|
| Kommentar Fra : TLT |
Dato : 03-04-13 15:17 |
|
Jeg har lige forsøg med min gamle bil sat til med startkabler. Det klikker den også af. Nu har jeg sat en lader på også. Batteriet fik jeg sat på i efteråret, men derfor kan det jo godt være fladt.
Burde de to ting ikke være det samme?
| |
| Kommentar Fra : marken84 |
Dato : 03-04-13 15:22 |
|
Muligvis bør du få en reparatør til at kigge på den - der kan jo være en masse ting i vejen...
Måske tændrør
| |
| Kommentar Fra : nollerik |
Dato : 03-04-13 16:48 |
|
Hvis batteriet er klappet sammen, så kan startkabler ikke hjælpe.
Nollerik
| |
|
Den sidder ind på siden af motoren.
http://www.briggsparts.se/art/startmotor-5.php
Du kan kun se den runde sorte del, og altså ikke tandhjulet.
Den runde sorte er så stor at dine fingre ikke kan nå rundt om den.(Med en hånd)
Få en til at holde tændingsnøglen til start, medens du giver den sorte nogle gode dask med en klods træ, eller en gummihammer.
Der plejer at sidde en messingmøtrik på siden af starteren som holder et tykt kabel.
Alternativ kan du sætte en startkabel fra din plus på batteriet hen på denne møtrik, men pas på ikke at ramme selve starteren. Der kommer en gnist, så bliv ikke bange men hold kabelet hårdt mod møtrikken, medens motoren roterer.
Giv fuld gas, og husk at slå klipperen fra.
VH Palle
| |
| Kommentar Fra : sverola |
Dato : 03-04-13 17:06 |
|
Jeg ville prøve at skrue topdækslet af motoren . Nedenunder har du svinghjulet. Det ville jeg så prøve at dreje let.
Når du har startkabler til klipperen og det siger " klik" så prøv at mærke om kabelet til starteren bliver varm. Gør den det ,så prøv det je beskev overfor.
Jeg havde dette problemet med min klipper . Det som var sket var at svinghjulet var rustet let fast til spolen. ( jeg havde vasket traktoren lige før jeg satte den væk for vinteren)
Dette var endnu et forslag
| |
| Kommentar Fra : trimare46 |
Dato : 03-04-13 18:00 |
|
hvis du ikke har ladet på batteriet hele vinteren, kan det godt være faldet sammen. et batteri skal altid have fuld spænding for at holde.
prøv at rengøre batteripolerne og spænd alle kabler efter. hvis der er en kabelende der ikke har ordentlig forbindelse, får den ikke strøm nok til starteren.
hvis du drejer startnøglen i nogle sekunder, og derefter mærker på batterikablerne hvor de sidder på batteriet og på motoren, kan du mærke om der er dårlig forbindelse. hvis ikke forbindelsen er iorden, bliver kablet varmt der hvor forbindelsen er dårlig.
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 03-04-13 18:17 |
|
............................når den kun klikker , og ikke drejer startmototen. er det en kombination af svagt batterui og måske stempler uden smøring.
Det vil ske hvert år hvis du bare sætter den hen uden vedligehold.
Startbatterier gå¨r ti , hvis der ikke lades på dem mindst en gang månedligt .
motoren skal have et oliesprøjt ind gennem tændrørs hullet. Mange havemaskiner har en monograde SAE 30 olie . DEn dier ikke i den udetemperatur vi har nu.
Lad batteriet op og tag traktoren ind i varmen 1 dags tid inden næste startforsøg
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 03-04-13 19:46 |
| | |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 03-04-13 20:05 |
|
Ja - første klik er tænding og kør possion og næste fjeder klik er startmotor.
På biler er det første også tænding og så er der spænding til en tændspole, men hvordan det virker på din stiga er jeg ikke sikker på.
| |
| Kommentar Fra : sverola |
Dato : 03-04-13 20:42 |
|
Prøv at pudse svinghjulet med fint sandpapir ( smergellerred)for at fjerne rusten, ( vend Så prøv om du kan komme til at stoppe sandpapiret ind mellem tændspole og svinghjul ,og prøv at dreje svinghjulet lidt frem og tilbage for at pudse der. Går ikke det må du demontere tændspolen og pudse denne på begge fladerne ( de som vender ind mod svinghjulet)
Det som er lidt tricky er at få monteret denne igen med rigtig afsand ..Jeg plejer ganske enkelt at lægge et stykke papir imellem for at få afstanden ,
Prøve dette og se så om ikke du får en fin gnist igen
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 03-04-13 20:42 |
|
Jeg går ud fra at det er små spadestik med samme bredde som en lillefingernegl, og som bare skubbes på plads.
Hvis den ene ledning kan tages af og motoren stadig kan rotere - er det muligvis en hjælpekontakt til tændingen.
Hvis motoren ikke kan rotere når den anden ledning tages af er det motorstartledningen og de begge sidder rigtigt.
Hvis motoren stadig kan rotere ligemeget hvilken ledning der er taget af ...........så er det lidt sværere at vide hvad de skal lave.
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 03-04-13 21:56 |
|
En ting er sikker,hvis du holder den i hånden (neej...ikke den),tændrøret isat tændkablet,mod stel,så vil du hurtig mærke om der er tænding på.
Ellers hælder jeg til sverola`s løsning.Svinghjulet har det med at der kommer et lag ir/rust,når maskinen har stået vinteren over.
Et lille tip: Frisk ny bensin på. Benzinen har det med at tabe oktaner,over måneder.
M.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|