/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows Live Mail
Fra : bjarnebr
Vist : 615 gange
100 point
Dato : 07-04-13 16:20

Jeg har lavet en indstilling der betyder at når jeg klikker på et mail link startes Windows Live Mail, men jeg bruger ikke dette program, når jeg skal læse mail går jeg online og læser de mails der ligger på en Exchance server, mit spørgsmål er : Hvordan får undgår jeg at starte Windows Live Mail når jeg klikker på et mail link og i stedet får maskinen til at åbne en ny mail"
Jeg bruger Windows 7 Home Premium 64bit, og har ikke installeret noget postprogram.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 07-04-13 16:48

kan du ikke bare lægge den ind i foretrukne med det link du bruger til at åbne din webmail med

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 07-04-13 21:26

Windows 7 og 8 ligner på mange punkter hinanden, med min Windows 8 ændrer jeg mailto i Kontrolpanel - System og sikkerhed - Programmer - Standard programmer - Knyt en filtype eller protokol til et program, der allernederst er Protokoller og der er mailto gemt, marker linjen og rediger til det program som skal åbne når du klikker på mailto, måske kræves der et par små justeringer i browseren inden det virker tilfredsstillende

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 07-04-13 21:49

Har fundet en linje hvor der står Windows Live Mail, men kan ikke få lov til at ændre eller slette det.
var inde under "Angiv dine standartprogrammer, men kunne ikke fjerne hakkerne, var også inde under "Knyt en filtype eller protokol til et program" der var sat hak i "Brug altid dette program til at åbne den valgte filtype" men det var undertrykt.
Har nu ændret programmet til "Internet Explorer" så må jeg se hvad der sker.

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 07-04-13 21:51

HURRA DET VIRKER - Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-04-13 21:54

Godt du fik indstillinger som du ønsker