/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Rejseforsikring, Japan,14år
Fra : bhermann
Vist : 728 gange
100 point
Dato : 15-04-13 17:52

Min datter på 14år skal på en 10dages rejse til Japan med skolen, hvor de skal både skal bo på hotel og indkvarteres privat. Vi har en årsrejseforsikribg via mastercard, men den kan hun ikke bruge, da vi ikke skal med.

Hvad er så den bedste løsning? Hvad skal vi være opmærksomme på?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 15-04-13 17:54

Spørge forsikringsselskabet hvor I er forsikret!

Kommentar
Fra : bhermann

Dato : 15-04-13 17:57

Ja, det kan jeg selvfølgelig gøre. Men rejseforsikringer er altid specielt, så jeg var ude efter erfaringer i den forbindelse - priser, opmærksomhedspunkter, Japan....

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 15-04-13 18:09

Har skolen ikke undersøgt noget?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 15-04-13 18:47

Ring til dette forsikringsselskab

http://www.ihidanmark.jp/

Du skal være opmærksom på hvilken dato forsikringen dækker fra

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 15-04-13 19:30

Citat
Men rejseforsikringer er altid specielt, så jeg var ude efter erfaringer i den forbindelse - priser

Så må det da i den grad være et forsikringsselskab man skal henvende sig til hvis man vil have de rigtige oplysninger!

Og nærliggende vil det da være at benytte sig af det selskab man har tillid til = har tegnet sine andre forsikringer hos

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-04-13 20:28

Det er langt fra alle forsikringsselskaber der har forsikringer der dækker i udlandet, og specielt ikke i lande udenfor Europa, derfor anbefalede jeg et firma der har været på markedet i mange år.

For at være dækket ind ved sygdom og hjemtransport, er det ikke det alm. gule/blå kort der skal til.

Dette link til IHI er bedre

http://scandinavia.ihi.com/Om+IHI/Historie.aspx

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 16-04-13 18:24

Du skal også lige undersøge, om der er grund til specielle vaccinationer, du kan gå ind på Seruminstituttet.dk

Jeg mener der er noget med Japansk hjernehindebetændelse, men se selv efter.

Og vær opmærksom på, at de skal ud i private hjem, det er vigtigt.

Jeres eget forsikringsselskab kan svare på rejseforsikring, men den tegnes mest som 1 årig, og ikke for eks. 14 dage, så se lige hvad det evt. koster hos europædiske.dk

God tur

Godkendelse af svar
Fra : bhermann

Dato : 13-05-13 20:41

Tak for svaret Nordsted1.