/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hvad laver programmet au_.exe egentlig?
Fra : krestenklit
Vist : 675 gange
100 point
Dato : 15-04-13 00:38

CPU-blæseren begyndte pludselig at køre vildt. Fik en meddelelse om stort load på RAM.

Jeg konstaterede at på Windows Job-liste (CTRL+Alt+Delete) at tre processer styrede vildt. De læste og skrev en masse ting og CPU-brug (Tab under "Ydeevne") var helt oppe.
Jeg afsluttede au_.exe og for en sikkerheds skyld også bu_.exe og cu_.exe.
Herefter dæmpede blæseren sig og alt blev mere normalt.

Er der nogensom kender [abc]u_.exe filerne?
Vil I fortælle hvad de er for programmer, og hvad de skulle lave?

Venlig hilsen

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 15-04-13 00:58

Der er ting der taler for at blæseren er fuld af støv og skidt, den trænger sikkert til at blive støvsuget,
så falder den sikkert til ro igen.

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 15-04-13 01:18

Citat
(...) blæseren er fuld af støv og skidt (...)

Hvis blæseren larmer hele tiden, ja. Men det gør den ikke her.
I samme sekund, jeg slog processerne fra de nævnte exe-filer ned, så kørte blæseren helt ned i laveste gear.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-04-13 01:34

Din computer er inficeret med en orm som laver (abc)u.exe programmerne . de sender uafbrudr mail fra din maskine.

Du skal have fat i noget ordentligt software til at skanne den og få fjernet uvæsenet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-04-13 02:24

Det er ikke en Windows proces, men det er du sikkert allerede klar over, disse processer er uønskede på computeren fordi au_.exe i værste fald kan registre for eksempel dine tastetryk men ingen ved om vist programmet kan sende de indsamlede informationer videre, du bør lade computeren scanne med Malwarebytes Antimalware, programmet kan hentes i en gratis version og den er lige så god som betalings versionen til at finde og fjerne skidt, husk at opdatere før scanning:
http://www.malwarebytes.org/
hvis programmet mod forventning ikke finder og fjerner de uønskede programmer så bør du overveje at formatere partionen som Windows ligger på og geninstallere Windows

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-04-13 18:14

Citat
That au_.exe is used by some uninstallers, Nullsoft Install System in your case. This one creates a temporary folder (nsu.tmp) when you uninstall something with this uninstaller. It is safe.

http://forum.kaspersky.com/index.php?showtopic=161633