/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ny Pc.
Fra : blendstrup
Vist : 653 gange
100 point
Dato : 27-03-13 11:35

Hej med jer .
Jeg vil købe mig en ny Pc. men hvad skal jeg købe?
Det eneste jeg ved er ar det skal være en stationær hvor jeg kan bruge min gamle hardisk fra Medion. og med Dual core.Prisen omkring 5000. Jeg skal kunne redigere film og billeder på den og ellers almindelig brug med lidt regneark.
håber i har et godt forslag,
Min gamle Medion er blevet noget sløv når jeg skal på nettet.
Venlig Hilsen Bent.O.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-03-13 11:38

Har du overvejet at få ryddet op i gamle Internet filer, og se, om ikke det kunne øge hastigheden?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-03-13 11:46

Prøv på Ebay, der kan du finde en lynhurtig maskine til knap 5000.- I7 qvadcore
købte selv en sidste år oh det er noget der siger spar 5, især når man redigerer film

Kommentar
Fra : blendstrup

Dato : 27-03-13 11:53

Hej Mig-Selv hvor på ebay fandt du denog hvad hedder den? er der garanti på?
har lige købt et nyt Eberspacher luftfyr af privat til 8000.hvor uret er defekt. der er ingen Garanti?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-03-13 12:20

Det er en barebone, altså en pc uden navn bygget af special firma og med GARANTI
ham jeg købte ved har bruger navnet 'el-bueroservice'
Her er et andet eksempel på en billig pc, ellers bare søg på 'gamer pc'
http://viewitem.eim.ebay.dk/GAMERPC-AMD-BULLDOZER-FX6100-6x390-GHz-16GB-GT6304GB-DX11-/140888155986/item

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-03-13 12:24
Kommentar
Fra : fun2

Dato : 27-03-13 13:28

Jeg turde ikke købe en PC i udlandet gennem ebay, de siger nok at der er garanti, men hvad sker der i praksis?
Den PC "mig-selv" linker til er ikke noget godt tilbud, der er f.eks. ingen windows med, Windows koster godt 1000,-

Kommentar
Fra : BilstrupV

Dato : 27-03-13 13:29
Kommentar
Fra : kj

Dato : 27-03-13 13:29

Kig på www.brugtecomputere.dk, med de krav du stiller har de nok flere gode bud.
Du skriver at du vil bruge de gamle HD fra din Medion, det kan du også godt som HD nr. 2 som slave, men bedst er det hvis du formaterer den. De programmer du har på den kan du ikke bruge i den nye.

Aldi har forøvrigt en Medion på tilbud i denne uge, jeg mener den er med Core I 7, 2 TB HD 8MB Ram,
og jeg mener prisen var på ca kr. 4.500,00

Kommentar
Fra : kj

Dato : 27-03-13 13:31

Den fra Aldi er med Win 8, så pas på vedr. drivere til ekstarudstyr og dine redigeringsprogrammer

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-03-13 20:14

Citat
Jeg turde ikke købe en PC i udlandet gennem ebay, de siger nok at der er garanti, men hvad sker der i praksis?
Den PC "mig-selv" linker til er ikke noget godt tilbud, der er f.eks. ingen windows med, Windows koster godt 1000,-

Skrev bare at den var billig (kunne ikke drømme om selv at købe DEN men)= giv mig et eksempel på en tilsvarende pc/ til danske penge - og der er fuld garanti, om der så skal ekstra PORTO på, tror ikke det er værre end Danske firma´er der ikke holder hvad de lover = PORTO / og dansk reklamationsret, den kan Tyskerne i det mindste OVERHOLDE, uden så meget som at brokke sig. de har lært af 1 / flere krige.
WINDOWS: alle har en eller anden form for styresystem liggende i gemmeren, ellers tager det
5 minutters søgen på Google og du har et gratis system (også windows)

Nå: men håber du finder hvad du mangler.

Go Påske

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 27-03-13 20:49

Citat
WINDOWS: alle har en eller anden form for styresystem liggende i gemmeren, ellers tager det 5 minutters søgen på Google og du har et gratis system

Det første er måske ulovligt, det sidste er. Jeg synes ikke man skal opfordre til ulovligheder på kandu.dk

Kommentar
Fra : kj

Dato : 28-03-13 10:30

Hvis man har en Windows liggende i gemmerne, der ikke er i brug, så tror jeg ikke det er ulovligt

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 28-03-13 11:31

Hvis det er en OEM version, må man kun installere det på den PC som Windows fulgte med.

Kommentar
Fra : blendstrup

Dato : 04-04-13 17:37

Jeg syntes ikke rigtigt jeg har fået et brugbart svar angående køb af ny Pc?
Jeg har købt en ny med i7. så jeg burde få en rimelig hurtig Pc.

Men mine point skal afleveres.

Er der noget jeg skal tage særligt hensyn til nå jeg går over til Windows 8 ?

Kommentar
Fra : blendstrup

Dato : 10-04-13 16:43

jeg har købt en Pc med Windows 8 + windows 10.
jeg kan ikke installere min Canon N1240U scanner,jeg har den orginale CD, hvad gør jeg?
jeg har et slot fra min gamle computer med USB stik kan den bare flyttes over?