/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Udskifte HD til SSD
Fra : sonjor
Vist : 725 gange
300 point
Dato : 08-04-13 21:42

Hej
Jeg har for 14 dage siden stillet spørgsmål om at udskifte HD til SSD i en netbook. Det er lige p.t. stillet i bero, MEN jeg har en Notebook (Packard Bell Easy Note TJ 76) som jeg godt ville købe en 500 GB SSD disk til. (koster godt. 2000,- kr.) Kan nogen herinde anbefale mig en, der kan bruges hertil, og også meget gerne linke til en video, der viser, hvordan man gør det. Jeg har ledt lidt efter en sådan video, men fandt ikke nogen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-04-13 21:54

Alle SSD er ok og den er meget let at skifte. Normalt sidder der under laptoppen et dæksel som blot skal demonteres og HD sidder derunder. Vip den ud af holderen af men kablet hvis ikke det sidder i en slot og blot skal "slædes" af.

Se om ikke der er en video heriblandt der kan bruges

http://www.youtube.com/results?search_query=HD+in+Packard+Bell+Easy+Note+TJ+76&oq=HD+in+Packard+Bell+Easy+Note+TJ+76&gs_l=youtube.3...2996.8348.0.9666.7.7.0.0.0.0.136.665.5j2.7.0...0.0...1ac.1.G_XvBUAo06A

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-04-13 21:59
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-04-13 05:49

Citat
Alle SSD er ok

Det er sikkert rigtigt, men maskinen kan sikkert ikke udnytte den - samt det er en ATA

Din laptop har.
Citat
Grænseflade Serial ATA-150

Det kan ikke betale sig at købe en SSD, den kommer ikke til at køre hurtigere.
Og slet ikke give 2000.- for en disk, du kan få en almindelig disk der er lige så hurtig til mindre penge.
Har den disk du ser på? ATA/PATA tilslutning, det er noget gamle stik der bruges, næsten ingen nye pc bruger det mere.
Desuden skal du sikkert have hentet nogle drivere der muligvis ikke findes.
Køb hellere en ny maskine.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 09-04-13 09:29

Jeg har lige selv købt en SSD, og jeg er rigtig glad for det. Det er væsentlig hurtigere.

Jeg bruger Mac, så jeg kan desværre ikke hjælpe dig med din Notebook, men jeg fik selv rigtig god hjælp her:

http://www.mm-vision.dk

Ring eller skriv til dem eller kør dertil, hvis du bor i nærheden.

De er super søde og hjælpsomme

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-04-13 09:37

Hvad skal man med en SSD disk, når puteren ikke kan udnytte den. = spild af penge.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 09-04-13 09:42

@mig-selv
Nej du har helt ret, så den idé er droppet. Tak for den oplysning !!
Hvad mener du så om mit tidl. spørgsmål:

Samsung 840 Series 250GB SSD 2.5.
spørgsmål 1: Mener I den kan bruges til Acer Aspire one 722 ??

Vil jeg få glæde af den?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 09-04-13 11:33

hvis du googler dit spørgsmål ... (1) .. - Acer Aspire one 722 compatible ssd disk -
får du ca 11,700,000 svar på at det er muligt,

spørgsmål 2,
"Vil jeg få glæde af den?"

højest sandsynlig,.. maskinen bliver i hvert fald langt hurtigere,
bagdele,.. er svær at se.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-04-13 12:06

Citat
Samsung 840 Series 250GB SSD 2.5.
spørgsmål 1: Mener I den kan bruges til Acer Aspire one 722 ??

Den kan sagtens bruges, men lige hvad jeg kan læse mig til, er din pc stadig et trin for langsom til at du får fuld glæde af disken, da din pc ikke har sata3 - men kun ata2, og så smider du bare penge ud der kunne være brugt til noget andet
MEN disken er kompatibel med din pc og kan sagtens bruges.

http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=0&tid=601111

https://www.google.dk/#hl=da&sclient=psy-ab&q=sata3+vs+sata2&oq=sata3+&gs_l=hp.1.1.0l4.0.0.1.2480.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0...0.0...1c..8.psy-ab.ySbUG8t4T1o&pbx=1&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&bvm=bv.44990110,d.bGE&fp=58ad3c8b789e3de7&biw=1008&bih=558

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 300 point
Dato : 09-04-13 12:14

Kan lige nævne at jeg har en mekanisk sata3 som kører perfekt, smider jeg en ældre sata2
i maskinen kan jeg ikke mærke forskel, sikkert fordi der er så meget andet der spiller ind ram og cpu
Men derfor er mit næste ønske stadig en lynhurtig SSD disk, dog ikke større end 60 - 120gb da jeg altid bruger andre diske til at gemme det jeg laver på min pc.
Jeg har før haft en SSD disk (sata2) og den var total langsom, og røg tilbage, da den langtfra opfyldte hastighederne på den.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-04-13 12:17

NB:
Den eneste synlige måde jeg kan mærke forskel på de 2 typer diske, er ved store fil overførelser
der går det bare stærkt

Godkendelse af svar
Fra : sonjor

Dato : 09-04-13 12:18

Tak for svaret mig-selv. Jeg må så nok hellere opgive, selvom jeg er lidt ked af det.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-04-13 12:28

Du kan da købe en sata2 ssd disk, de koster trods alt ikke ret meget nu om dage.
Og du kan altså stadig godt bruge en sata3 - bortset fra hastigheden