/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
FlavorStone
Fra : vic200
Vist : 1771 gange
100 point
Dato : 25-03-13 16:33

Hej alle kanduer

Er her nogle som kender eller har erfaring med de pander/gryder der hedder FlavorStone?
De reklamerer med dem i fjernsynet og bliver solgt fra et firma der kalder sig Twins.
Er det en gang fis eller er det rigtig hvad de siger, at man kan stege diverse ting uden at komme margarine/smør i pande og det bare slipper?
Er de pengene værd (2000 kr) eller skal man ikke købe dem?
Jeg kan ikke blive enig med mig selv om det bare er reklamefis.

hilsen
vic200

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-03-13 16:55

Hvis du prøver at Google det, får du både fordele og ulemper.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 110 point
Dato : 25-03-13 16:59
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-03-13 17:30

Citat
, at man kan stege diverse ting uden at komme margarine/smør i pande og det bare slipper?

Det gør min gamle pande til en hund, stadig efter 10 år. og den er sikkert billigere nu omdage.
Så hvorfor give 2000.-

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-03-13 17:32

Har ikke prøvet dem, men de får en pæn omtale af tre kunder her, de to af dem bruger fedtstof, dog lidt mindre end de plejer.

Ud fra mine erfaringer er det nemmere at tage sig sammen til at brokke sig over dårlige varer, end at rose dem der "bare" lever op til det de påstår, men tre anmeldelser er ikke mange (medmindre man er grønlænder

http://www.amazon.com/FlavorStone-Blue-Sapphire-Essential-Cookware/product-reviews/B008G0QB18

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-03-13 17:39

Øhh, jeg havde set prisen som 200, ikke 2000 kr.

Hvis du tænker på at købe den pande, kan du få den langt billigere (stadig dyrt) her, fra 60£ og opefter.

http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_noss_1?url=search-alias%3Daps&field-keywords=flavorstone

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-03-13 18:58

Husk? belægninger kan brænde af og gå over i det du steger, så med mindre de har opfundet en eller anden form for ny ´raket-videnskab´ så er en emailie (svært ord) pande sikkert det bedste.
De par antikke jeg dagligt nruger, er der ikke andet mærker af varmen i bunden der ikke vil slippe
og det bliver til en stor gang sammenbrændt skidt, der ikke kan tæske´s af og mine er ANTIKKE
og særdeles godt brugte, men aldrog fastbrændt mad = lige til at skylle af.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-03-13 18:59

Stavefejl er gratis, det er en lampe over tastatur IKKE.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 25-03-13 19:57

Der kan eddermaneme købes meget stegefedtstof for merprisen, og en god PTFE- eller titanbelægning kan fås på pander til en femtendedel af prisen.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-03-13 20:17

Husk at panders belægninger skal være PFOA-frie, det reklamerer mange mærker med at de er, herunder flavorstone, så man skal gå efter kækkentøj med fx titaniumbelægning, eller selvf. holde sig de gode gamle støbejernsting (de kan bare ikke tåle en tur i opperen.

Rapport om PFOA, der er svært nedbrydeligt i naturen, herunder i mennesker, og kan give nedsat sædkvalitet, sende piger for tidligt i pubertet mv her

http://www.ecocouncil.dk/udgivelser/artikler/kemikalier/1727-pfoa-et-stof-man-skal-undga

Jeg har altid ment, mænd ville blive meget mere skræmte, hvis det var rejsningen der røg, i stedet for sædkvaliteten, men det var mine to voksne sønner, der først krævede PFOA-frit køkkentøj

Kommentar
Fra : Charlottefrich

Dato : 26-03-13 08:39

Jeg har en stegepande af rustfrit stål - mener den hedder Fissler. Jeg steger godt nok med fedtstof, men da der er grænser for, hvor meget fedtstof et hvilket som helst stykke kød, overhovedet kan optage, så bekymrer det mig ikke.

Til gengæld skal jeg ikke bekymre mig om, at brænde belægning af, (det har jeg gjort før) når jeg bruner mit kød og hele panden, kan kommes i ovnen - det er rigtig dejligt. Jeg skal heller ikke tænke over, hvilke redskaber jeg bruger, den tåler det hele.

Panden kan gøres ren med skuresvamp eller koges op med lidt opvaskemaskinepulver, den kan forresten også kommes i opvaskemaskinen. Og helt ærligt, hvor tit er det lige, at noget brænder på? 2 gange om året - max. Selv de brunede kartofler og æggekagen, er rigtig nemt at vaske af.

Teflon og teflonlignende køkkenredskaber, kommer bare ikke indenfor mine døre igen.
Til gengæld vil jeg gerne have en emaljeret gryde fra Le Creuset. De er altså også gode.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 26-03-13 08:50

Hej Charlottefrich

Jeg har fundet en hjemmeside med Fissler pander. Bliver håndtaget ikke varmt, da det også er af metal?

Jeg købte engang nogle gryder der var røve dyre. det hed noget med Oliver og håndtagene bliverne varme, da de er af metal.

vic200

Kommentar
Fra : Charlottefrich

Dato : 26-03-13 10:37

Pandens håndtag bliver ikke varmt, slet ikke.

Jeg har også en gryde, håndtagene bliver heller ikke varme på den, men håndtaget på låget!!! Det har jeg brændt mig på, mere end en gang.

Oliver - det var måske Jamie Oliver? Tefal havde engang nogle med en rød plet... Mere elendig pande, har jeg aldrig haft.

Godkendelse af svar
Fra : vic200

Dato : 30-03-13 05:54

Tak for svaret katekismus. De billeder viser jo alt.
I deres reklame i TV ser man heller ikke at de laver spejlæg, man ser kun det færdige resultat.
Jo reklamer lyver mange gange og jer er meget mistænkelig hver gang jeg ser noget reklame.
FlavorStone er ikke noget jeg vil smide penge ud til.

FALSK REKLAME.

vic200

Kommentar
Fra : katekismus