/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hvordan sikre et domænenavn.
Fra : EA_HS
Vist : 693 gange
200 point
Dato : 11-04-13 23:38

Jeg har i et godt stykke tid rodet lidt med at lave en hjemmeside,
til formålet har jeg fundet et passende navn,.. eller domæne,

for at sikre mig at navnet ikke blev taget af andre,
betalte jeg,.. d. 31-12-2012 Surftown.dk,.. for hvad jeg troede var en 'sikring' af navnet,
pris 240 kr for et år
på fakturaen står der
- "STARTER, Oprettelse",.. Din betaling er blevet gennemført

STARTER, Oprettelse,................. DKK 96,00
STARTER, 12 mdr. á 8,00............ DKK 96,00
Moms...................................... DKK 48,00
Total....................................... DKK 240,00

det virker ikke helt efter hensigten,
navnet er stadig ledigt,.. og kan købes af enhver,

jeg har lige set en video om hvordan man registrerer et domænenavn
http://www.youtube.com/watch?v=OopGdfN7dV8

mener det var ret præcis sådan jeg også gjorde,
lidt inde i videoen (6:30) bliver der sagt at man kort tid efter,
modtager en mail fra DK Hostmaster,.. om hvordan man aktivere domænenavnet
det kan jeg (først nu) se at jeg ikke har fået,

så hvad gør jeg nu,.. ?
og / eller hvad har jeg gjort forkert,. ?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 11-04-13 23:54

Hvordan fungerer det? http://surftown.dk/dk-hostmaster

Når du bestiller et .dk-domæne hos Surftown, så sender vi en såkaldt registreringsanmodning til DK-hostmaster. Det sker normalt få minutter efter, vi har registreret din betaling. Når DK-hostmaster modtager anmodningen fra Surftown, så reserverer de domænet. Du vil herefter modtage en e-mail fra DK-hostmaster, som fortæller dig hvordan du aktiverer dit nye domæne. Det kræver kort fortalt, at du logger ind hos DK-hostmaster, og aktiverer domænet. DK-hostmaster opdaterer deres informationer hver 6. time, hvorefter der går op til 24 timer før domænet er aktivt.

Skriv til kundeservice, de er hurtige til at give svar!
http://surftown.dk/kontakt

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 12-04-13 00:20

Citat
Hvordan fungerer det? http://surftown.dk/dk-hostmaster

Sku' måske lige tilføje at domænet ender på .com

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 12-04-13 00:33

Indtaster jeg vores domæne her giver den en rød status,

hvad viser den, hvis du indtaster dit domænenavn, og du skal ikke skrive com til sidst

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 12-04-13 00:33
Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 12-04-13 00:45

der er det ledig (grøn) i alle efternavne,
lige med undtagelse af .ro

Accepteret svar
Fra : Thyregod8

Modtaget 200 point
Dato : 12-04-13 08:21

Du da bare lave en midlertid hjemmeside, hvor du skriver du er igang med at lave hjemmesiden. Domænet skal aktiveres på en eller anden måde.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 12-04-13 08:24

Firmaet skal vist også have et beløb for selve hjemmesiden.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-04-13 08:50

Det du har købt er et 'hotel' uden domain-navn
Citat
STARTER, Oprettelse,................. DKK 96,00
STARTER, 12 mdr. á 8,00............ DKK 96,00
Moms...................................... DKK 48,00
Total....................................... DKK 240,00

De har ikke hævet penge for dit navn - altså må du have glemt noget.
Det står i din ordre bekræftelse, den burde du have modtaget som mail for laaaaaaaaaang tid siden.
Men ind på hostmaster og køb det, inden det er væk.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-04-13 09:08

Du har ikke betalt for et com domæne - du skal ind på Surftown og bestille det. Dvs. du skal ind og tilkøbe domænet til dit webhotel.

Log dig ind på MySurftown og i kontrolpanelet går du ned under domæne og vælger "Tilkøb/flyt domæne" og følg så de videre anvisninger.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 12-04-13 10:17

http://surftown.dk/support/hvordan-aktiverer-jeg-et-dk-domaene
http://surftown.dk/support/hvornar-far-jeg-faktura-fra-surftown
http://surftown.dk/support/hvad-er-status-pa-min-domaenebestilling
http://surftown.dk/support/hvordan-logger-jeg-ind-i-mysurftown

Har du kigget i uønsket/spam?

Har du checket, at beløbet er hævet på din bankkonti.
Og som Thyregod også skriver, mangler der et pkt. på fakturaen, med domænenavnet

Kontakt surftown

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 12-04-13 14:02

Hm,.. man får altså ikke en 'Bil',... bare ved at købe 'Garagen',..
man skal åbenbart også betale for 'Bilen',..

- nå,.. men jeg kan tilsyneladende godt arbejde med hjemmesiden,
(noget med nogle faste skabeloner)
det var vist fordi kodeordet til Surftown var forkert,

nu kan jeg se et tydelig link,... Tilkøb / flyt Domæne

men det jeg allerede har lavet,... er lavet i programmet - 'Kompozer'
er der problemer med at overføre det / den,.. når det engang er helt færdig,. ?

måske var det en god ide som @Thyregod8 er inde på
at lave en lille midlertidig side,.. ?

det var mest for at oprette,.. og uploade billeder til Panoramino,
og lave en henvisning til hjemmesiden.... som jo så skal have et navn.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-04-13 15:37

Citat
men det jeg allerede har lavet,... er lavet i programmet - 'Kompozer'
er der problemer med at overføre det / den,.. når det engang er helt færdig,. ?

Det kan du sikkert godt, gå ind på din side via ftp = ftp.www.din-side.com der kan du hente indholdet ned, om du kan redigere i det, ved jeg ikke.
Ellers hent programmet FileZilla og log ind på din side og hent hvad der ligger der..
https://filezilla-project.org/client_screenshots.php

Godkendelse af svar
Fra : EA_HS

Dato : 15-04-13 14:20

Tak for svaret Thyregod8.