/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Til himlene rækker din miskundhed, Gud!
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 570 gange
10 point
Dato : 28-03-13 17:31

Salmen bygger på Davids salme 36 i Det Gamle Testamente. Heri hedder det blandt andet: "Herre, din miskundhed rækker til himlen, din trofasthed når til skyerne, din retfærd er som Guds bjerge, dine domme som det store dyb; Herre, du frelser folk og fæ, hvor dyrebar er dog din miskundhed, Gud!"

Til himlene rækker din miskundhed, Gud!
Tekst: B. S. Ingemann, 1845
Melodi: J. P. E. Hartmann, 1852

Til himlene rækker din miskundhed, Gud!
din trofasthed når dine skyer.
Din retfærdshånd over bjergene ud
er strakt over dale og byer.

Som himlenes favn er din kærlighed, Gud!
som havenes dyb dine domme.
Til frelsen fører du sjælene ud,
vil skabningens suk ihukomme.

Hvor dyrebar er dog din miskundhed, Gud!
hvor menneskebørnene bygge!
I mulm er kærligheds-vingen bredt ud,
vi skjule os under dens skygge.

Du kvæger i ørken den tørstende sjæl,
du bjærger den bævende due.
Hos dig er livets det evige væld,
og lys i dit lys skal vi skue.

God Påske !

Mvh.
Tommy.
Et af Guds børn.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 20 point
Dato : 28-03-13 17:52

Tak og i lige måde, fin ide' med en påskehilsen

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-03-13 18:57

Tak for et fint lyrisk inslag,Tommy.Godt med lidt åndsnærvær,her op til den tilstundende påske.
De gamle salmesmede,kunne deres kram.Evig gyldig.

Citat
Et af Guds børn.

Det håber jeg så sandelig også jeg er.Selvom jeg mest går og nynner,"Uden øl,og langt fra hjemmet".

God påske.Og pas nu på de glubske Ræve og Ulve,derude.Selv er jeg mest bange for de tobenede sjakaler.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-03-13 19:21

Rævejagten går vel også snart ind.
http://peecee.dk/upload/view/395336
Kpt. Tommy har vist set den.

Lad børnene komme til mig sagde han vist, og det er vel os alle, da han jo er vor Fader.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-03-13 19:35

Hvad er det for noget griseri,du lokker os ud,Eyvind.
http://peecee.dk/upload/view/406054

Der stod da pludseligt,en masse unge damer og manglede tøj.De må så henvende sig ved Frelsens hær.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-03-13 19:41

Jeg har ikke vist noget billede med damer uden tøj..............det må være fra din egen harddisk.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-03-13 19:53

Der fulgte ialtfald en "sidefil" med,af nogle unge damer,mellem 18 og 25 år,vil jeg tro.

Jeg skyndte mig at lukke.....kiggede ihverttilfælle ikke over 10 minutter.Da kom konen nemlig ind og forstyrede.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-03-13 13:33

Tak for de mange venlige tilkendegivelser.

Eyvind, ræve har jagttid fra 1. sep. - til 31. jan. De steder, hvor ræver volder skade må den reguleres fra 1. feb. - 29. feb. Rævehvalpe udenfor graven må reguleres 1. juni - 31. aug.

I øjeblikket har vi huset fyldt med familien fra fra Østrig - de smutter igen mandag efter frokost.

Fortsat god dag!

Jodelæ hej hå.

Mvh.
Tommy.

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-04-13 10:06

Tak for svaret o.v.n..