/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Over 50 eller hvad?
Fra : mig-selv
Vist : 923 gange
50 point
Dato : 12-04-13 20:12

Person over 50 der døjer med kulde/ kolde fingre/ taber sig/nattesved/ osv
er vedkommende på vej i overgangs-alderen - eller værre.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 12-04-13 20:18

Jeg mener ikke man taber sig af overgangsalder. så du bør gå til lægen. det kan muligvis være stofskiftet

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 12-04-13 21:31

Charloote Bech der er læge har skrevet en udmærket bog om emnet:
http://www.plusbog.dk/tilbud/9788756799782/hormoner-i-balance.aspx?gclid=CKyJxKLsxbYCFRLLtAodbRIAGQ

Det med kolde hænder behøver ikke at have noget at gøre med det. Jeg har selv en overgang haft det problem før menopause og fandt ud af at det hjalp at skabe mere energi fx tai chi, qi gong, råkost mad, redusering af stress med meditation og lignende.
infra rød sauna : http://mnsbeauty.dk/epages/MS_Beauty_1151745.sf/sv_SE/?ObjectPath=/Shops/MS_Beauty_1151745/Products/Infrablanket.

Dr. Phil`s kone Robin har lavet et større studie om menopause, da hun ikke ville affinde sig med hvordan kulturen/læger i almindelighed ikke ved meget om den naturlige overgangsfase og hun fandt nogle ting der faktisk gør det nemmere at gå igennem.
http://drphil.com/articles/article/214
Håber du finder noget der giver dig klarhed og støtte i din situation.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 13-04-13 15:01

det er sgu nok snarere afgangsalderen du er på vej mod.

Accepteret svar
Fra : skytten49

Modtaget 50 point
Dato : 13-04-13 16:20

Man skal altid gå til læge hvis man taber sig ufrivilligt. Har aldrig hørt om nogen der taber sig af overgangsalder. Og man kan overse noget hvis man bare siger overgangsalder.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-04-13 17:42

Nu er overgangsalderen ikke en sygdom, det er en tilstand på samme måde som da vi fik menstruationen. Nu holder den op igen. Og vores hormoner ændrer sig. Som da vi var unge.

Man kan selv gøre det til et problem, eller man kan acceptere det son naturens orden.

Hvis man går meget op i overgangs alderen og betragter den som et problem, så kan det psykiske være med til at forværre alle symptomerne.

Og det eneste jeg kan genkende ved din beskrivelse overgangsalderen er nattesved. Kolde fingre og vægttab hører ikke med. Så personen skal til en læge.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-04-13 21:00

Kan det være ? nyresvigt/ gammelmand´s sukkersyge
Citat
det er sgu nok snarere afgangsalderen du er på vej mod.

Citat
Person over 50

Altså selv døjer jeg bare med kolde/både fødder.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 14-04-13 21:35
Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-04-13 09:58

Nu er dette forum jo ikke en lægebrevkasse - det er uforsvarligt at undlade at gå til læge hvis man har den slags symptomer...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-06-13 19:57

Citat
Nu er dette forum jo ikke en lægebrevkasse - det er uforsvarligt at undlade at gå til læge hvis man har den slags symptomer...

man skulle ellers tro dét, siden du ikke svarer mere = :oo)
Citat
Jeg mener ikke man taber sig af overgangsalder. så du bør gå til lægen. det kan muligvis være stofskiftet

Citat
Man skal altid gå til læge hvis man taber sig ufrivilligt. Har aldrig hørt om nogen der taber sig af overgangsalder. Og man kan overse noget hvis man bare siger overgangsalder.

Fandt ud af, at det var overdosering af Salesalcylsyre?? (Kodymagnyl/ Treo) der var grunden til det hele.
Ren og skær forgiftning.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 30-06-13 20:01

Tak for svaret skytten49.
Som skrevet = over forbrug af håndkøbs - ditto.
Men sjovt nok at Lægen ikke kunne finde spor af dét eller for den sag´s skyld hjælpe med andet medicin.
Der burde vel lægge rester i nyre og blære/ andre steder man tager blod.

Nå, men TAK for svar til alle.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 30-06-13 21:10

ja håndkøbsmedicin kan også være farligt. hvis man spiser for meget af det. tak for point.