/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
rødt kryds på skrivebordet
Fra : fruSkrap
Vist : 607 gange
500 point
Dato : 28-03-13 16:58

På skrivebordet er der en firkant med et rødt kryds i og jeg kan ikke få det væk - håber I kan hjælpe - jeg kører windows xp.
mvh fru Skrap

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 28-03-13 18:38

Ikke mange oplysninger.
Mangler du evt også dit baggrundsbillede?

Prøv at skifte dit baggrundsbillede og se om ikke krydset forsvinder.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-03-13 18:38

Er det ikke et billede du har gemt, med et "ulovligt" navn, så omdøb.

Kommentar
Fra : fruSkrap

Dato : 28-03-13 19:13

Flere oplysninger: - der er ligesom tegnet et kvadrat med en sort tusch på ca 3x3 cm og øverst i venstre hjørne er et rødt kryds.

Har prøvet at skifte baggrund og det er ikke et billede jeg har gemt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-03-13 19:25

Kan du højreklikke på feltet og kigge i egenskaber.

Kommentar
Fra : fruSkrap

Dato : 28-03-13 21:49

Når jeg højreklikker får jeg samme menu som højreklik på skrivebordet-

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-03-13 08:30

Har du tilsluttet nogle Gadgets? de skal som regel have adgang til nettet, så prøv at slå din firewall fra et kort øjeblik
Ellers se efter i dine programmer, det kan være der er sneget sig noget ind, der ikke skal være der.
I gamle dage XP og Pro kunne man lave noget med et internet-element som kørte live på skrivebordet
noget i stil med med Gadgets.

Ellers prøv at ryd op på din pc.
http://www.wisecleaner.com/wiseregistrycleanerfree.html

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 500 point
Dato : 29-03-13 10:08

I Windows XP kan man benytte en HTML fil som baggrund.

Hvis man har angivet en HTML fil (*.htm/*.html) som baggrund under 'Egenskaber' -> fanen; Skrivebord -> ..og denne HTML fil så indeholder en henvisning til en billedfil (*.gif/*.jpg/*.png), som enten ikke eksisterer eller hvis angivelsen af billedets placerering (sti) ikke er korrekt, så kommer der et sådant rødt kryds på skrivebordet, der hvor billedet skulle have været placeret iflg. HTML filen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-03-13 14:02

Citat
I Windows XP kan man benytte en HTML fil som baggrund.

Lige det jeg mente, men kan ikke lige finde funktionen i Win7

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-03-13 14:42

Prøv lige > højreklik på skrivebordet > egenskaber > fanen skrivebord > rul op og marker "ingen" > klik på Anvend > OK > Og se om den forsvinder.

Vil du tilbage til alm. XP skrivebord
>>>> fanen skrivebord > rul og marker landskab > anvend > OK

Har du haft et af dine egne billeder på skrivebordet. ???

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-03-13 15:58

Samme højre klik på skrivebordet, hvis der er markering ved Vis html indhold på skrivebordet.
Så fjern den markering, jeg tror nemmerlig at Molokyle og mig-selv har ret i deres forslag
Citat
Vis html indhold på skrivebordet
det er ikke sikkert at sætningen er ordret som i citatet men måske noget med vis htlm elementer på skrivebordet jeg sidder ikke ved en XP computer lige nu og kan ikke huske ordlyden nøjagtig men der er en markering ud for linjen som kan klikkes væk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-03-13 16:28

Jammen så jeg da finde den afkrydsning, på min super XP maskine.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-03-13 16:39

Xp pro sp3 ..................hklik på skrivebordet > egenskaber > men jeg kan ikke finde "noget med vis htlm elementer på skrivebordet"

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-03-13 17:58

Citat
Xp pro sp3 ..................hklik på skrivebordet > egenskaber > men jeg kan ikke finde "noget med vis htlm elementer på skrivebordet"

Højreklik på Skrivebordet > Egenskaber, fanen Skrivebord,
klik på punktet Tilpas skrivebordet... (nederst i venstre hjørne)
klik på fanen Web, fjern markering her, hvis der altså er nogen!
Klik OK, OK

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-03-13 18:55
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-03-13 22:45

Lige nu har jeg startet Windows XP Home på min bærbare, og kan se at det med web indhold er som Klaudi forklarer og Eyvind viser herover.
Uden at være påståelig så mener jeg stadig at huske at noget lignende min tidligere forklaring har været på min stationære da den kørte med Windows XP Pro men altså ikke mere, for år tilbage var der pludselig mange Kandu brugere som havde problemer med skygger eller anderledes ikon visning og der forklarede jeg netop om højre klik og noget om tillad elementer med webindhold på skrivebordet, jeg har bladet mig i mange ting her i forum så det vil næsten være en uoverkommelig opgave at gå tilbage og finde mit gamle svar

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-03-13 22:59

Nå så gjorde jeg det alligevel, gæsterne er taget hjem og opvaskeren kører så der var lige tid til at bladre i historikken, her er et svar fra dengang og muligheden er der stadig har jeg lige set efter på min Windows XP Home: http://www.kandu.dk/Spg128969.aspx det er en undermenu ved Arranger ikoner efter

Godkendelse af svar
Fra : fruSkrap

Dato : 30-03-13 14:24

Tak for svaret molokyle.
Det var lige svaret på mit spørgsmål - nu kan jeg igen se et normalt skrivebord.
venlig hilsen
fruSkrap