/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Varme
Fra : mig-selv
Vist : 423 gange
50 point
Dato : 09-04-13 18:47

Findes der regler for, HVOR koldt det Danske system - tillader mennesker at bo?

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 60 point
Dato : 09-04-13 18:53

Ja, kong blåskæg skrev i Den Store Danske Naturlov i 878 at ingen undersåtter måtte bebo rum med en temperatur under -273 grader C. Der er nogen der mener at loven er endnu ældre, der er ikke så vigtigt her, det vigtigste er at loven stadig gælder.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-04-13 18:57

Næh, bortset fra man nok ville få en skideballe af sin læge hvis man flere gange hver vinter skulle optøs på hospitalet hvis man foretrækker at sove for åbne vinduer uden dyne.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-04-13 19:10

Citat
Næh, bortset fra man nok ville få en skideballe af sin læge hvis man flere gange hver vinter skulle optøs på hospitalet hvis man foretrækker at sove for åbne vinduer uden dyne.

Kender vi hinanden? der var 3 minus* udenfor (på hospitalet) og med storm over DK og altanen åbnet i 3 døgn = jeg svedte.

Citat
Den Store Danske Naturlov i 878 at ingen undersåtter måtte bebo rum med en temperatur under -273 grader C

Gad vide hvem der opfandt graderne?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 09-04-13 19:51

Citat
Gad vide hvem der opfandt graderne?

Graderne blev opfundet af Peter Celsius en råkold forårsdag i år 212, mest fordi han ville sikre sig at temperaturen i hans badstue altid var den samme, det han anså for at være perfekt, 92 grader C.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 09-04-13 23:22

Hvis man lejer en bolig er der visse krav om at boligen skal kunne varmes op, men der er ingen firkantede krav om mindste temperatur. Hvis det er din egen bolig, må du sådan set gøre hvad du vil.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-04-13 08:58

Citat
Hvis man lejer en bolig er der visse krav om at boligen skal kunne varmes op, men der er ingen firkantede krav om mindste temperatur. Hvis det er din egen bolig, må du sådan set gøre hvad du vil.

I en lejebolig er det tilladt at bruge hovedet og holde en mindstetemperatur for at forhindre frost- og fugtskader.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-06-13 11:09

Atter - igen igen tager fun fejl når han/hun - eller som det hedder på Radikalsk, "Hen" skriver:
Citat
Graderne blev opfundet af Peter Celsius
Det hed han jo ik', vel..!! Han hed Johnny Mogens Celcius. Johnny Mogens var i den grad..ups..... et varmt menneske, men kunne også blive noget så blå i ansigtet af arrigskab - omvendt kunne den gode Johnny Mogens - særligt når han blev pacet deropad, blive helt rød i kammen.

Johnny Mogens'ses Far hed Fahrenheit Kristian Celsius - OG den gode far Fahrenheit havde det med, at alting skulle overdrives. Når Johnny f.eks. sagde 37,5 skulle far Fahrenheit altid overdrive så tallet blev til 98,6.
Far Fahrenheit havde en fætter.......ups, allerede dengang var fætre ligeså moderne som det er den dag i dag.
Fætren hed Kelvin....Neiiij, han var ikke pizzabager - men fysikker. Den gode gamle fætter Kelvin havde det også med at overdrive heeeeelt vildt. Når Johnny Mogens f.eks. sagde 0 -så skulle Kelvin gerne overdrive 273,15 gange.

Hvad der blev af familien.....?????? Tjaeee, det vides ikke med bestemthed, men det siges, at deres mosters kusines onkels fætter opfandt thermotøjet - om det er sandt..??? Det da det..

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 30-06-13 19:48

Tak for svaret fun2.

Kender ikke den LOV.