/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Router overlapning
Fra : Eyvind
Vist : 629 gange
100 point
Dato : 10-04-13 13:45

Hej.
Jeg har prøvet at kigge på mit netværk med dette værktøj: Inssider 3
( http://www.metageek.net/support/downloads/ )

Og får dette billede af mit netværk frem:
http://peecee.dk/upload/view/407392

Jeg har en router D-Link 655 og en TP repeater kørende.............. navn hawk1
Det er min nabo som har chrmar nettet.

Hvorfor står min med kanal 11+7
Jeg mener at have sat både 655 og TP til auto kanal
For mig ser det ud som at de to netværk generer hinanden.

Jeg er også i tvivl om mit netværk og især repeateren er sat rigtigt op.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-04-13 17:56

Når du nu har og bruger inssider, hvorfor konfigurer du så ikke dit wifi til at bruge nogle kanaler som ikke bruges af andre i området?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-04-13 18:23

Det er jo netop det jeg gerne vil have hjælp til.
Jeg har en repeater ca. 40 mtr herfra.

Jeg har brug for en letfattelig anvisning/hjælp.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-04-13 18:57

Nu har jeg ændret 655 til kanal 11
http://peecee.dk/upload/view/407419

Men insider 3 ser stadig sådan ud.
http://peecee.dk/upload/view/407420

Modem og router har været genstartet og derefter min pc genstartet.

Og hvorfor står der 11+7 - for det er vel det der får den til at sprede sig ind over naboens kanal 6

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 10-04-13 20:18

Ja du har fat i noget. Er det et echo fra nogle væge?? Der står mixed 811.2n.
Bruges 5ghz også?
Endelig er alle de andre signaler mindre end -70db , altså for svage til at bruge.
bare lidt Tanker hilsen Steen,

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-04-13 20:29

Jeg ved det ikke, men tror ikke D-Lnk 655 kan køre 5 ghz
Jeg sidder to mtr fra routeren som jo har 3 antenner hvor den ene er skiftet ud med en udvendig antenne.

Ps. Min gamle router hawking (g)kunne lige akkurart nå ca. 40 mtr. væk.

Nu hvor jeg har sat routeren fast til 11 ..................hvor dælen kommer 7 så fra. Er noget spejl af en slags.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-04-13 20:31

Mixet er for at ældre computere også kan komme på.
Men da der ikke er så mange ældre computere, skulle jeg måske sætte den fast til (n)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-04-13 20:41

Spørgsmålet er også om min repeater må hedde det samme som routeren nemlig hawk1

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 11-04-13 07:46

hej Edvind
OK hvis du ændrer navnet må det vise os noget.
Mixed 802.11N- 802.11g betyder selvfølgelig bare at 54mb og 100mb kan tilslutte sig.
Men hvad ligger der i at man bruger 3 antenner.
Men tænker noget går helt galt når du forlænger kablet til den ene altså sendes signalet ikke ud samtidig med de andre. Men vi skal lige vide hvorfor man bruger 3 antenner og hænger de bare sammen. Hvis du googler noget så lad mig se det også.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-04-13 09:17

Routeren har jo som standard 3 løs-monteret antenner og det er den ene jeg forlænger med kabel og udskifter med en større.
Her er min router:
http://www.dlink.com/us/en/home-solutions/connect/routers/dir-655-wireless-n-gigabit-router
Jeg kan ikke bare ændre navnet på repeateren, da den ikke står hos mig.
Repeateren er denne:
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Netvaerksudstyr/1010842/TPLINK-TLWA830RE.html

Her er noget som vist fortæller at de ikke skal have samme SSID og det måske kan være derfor kanal 7 fremkommer. ??????????
http://www.tp-link.com/lk/article/?id=250

Accepteret svar
Fra : stone47

Modtaget 100 point
Dato : 11-04-13 09:53

ok det er 300N . Jeg har ikke læst definitionen på 300N. Men mener at de 3 antenner sender forskellige signaler ud som så samles for at få den høje hastighed. Ellers er der ikke noget formål i at have 3. Når du så forlænger kablet til den ene modtager de 2 andre et signal forsinket alt efter kablets længde. Du døber da bare din egen om hvis du ikke kan komme til den udstationerede.
Bare tanker hilsen Steen
PS: Jeg er jo også gammel radio amatør OZ4ID

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-04-13 10:47

Det ser ud til at naboen også har to routere kørende, og nok for at dække hele huset.
http://peecee.dk/upload/view/407464

Jeg har været inde på repeateren herfra via nettet, men kan ikke se muligheden for at rette navnet.

En dag henter jeg den repeater og sætter den op fra start. Og så får den ikke samme SSID.

Der går kludder i systemet hvis jeg bare retter min routers navn.

Der kører flere computere på dette netværk.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 31-05-13 19:22

Tak for svaret stone47. Det endte med at repeateren blev pillet ned. Vedkommende kører nu sin egen forbindelse til TDC.

Antennen bliver nok sat til igen så jeg kan få fuld fart på terrassen.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 01-06-13 08:18

Ok tak for poins vi høres en anden dag
steen