/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Hjælp til login
Fra : erleben
Vist : 185 gange
90 point
Dato : 07-06-03 16:57

Hej
Jeg er ved at prøve at finde ud af noget asp. Jeg har hentet et meget lille login Script fra HTML.dk - Det virker når jeg ikke bruger frame - men lige så snart jeg ligger det i frame virker det ikke. Og ja det er sikkert bare en lille dum ting. Men jeg kan ikke gennemskue det. Er der nogen der kan hjælpe?
Hilsen Pia

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-06-03 19:12

Hvad er det for et script.
Emesen.

Kommentar
Fra : erleben

Dato : 07-06-03 20:03

Det er et login/pasword script i asp som jeg har hentet fra HTML.dk
Pia

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-06-03 20:06

Jeg har lige prøvet med et tilsvarende. Og jeg har også lidt svært ved at åbne siden i en anden ramme, som jeg tror er dit problem.
Emesen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-06-03 20:08

Den jeg har prøvet ser sådan ud.
<FORM>
<P>
<INPUT NAME="adgang" TYPE=password class="felt" SIZE="20" MAXLENGTH="20" style="border-style: solid; border-color: #008000">
<INPUT TYPE=BUTTON VALUE=" OK " onClick="location=form.adgang.value+'.htm'" target="nederst">
</P>
</FORM>
Der skrives navnet på siden i log in og så lægger den selv .htm til
Emesen.

Kommentar
Fra : erleben

Dato : 07-06-03 20:13

Ja jeg kan få det første step åbnet i min mainFrame når jeg så har indtastet brugernavn & password så for jeg blank side. Her er mine 2 koder:

Kode 1
<body>
<form method="post" action="login.asp">
<p> Login:
<input type="text" name="login">
<p>Password:
<input type="password" name="password">
<p><input type="submit" value="luk mig ind">
</form>
</body>

Kode2
<%
' Tjek om login og password er korrekte
If Request.Form("login") = "asp" AND Request.Form("password") = "asp" Then

' Hvis korrekt sættes session til JA
Session("login") = "JA"
Session.Timeout = 30
Response.Write "<h1>Velkommen</h1>"

Else

' Hvis forkert sættes ingen session til NEJ
Session("login") = "NEJ"
Session.Timeout = 30
Response.Write "<h1>Du er IKKE logget korrekt ind</h1>"
End If
%>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-06-03 20:19

Den kan jeg ikke lige gennemskue.
Emesen.

Kommentar
Fra : erleben

Dato : 08-06-03 12:37

Jeg har selv fundet ud at det - spørgsmål lukket