/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Datatekniker
Fra : vivian67
Vist : 555 gange
100 point
Dato : 06-04-13 16:38

Min søn søger lærerplads som datatekniker med speciale i infrastruktur - desværre hænger de ikke på træerne.
Indtil han finder en plads vil han gerne dygtiggøre sig indenfor området - men hvad skal han læse, er det f.eks. noget teknisk engelsk - kom hid med gode ideer og erfaringer.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 06-04-13 20:14

Jeg ville kontakte en af erhvervskolerne, som udbyder uddannelsen til datatekniker inden for infrastruktur- de kan måske komme med gode råd.

Hvorfor har han ikke søgt ind på grundforløbet ?

http://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsuddannelsereudveud/stroemstyringogit/data-_og_kommunikationsuddannelsen.aspx#fold10

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-04-13 21:27

Jeg ville hellere henvise hertil:

http://www.industriensuddannelser.dk/uddannelser/stroemstyringogit/data-ogkommunikationsuddannelsen/datateknikermedspecialeiinfrastruktur/

Og så vil jeg lige tilføje,

der er så mange der gerne vil være datateknikere i dag, langt flere end vi har behov for.
vi kan jo ikke alle flytte rundt på vore alle sammens data, nogen må jo skabe nogle nye...

Nu hvor pigerne tager de højere uddannelser må drengene hellere lære et håndværks fag.

Så teknisk engelsk er slet ikke nok, det kan alle de andre også,
lær hellere hvordan man tilpasser sig et arbejde ude i det pulveriserende liv
og lær hellere et godt håndværk, ikke kun data, de har det med at forsvinde...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-04-13 22:57

Citat
Nu hvor pigerne tager de højere uddannelser må drengene hellere lære et håndværks fag.

Svend du følger ikke med tiden ---- pigerne tager da også håndværks fag

Teknisk engelsk er jo nærmest et must, så det er bestemt en god idé at kunne. Din søn skal opsøge firmaer der kunne tænkes at kunne bruge ham, han skal ikke vente på evt. opslag om ledige lærerpladser.

Kommentar
Fra : vivian67

Dato : 07-04-13 14:08

Tak for jeres svar. Han er netop ved at afslutte grundforløbet på erhvervsskolen. Studievejlederen har da også nogle ideer og han er i fuld gang med at søge både opslåede stillinger samt uopfordret.
Det jeg mangler er ideer fra erhvervslivet - hvad er det de lægger specielt vægt på når de læser ansøgninger og kan han forbedrer sine muligheder ved at tage nogle ekstra kurser/certifikater men han søger job.

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 10-04-13 13:11

Hvad de lægger mest vægt på afhænger af stillingen der skal besættes. Jeg foreslår til det, at han simpelthen ringer til forskellige virksomheder og spørger dem, hvad de lægger mest vægt på. Her vil han kunne få en række bud på det spørgsmål.

Teknisk engelse er da udmærket at læse, hvis han mangler engelskundskaber og har et kursustilbud. Selvfølgelig vil det være godt med højere niveau, men har han problemer med at læse engelske indtruktioner mv. er det et fint bud på supplerende uddannelse..

Nu har jeg jo ikke set hans ansøgninger, men I kunne jo også lade en kyndig se på ansøgningens formulering. Hvis de ikke er passende formuleret eller skulle de måske udformes på en heldigere måde.

Kommentar
Fra : pifo