/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvornår er nok nok?
Fra : lgs
Vist : 1055 gange
300 point
Dato : 31-03-13 15:44

JP har idag en hårdtslående overskrift om, at cyprioter står til at miste op til 60% af deres bankindestående - vel, mange af dem er slet ikke cyprioter, men russere med suspekte formuer, så lad den problematik hvile - det samme med ulve i DK.
Derimod kan det nok virke foruroligende med forarmningen af store befolkningsgrupper i det sydeuropæiske kombineret med galopperende ungdomsarbejdsløshed, alt sammen noget der foregår lige uden for vor dør, ikke i solsvedne, korruptionsbefængte lande i Afrika, der sender folkevandringer mod Europa. Hvornår er nok nok for disse udsatte europæiske grupper? Og hvad vil et "nu er det nok" udarte til? Det, synes jeg, er et spørgsmål, der burde fylde mere i mediebilledet.
Og er EU her problemet eller løsningen?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 31-03-13 16:26

For at starte bagfra, var jeg stiktosset over at vi havde lukket Cypern ind i EU, uden at have krævet at det var ET land, vi lukkede jo heller ikke DDR ind!

Men selv om "vi" nu var så dumme at slippe dem ind, betyder det jo ikke det er vores/EUs skyld, at de er gået på røven, det er helt og fuldt deres egen.

Hvis de havde betalt en rimelig skat, ikke ligget på en 29. plads i korruption, nedefra, altså, det mest korrupte land i EU, havde de sikkert ikke gået næsten fallit

http://www.transparency.org/cpi2012/results

Og nu, hvor de bliver reddet op af den sump de selv har skabt, bider de hånden af dem der redder dem, afbilleder Merkel, der er deres Falck-redder, som nazist?

Det har jeg hverken respekt eller forståelse for, uden EU's indsats for at redder dem op af deres selvskabte sump, havde de virkelig haft problemer!

Jeg har været på Cypern før, men efter den adfærd varer det længe før jeg kommer igen! Selv om det er et dejligt land, søde og hjælpsomme mennesker, der taler engelsk, og et vejr, der gør man kan sidde under en parasol i skjorteærmer kl 2 nat, i november, og tage en dukkert i havet næste morgen.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 31-03-13 16:27

For at starte bagfra, var jeg stiktosset over at vi havde lukket Cypern ind i EU, uden at have krævet at det var ET land, vi lukkede jo heller ikke DDR ind!

Men selv om "vi" nu var så dumme at slippe dem ind, betyder det jo ikke det er vores/EUs skyld, at de er gået på røven, det er helt og fuldt deres egen.

Hvis de havde betalt en rimelig skat, ikke ligget på en 29. plads i korruption, nedefra, altså, det mest korrupte land i EU, havde de sikkert ikke gået næsten fallit

http://www.transparency.org/cpi2012/results

Og nu, hvor de bliver reddet op af den sump de selv har skabt, bider de hånden af dem der redder dem, afbilleder Merkel, der er deres Falck-redder, som nazist?

Det har jeg hverken respekt eller forståelse for, uden EU's indsats for at redder dem op af deres selvskabte sump, havde de virkelig haft problemer!

Jeg har været på Cypern før, men efter den adfærd varer det længe før jeg kommer igen! Selv om det er et dejligt land, søde og hjælpsomme mennesker, der taler engelsk, og et vejr, der gør man kan sidde under en parasol i skjorteærmer kl 2 nat, i november, og tage en dukkert i havet næste morgen.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 31-03-13 17:00

skal man være lidt hård. bunder de fleste af problemerne i, at der er dobbelt så mange mennesker på jorden som der er plads til.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 31-03-13 17:37

Vagn, du beskriver problemet præcist. Det gælder efter min mening i variabel grad i alle middelhavslande, at de ikke evner at se, at de selv har rodet sig ud i alle deres problemer, og at det følgelig er dem selv, der skal løse dem.
Modsat er der i Schweitz, Tyskland, Benelux (minus fransktalende Belgien), Skandinavien og Finland en udbredt forståelse for, at har man levet over evne, må man selv afholde omkostningerne til en rekonstruktion. Derfor er det belastende, at opleve klynkeriet.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 31-03-13 17:41

Trinmare,
Vi burde starte en forening til oplysning om befolkningstilvækstens katastrofale konsekvenser.
Jeg bebrejder mig selv, at jeg i min tidligere uvidenhed er blevet far til to sønner, der helt uden egen skyld er bragt ind i denne karikatur af en civilisation.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-03-13 20:50

Citat
Hvornår er nok nok for disse udsatte europæiske grupper?
om det er Europa, Afrika eller et andet kontinent er underordnet, disse såkaldte udsatte grupper ligger som de har redt og burde være taknemmelige i stedet for sure når de mere veletablerede euro lande tilbyder hjælp.
Min personlige mening er at vi burde lade Grækenland, Cypern og andre korrupte lande gå fallit.
Men måske ville hele euro samarbejdet bryde sammen hvis det skete, det er jeg ikke nok inde i økonomi til at vurdere, men det er sikkert for at undgå et større økonomisk sammenbrud at der bliver tilbudt hjælp til lande som faktisk ikke har gjort sig fortjent til hjælp

Citat
starte en forening til oplysning om befolkningstilvækstens katastrofale konsekvenser
befolkningstilvæksten kan være og er i mange tilfælde lig med vækst og med vækst kommer velstand hvis ikke der kommer korrupte ledere imellem til at spænde ben for væksten med deres egen grådighed. befolkningstilvækstens er ikke katastrofal i sig selv, vi kan sagtens være 10 - 20 ja 100 gange flere mennesker her på planeten

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 31-03-13 21:35

=>o.v.n.
Citat
vi kan sagtens være 10 - 20 ja 100 gange flere mennesker her på planeten

den må du vist forklare lidt nærmere - eller er påskens feel good stemning steget dig til hovedet...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 31-03-13 22:32

Citat
vi kan sagtens være 10 - 20 ja 100 gange flere mennesker her på planeten

o.v.n. har jo noget ret.Har i tænkt på,at der kan stå,og jeg mener stå,12 milliarder mennesker,på den lille ø,der hedder Fyn.Ret mig hvis jeg ta`r fejl.

Fyn 2.984 km². * 1.000000 m² = 2,984 milliarder m² * 4= Ca. 12 milliarder mennesker.

I denne beregning er det forudsat,at alle står op: Fire personer / m².

M.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-03-13 22:50

Nu er det altså ikke en tilværelse som burhøns jeg tænker på men det bliver ikke aktuelt at planeten jorden bliver overbefolket, hverken i din eller min tid eller vores børn eller børnebørns tid, det behøver ikke nogen ekstra forklaring det bliver ikke aktuelt skal der pensles ud så vil mangel på fødevarer føre til krige om de begrænsede resourcer, og det vil sætte en naturlig begrænsning for hvor mange vi kan være på planeten, sådan er det blandt andre dyrearter

Kommentar
Fra : transor

Dato : 31-03-13 23:04

Problemet er euro møntunionen.

Det er aldrig gået godt at have en møntunion mellem lande med forskelligheder i kultur og-eller erhversstruktur. I USA kostede det en borgerkrig, og de andre unioner er for længst ophævet.

De sydouropæiske lande har haft det med ved valgene at love borgerne alverden i ydelse og pensioner som der reelt ikke ville være råd til. Det er så klaret med en løbende devaluering.
Husker i pesetat, lirer og drakmer , som ved hvert bestøg , blev stadig mindre værd.

Dt er en ulykke for disse lande med euro, som bevarer værdien, så løfterne bliver reelle og ubetalelige.

Det ender med at euroen ophører eller kun omfatter tyskland ,Holland og Finland.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 31-03-13 23:33

Er egentlig helt enig o.v.n..Det var bare lidt tankespind,fra min side.Om hvor lidt vi i grunden fylder,hvis vi blev stuvet sammen.

Citat
så vil mangel på fødevarer føre til krige om de begrænsede resourcer, og det vil sætte en naturlig begrænsning for hvor mange vi kan være på planeten, sådan er det blandt andre dyrearter

Her er det jeg er meget enig.Den anden verdenskrig,kostede noget i omegnen af 80 mill.mennesker livet.Opstod udelukkende på ønsket om territorium udvidelse,fra Tyskland og Japan`s side.
Og vi kan meget nemt,stå overfor en ny ødelæggende konflikt.Her tænker jeg på Nord-Korea.

M.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 31-03-13 23:39

Jeg vil fremture m.h.t. at store europæiske befolkningsgrupper med pænt uddannelsesniveau og viljen og evnen til at sige fra når det kritiske punkt, hvor "nok er nok" - vi har set det i det relativt tilbagestående Bulgarien over ubetalelige elregninger og bare i aftenens Deadline taltes der om millioner af forarmede spaniere - hvornår er fredelige massedemonstrationer ikke nok for dem? Grækerne er et sørgeligt kapitel for sig.
Her skal ikke diskuteres skyld - ja, de er formodentlig selv skyld i miseren, men det forhindrer jo ikke masseoptøjer, der får hidtidige aktioner til at blegne og som, globaliseret som vi er (hader udtrykket), hvadenten vi vil det eller ej vil påvirke os, og hvad så? Jo, vi her i DK kan glæde os over rekordlave renter - jo mere uro omkring os jo lavere renter. Men da jeg har fornemmelsen af, at flere end jeg her aldersmæssigt har en vis interesse i privatpensioners udvikling, så kan der jo være en minusside til de lave renter.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-04-13 03:16

Den arbejdsløse som har mistet sit arbejde på grund af en uansvarlig politik har sikkert længe syntes at nok er nok, massedemonstrationer løser ikke problemer og af en eller anden grund har jeg set demonstranter som udnævner redningslandene som synderen, de skulle rette skytses mod deres egne uansvarlige ledere i stedet for
Hvornår er demonstrationer ikke nok? Og hvad vil der ske næst efter?
Ja bliver befolkningerne ved at demonstrere og nægte at følge den stramme økonomi som de slemme euro lande har trukket ned over hovedet på dem, ja så går landet de bor i statsbankerot og de lande som har sendt hjælpepakke mister en masse penge, det kan euroen måske overleve med et land, men sker det igen og det tror jeg det gør, så opløses euroen og de lande som har den stærkeste økonomi overlever med deres egne valuta, jeg har hørt at Tyskland allerede er begyndt at trykke D mark sedler igen, og lande som Grækenland, Cypern, Italien, Spanien, Portugal og måske Frankrig vil stå med en befolkning som intet har, det er ikke en ønskværdig situation hverken for norden eller sydeuropa så vi kan kun håbe at befolkningerne accepterer de nye næsten håbløse situation og arbejder sig ud af krisen i stedet for at forsøge masseudvandring til rigere lande i forsøget på at finde lykken
Der er vist ingen som kan forestille sig hvad der vil ske hvis den ene efter den anden sydeuropæiske land bryder sammen økonomisk, at vi mister landene som eksport muligheder og dermed selv få en svagere økonomi vil være det mindste problem, det er meget værre hvad befolkningen kan finde på, måske optakten til en ny europæisk krig?

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 01-04-13 03:46

o.v.n.:
Citat
befolkningstilvæksten kan være og er i mange tilfælde lig med vækst og med vækst kommer velstand

Vi kan derudaf lære, at lande med størst befolkningstilvækst også har størst levestandardfremgang. Skulle nogen have observeret noget andet i den virkelige verden, er det bare fordi befolkningstilvækstlandenes indbyggere ikke har forstået de økonomiske teorier.

Allerede nu plages menneskeheden af sin egen forurening og sit eget energiforbrug, men det er vel fordi, menneskeheden ikke forstår samme teorier.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-04-13 13:45

Citat
Vi kan derudaf lære, at lande med størst befolkningstilvækst også har størst levestandardfremgang
du læser mine indlæg som fanden læser bibelen, i dine øjne er det vist kun din egen sandhed som er sand, på det niveau gider jeg ikke diskutere, javist er der problemer med forurening og overforbrug af energi, men problemer er til for at løses og problemer løses ikke med befolknings nedgang.
Selvfølgelig er der problemer i lande hvor familier får 10 eller flere børn og uden familie planlægning, der vil kampen for det at få den daglige mad overskygge den økonomiske fremgang.
Men der skal altså fødes nogle nye forbrugere for at vores velstand kan fortsætte
Citat
Jeg bebrejder mig selv, at jeg i min tidligere uvidenhed er blevet far til to sønner, der helt uden egen skyld er bragt ind i denne karikatur af en civilisation.
jeg ved ikke om jeg skal le eller græde når jeg ser et så stupid indlæg regner du med at alle verdens problemer løses bare ved at du tager skyklapper på og lader udviklingen køre forbi? Selvfølgelig skal vi forsat sætte børn i verden og helst lidt flere end 2 for hvert par, der skal jo være nogle flittige mennesker til at løse de problemer vi og generationerne før os har skabt og ikke mindst tjene penge så vi kan få vores pension når engang vi bliver gamle, stilstand = tilbagegang det gælder også på familie fronten, udviklingen skal forsætte og det gør den vi kan så vælge at være med og forsøge at påvirke udviklingen, den mulighed er der desværre mange som ikke har og her tænker jeg på lande med ukontrolleret familie politik og lande med korrupte politikere.
Jeg er iøvrigt enig med Vagnr det dur ikke med samme valuta i så forskellige lande som der er i Europa.
Europa er lande med et sammensurium af mange forskellige opfattelser af økonomi, det vil give problemer og den slags problemer er ikke sådan lige at løse

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-04-13 21:49

Nu vil jeg lige pippe med.

Jeg interesserer mig ikke rigtigt for Europa i øjeblikket, for jeg bor i Albertslund syd, og her brænder det hver eneste dag og det har gjort det i 6 måneder.

Så undskyld at Europa ikke interesserer mig. Men jeg kæmper for ikke at blive rasist. Og jeg kæmper for at forblive rolig. Men kors hvor er jeg vred.

Og så undskyld at jeg skrev her.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-04-13 22:03

Citat
Og så undskyld at jeg skrev her.

Det er da fuldt forståeligt, det nære kommer nu engang før det fjerne, og brandstiftelser mv. er vi vel alle vrede over!

Som Storm P skrev engang

"Hvad mener De om verdenssituationen?" "Det ved jeg ikke, jeg har en flue i øjet!"

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 01-04-13 22:14

=>granner01
det glæder mig, at du har fanget, hvad jeg vil med mit indlæg, nemlig "hvad kan der tænkes at ske, når nok er nok for befolkningsgrupper i den ene eller anden situation?"
Jeres situation i Københavns vestegn må jo absolut kalde på spørgsmålet: Hvornår er nok nok for jer - og hvad sker der så?
Så undskyldningen er ikke accepteret, da den aldrig skulle være givet.
Men hvad forventer du selv, der vil ske som modreaktion? Og er etnicitet en reel faktor i disse begivenheder - medierne er jo ret håndsky på det punkt. Beskyldningen om ikke at være stueren, hvis man kalder en spade for en spade, lever jo stadig i bedste velgående.
Men vreden over det står du ikke alene med.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 300 point
Dato : 01-04-13 23:50

Jeg vil gerne have brandstifterne og deres familier ud af Danmark. For det er ikke første gang der er problemer med dem.

Forøvtigt brænder det lige nu 5 min gang fra mit hjem. Og hvem ved hvor det brænder i morgen.

Jeg har indtryk at brandene bruges at unge indvandrere som en undskyldning til Danmark fordi de ikke hjalp dem. Uden at de selv ville deltage i noget.

De vil ikke den demokratiske procec. De vil have og have og bestemme og makker vi ikke ret så brænder de byen af. Fanden tage dem.

Og ja jeg er hamrende vred. Og alt sammen fordi man i Danmark bliver voksen når man er 18 år.
Så kan man ikke gå i fritidsklub mere. Man skal på ungdomsskole/klub. Det ved ethvert dansk ing.
Men disse unge ville ikke forlade fritidsklubben, de generede de unge der gik der, de truede de ansatte i en sådan grad at kommunen var nødt til at lukke institutionen. På dette tidspunkt var nogle af de unge 20 år.

Og så begyndte brandene, selve fritidsklubben er også nedbrændt.

Jeg tror ikke de unge protesterer mere, jeg tror de føler magt ved at brænde og ingen fanger dem. Politiet får ingen hjælp fra indvandrerkredse her. Så beviserne mangler. Men en somalisk dreng er set løbe væk fra en af brandene.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 02-04-13 02:15

undskyld jeg satte tilvækstproblemet på spidsen, men:
1. Jo flere vi er, jo mere bruger vi.
2. Jo flere vi er, jo mere forurener vi.

ad 1. hvis vi har brug for flere fødevarer, må vi bare producere mere, men det betyder igen en mere forurenende landbrugsproduktion.

for bare 40 år siden troede man at havene var utømmelige (for fisk altså)

På min tidligere pc (der desværre er blevet stjålet ved et indbrud, og idioten her havde ikke ekstern back-up) havde jeg en videnskablig artikel, der viste en beregning over naturens evne til at regenerere det vi forbrugte - nedbrød. og de var nået frem til at balancen tippede omkring 1980. Forstået på den måde, at naturen kun kunne følge med, hvis en generel levestandardsfremgang fulgtes af en tilsvarende befolkningsreduktion.

Jeg er klar over, at den manglende henvisning er næsten diskvalificerende, og har selv den indvending, at vi er blevet bedre til både at producere ikke forurenende energi og affaldshåndtering.

Men alt i alt vil vore efterkommere få mere livsrum - altså uden at det vil være på andres bekostning - hvis vi fik lidt færre børn.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-04-13 15:58

Citat
Beskyldningen om ikke at være stueren, hvis man kalder en spade for en spade, lever jo stadig i bedste velgående.

Rigtigt! Og man får aut. klicheen påtrykt,at man er DF`er. Hvis alle etniske danskere,der er træt af det muslimske pøbel,stemte DF,kunne de sikkert ene parti,besætte Folketingets 179 pladser.

Citat
Jeg tror ikke de unge protesterer mere, jeg tror de føler magt ved at brænde og ingen fanger dem.

Det er jo chokerende at se,hvilken magtfaktor,de er allerede.Selv om de fylder meget i gadebilledet efterhånden,er de jo trods alt (endnu) en mindretal af befolkningen. Alligevel er de i stand til at holde hele det danske offentlige system,i et jerngreb.

Her tænker jeg på bl.a. på Politi,retsvæsen,sociale myndigheder,Borgerservice og andre forvaltningsmyndigheder.

Det er jo desværre ikke bare her i landet,katastrofen,er ved at udarte sig. F.eks. i de Franske storbyer,har der været voldsomme optøjer.Læs de Norske og Svenske aviser = nøjagtig samme ballade,som her og i resten af Europa.

Hvornår er nok,nok??? Det er det ikke før den dag,den Europæiske befolkning,bliver enig om at smide hele rosset ud.Uanset statsborgerskab.Men så er vi jo tilbage i 30`erne og 40`erne.

Nu har de så lige anholdt en tre knægte,for ildspåsættelse.Men i må kalde mig Hanibald von Scheibenwascher,om der venter nogle repressalier.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-04-13 10:02

Op gennem 90'serne udtalte Poul Nyrup, Marianne Jelved og Søvndal den nok så berømte kliche "Vi vil ikke ha' skyderi på gader og stræder" Underforstået, stil endelig ikke krav til vores nye "danskere" Det fik vi så alligevel - altså skyderi på gader og stræder - netop fordi, der ikke blev stillet krav.

Så når Lgs spørger "Hvornår er nok nok?" Må jeg jeg sige: Nok var nok for flere år siden.
Nu håber vi bare på, at de røde erkender det.

Gud bevare Danamark.!!

Godkendelse af svar
Fra : lgs

Dato : 03-04-13 15:16

Tak for svaret granner01 og for at konkretisere.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-04-13 15:31

Selv tak og desværre brænder de stadig af her. Brandene i andre kommuner er bare en magtdemonstration fordi de kan og fordi de er kriminelle.