/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
lidt shell programmering
Fra : stone47
Vist : 560 gange
300 point
Dato : 11-04-13 20:42

Har siddet og bikset med en RaspBerry Pi.
Den kan ses her : http://stoneplace.dk:3080
Den skal kunne tænde 3 USB interface, har et par USB stikdåser 220v
Her er siden http://stoneplace.dk:3080/styring
det virker men status printer lige 3 bit der er ens, skal skifte den jeg sætter.
tror også der er lidt for meget til sidst i siden.
det er feltet til højre, den neden under kan tænde alle 3 , men her er heller ingen status.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 12-04-13 17:22

Tror du skal fortælle lidt mere om problemet, hvor er det helt præcist det går galt? Jeg var inde og se på sourcen til siden, men det bliver hurtigt uoverskueligt.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 19-05-13 08:26

Ja det skal jeg selvfølgelig.
Det har ligget lidt død et stykke tid, men jeg er her stadig hej hej.
Jeg er jo en bit mand. Så det går jo i styringer.
Jeg har jo længe gjort i små linux maskiner.
Jeg må tro det er dem der sidder i alle routere, og webcams.
Jeg har lige købt en Nasserver til min svigersøn, det må også være sådan en.
Men tilbage til spørgsmålet. Siden oven for ligger så på RaspBerry PI kortet som der er billede af på siden. PÅ den side med styring er der ovre til Højre 4 bits man kan sætte de sætter stifterne på printet high. men jeg mangler lidt kode til at sætte en grøn eller rød knap som markering for at tilstanden er high eller low. Eller en anden ide til en markering. Find den div der giver firkanten til højre så kan i se hvad jeg mener.
hilsen Steen