/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Indsætte ny router ???
Fra : taliskoko
Vist : 451 gange
200 point
Dato : 02-04-13 17:37

Jeg vil gerne indsætte en ny router istedet for den fra Fullrate, for at få bedre wifi signal.

Men kan jeg "bare" sætte den nye Linksys router ind i stedet for, og så kobler den selv op, selvfølgleig med installation osv, men ellers... ??

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 02-04-13 17:48

I stedet for at indsætte en ny router, kan du så ikke bare tilføje den? Du kan evt slukke for det trådløse net i routeren fra fullrate.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 02-04-13 19:38

Jo, det kunne jeg måske.

Men vil det ikke trække den nye router ned i hastighed ? Jeg spørg, for jeg aner det ikke!

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 02-04-13 19:49

Nej, det vil ikke trække den nye router ned i hastighed. I praksis er flaskehalsen den du har ud af huset, hvad du laver på den anden side er stort set ligegyldigt.

Den router du fik fra fullrate er måske/sandsynligvis ikke bare en router.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 02-04-13 19:51

Ok så... Bliver rækkefølgen så:

Stik i væggen > Fullrate > Ny router > evt. switch > PC'ere ???

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 02-04-13 20:01

Det ser fint ud. Rækkefølgen er ikke så væsentlig, men der er ingen grund til at have flere led i kæden end nødvendigt. Fullrate routeren skal sidde ved stikket i væggen.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-04-13 10:16

Jeg ville spørge kundeservice i Fullrate og samtidig få oplyst hvordan den nye evt. skal sættes op.

Så får du det rigtige svar med det samme.