/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hjælp til EXHAUSTO VEX 3,5
Fra : bette0233
Vist : 621 gange
20 point
Dato : 25-03-13 20:26

Hej jeg har købt et ventilations anlæg exhausto vex 3,5 som jeg er ved at sætte op. jeg er ved at se det kan køre inde jeg laver det helt færdig. Pga det gammel udsugning sider i vejen og kan ikke undvære udsugning. problemet er så at motoren køre ikke særlig hurtig som om der er en fejl lige meget hvor meget jeg drejer på potmeteret sker der ikke noget. Er der nogen der ved hvad det kan skyldes.

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 20 point
Dato : 26-03-13 01:04

Prøv at ringe her til og spørg om at tale med en teknikker http://www.exhausto.dk/

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-03-13 08:59

Ved du om motoren skal køre hurtigere ?

I den slags systemer er et lavt omdrejningstal ofte fornuftigt, for di et højere giver højere turbulens og støj. virkningsgraden af varmevekslere er også bedre ved lav lufthatighed.

Hastighedsreguleringen er formentlig en simpel snitvinkelstyring af en asynkronmotor. Den virker kun ved en passende motorbelastning, som kommer af modstanden i rør og varmevekslere og filter.

Kommentar
Fra : bette0233

Dato : 26-03-13 09:03

Hej har fundet fejlen. det var fordi indblæsnings luften var undre 15 grader så lukke den ned.
Fik rigtig god service af http://www.exhausto.dk/. Tak for svarene.

Godkendelse af svar
Fra : bette0233

Dato : 26-03-13 09:04

Tak for svaret rotw.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-03-13 20:19

Det var så lidt

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-03-13 17:58

Som vanligt er det altid sjovt at se ingeniørsvaret. Som sædvanligt famleri i det "VI" ikke aner en hujende bønne om. VEX 3,5 har 1400 o/min motor. Men skidt, svaret fandt du jo selv. Dette bare ment som en advarsel mod INGENIØR-SVAR.