/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
kan man afinstallere android på en table
Fra : katin
Vist : 740 gange
200 point
Dato : 05-04-13 15:45

Jeg har købt en tablet der ikke har dansk. Kan man slette den og lægge en dansk ind eller er den mulig ved systemgendannelse.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-04-13 15:48

Ja hvis du har en dansk og er så kyndig at du kan installer den. Det er ikke så ligetil.
Men nøjes dog med at skifte sproget.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 05-04-13 15:55

Citat
Ja hvis du har en dansk og er så kyndig at du kan installer den.

sludder og vrøvl

Du gør som på alle andre android tablets, vælger hvilket sprog den skal vise.
settings --> language and input --> language --> dansk

Kommentar
Fra : katin

Dato : 05-04-13 18:16

Det har jeg prøvet, men der er kun engelsk, kinesisk og fransk.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-04-13 19:15

Hvism du ikke er så god til engelsk eller fransk, kan du jo bare vælge kinesik.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-04-13 19:59

Og med mindre det er en Nexus 7 skal du ikke forsøge dig med linux ubuntu.
Bare en lille indskydelse.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 05-04-13 20:20

Du kan købe en app som giver dig mulighed for flere sprog blandt andre har dansk:
https://play.google.com/store/apps/details?id=jp.softwaredesign.SelectLanguage#?t=W251bGwsMSwxLDIxMiwianAuc29mdHdhcmVkZXNpZ24uU2VsZWN0TGFuZ3VhZ2UiXQ..

Måske kan den gratis More locale også:
https://play.google.com/store/apps/details?id=jp.co.c_lis.ccl.morelocale
men jeg tror at du har størst sikkerhed for at dansk virker som det skal med købe programmet

Godkendelse af svar
Fra : katin

Dato : 06-04-13 11:23

Tak for svaret o.v.n..