/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvis jeg geninstallrer win 7 ???
Fra : 1991
Vist : 527 gange
500 point
Dato : 31-03-13 12:05

Mit system kører lidt ustabilt - Kan jeg ilægge min Windows 7 64 bit disk
og geninstallere win7 ELLER ???.
Der står bare "Kør setup.exe"
Der er ikke noget med reparation af disken.
Betyder det så at hele min win. 7 bliver geninstalleret ??
Jeg havde det håb at kunne reparere systemet.
- Jeg kan IKKE køre systemgendannelse mere - derfor.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 31-03-13 12:09

Du kan boote på win7 dvdèn, og geninstallere windows på samme partition, så får du samtidig en windows.old, hvor du kan hente dine gamle data.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-03-13 12:11

Hvad er det for en computer?
Måske er der en recovery funktion indbygget hvor du kan stille tilbage til den dag du købte computeren, recovery er ikke det samme som systemgendannelse.
Hvis du vil reparere eller geninstallere Windows, så skal computeren slukkes/genstartes og du skal starte fra DVD drevet, du kan ikke mens Windows kører

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 31-03-13 12:14

Har du ikke en reparationsdisk
Så læg den i, sluk computer og genstart.
det kan tage langt tid at køre den.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 31-03-13 12:35

En recovery sletter alle gemte filer :)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-03-13 12:47

Citat
En recovery sletter alle gemte filer
ja det gør den men så har man en backup af filer på en anden harddisk som køres ind efter recovery

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 31-03-13 12:55

Hvis det var således o.v.n. ville jeg være arbejdsløs, det er ikke ret mange, der dyrket backup.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 31-03-13 13:03

På min computer blev alle mine personlige filer gemt i en mappe, da jeg kørte recovery, hvor jeg så selv kunne føre dem over i det nye system.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 31-03-13 13:20

Bare et lille råd: vær forsigtig med hvor mange gange du geninstallerer for i følge Microsoft har man kun ret til at geninstallere Windows et vis antal gange på samme computer, jeg skal ringe til Microsoft hver gang jeg har formateret harddisken og vil geninstallere Windows 7, for ellers vil systemet ikke godkende min fuldt ud lovlige registreringsnøgle.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-03-13 19:44

Har du svært ved at starte op med win 7 DVD når der er installeret win 8.

Start win 8 > luk ned med GENSTART, så vil den finde din DVD under opstarten fra genstart.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-04-13 15:05

Indsæt din Win skive (uden at gøre noget)- åben kommandopromt og indtast sfcscannow og enter - det genopretter alle systemfiler og lader din private mapper være

Og når du er færdig så prøv dette program = aldrig mere vrøvl med Windows
http://www.comodo.com/home/backup-online-storage/data-recovery.php

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-04-13 16:09

Citat
Der står bare "Kør setup.exe"
Der er ikke noget med reparation af disken.

Når først du klikket på setup exe, så får flere valg muligheder - installationen går ikke bare igang af sig selv,
du får blandt andet mulighed for at installere oven på dit nuværende system, så får du en folder der hedder OLD og ligger i C: med alle dine filer, du får også mulighed for at reparere og slette ALT og starte en helt frisk installation uden at gemme noget.
Når først det går igang, så lad være med at avbryde.

Og ikke alle Win7 kan boote´s fra.