint til at lave dem. Et nogenlunde bud vil være fint.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 16-04-13 09:18

Jamen hvilken printer er det?
Er det en blæk eller farve, - Hvilken type maskine er det.
Alt efter kvalitet og hurtighed, blæk/toner type er det ret umuligt at komme frem til en konkret pris - Men ligger du dig i omkring 25øre på Blæk og 20øre på Laser er du nok ikke helt galt!

Kommentar
Fra : kj

Dato : 16-04-13 09:22

Har ikke regnet på det, men er det en blækprinter eller laser. Med en blækprinter er det ikke noget god ide at skrive større antal sider ud i flere eksemplarer, det er simpelthen dyrt.
Jeg har en Epson Stylus Photo (6 farver) og har brugt de medfølgen patroner til at skrive fotos ud, ca 20 stk. 10 x 15 cm med print til kant, og skal allerede til at skifte enkelte farver ud. Pris pr. patron kr. 89,00 i Billigmedien.de. jeg vil gætte på at prisen for mine fotos 10 x 15 løber op i ca 5-8 kr. pr. stk. med mindre der har været meget lidt blæk i de medfølgende patroner.

Konklusion: Flere sider, større oplag, så find det nærmeste print og kopicenter.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-04-13 10:45

http://www.inksaver.com/
Det virker efter hensigten og du sparer penge.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 16-04-13 11:53

Fylder selv mine blækpatroner, det koster vel i snit 10 øre i blæk pr. side, hvis ikke der er alt for meget farve grafik.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-04-13 10:18

På min Brother har jeg selv fyldt patroner siden 2007 med et refil sæt fra Nierle 4x100ml
og jeg printer stadig med den, dog kan den ikke printe farver mere, samt det er ikke meget jeg bruger maskinen.

Kommentar
Fra : 1980

Dato : 18-04-13 11:09

Det er blækprinter til den, der spurgte om det.

Men disse svar passer meget godt til de jeg selv havde fundet forinden. Vi ligger et sted mellem 10 øre og 8 kr. ifølge de svar der er her. Der er lidt af et spænd.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 18-04-13 16:30

1980, det afspejler nok meget godt virkeligheden. Hvis du hele tiden køber originale blækpatroner og udskriver mange sider med store billeder, så er det dyrt. Men hvis du selv fylder på og har ikke skriver så mange store billeder ud, så er det overkommeligt. Et sæt patroner koster let 500-600, et sæt flasker til genfyld, der indeholder 4-5 gange så meget, koster 300.